A Ferrari továbbra is kitart fejlesztései mellett
A Ferrari a hétvégén rendezendő Monacói Nagydíjon is használni fogja a Spanyolországban bevetett újításokat, miután a csapat által elvégzett vizsgálatok megerősítették, hogy az SF-15-ös barcelonai tempója nem ezek miatt maradt el a várttól.
Az olasz alakulat sok új fejlesztéssel készült a szezon első európai megmérettetésére, hiszen csökkenteni akarta a Mercedes előnyét, a versenyen azonban nem tudott közelebb kerülni a németekhez, sőt a verseny napján nagyobb hátrányba került, mint az előző megmérettetéseken. Nem meglepő tehát, hogy a Ferrari dolgozói azonnal választ akartak kapni a látottakra, a Spanyol Nagydíjat követő kétnapos teszt pedig pont kapóra jött az istálló számára, hiszen az azon részt vevő pilóták még több adatot gyűjthettek az átalakított versenygépről.
Miután a Ferrari mérnökei elvégezték az adatok feldolgozását és elvégezték a szükséges vizsgálatokat, világossá vált számukra, hogy a Barcelonában bevetett aerodinamikai újításoknak nem volt közük az említett visszaeséshez. Sőt, a vizsgálatok állítólag megerősítették, hogy az új fejlesztéseknek köszönhetően – a várakozásoknak megfelelően – növekedett az autó leszorítóereje, a spanyolországi tempóvesztés pedig a mechanikai tapadás hiányával volt kapcsolatos; ez főként a harmadik szektorban okozott gondot az alakulatnak.
Az időmérőn itt 4 tizedmásodpercet veszítetek a Mercedesszel szemben, míg a második szektorban csak kettő, az elsőben pedig csak egy tizedet. „Gyanítjuk, hogy az autónk az ellenfelekénél kíméletesebben bánik a gumikkal, a trükkös pályaviszonyok között azonban ez többet ártott nekünk, mint a többieknek. Szerettük volna, ha a gumiabroncsok a megfelelő működési tartományba kerülnek, de sokat szenvedtünk” – nyilatkozta a csapat szóvivője, majd azt is megerősítette, hogy ezen a hétvégén mindkét versenyző használni fogja az újításokat (Räikkönen Spanyolroszágban visszatért a régebbi specifikációhoz), és több, az utcai pályára készített fejlesztés is pályára visznek.
Abban, hogy a futamon a Ferrari hátránya nagyobb volt, mint korábban, egyesek szerint az is közrejátszhatott, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szombaton az időmérő edzés után módosított az üzemanyag-átfolyással kapcsolatos technikai irányelvén, ezzel pedig ellehetetlenített egy trükköt, amit állítólag korábban a Ferrari használt. A szóvivő most cáfolta ezeket a híreszteléseket, és igyekezett egyértelművé tenni, hogy a szabályváltoztatás nem volt, és nem is lesz hatással a Ferrari versenytempójára. „Melbourne óta ugyanazt a rendszert használjuk, és ezt az FIA-val ellenőrizzük” – mondta a motorsport.com munkatársának.
/ts/
|