Vettel mg nem adta fel: Kt dologban bzhat
Nem kedvezett a hvs idjrs a Ferrarinak, m ha vasrnapra vltozik a helyzet, mg kzelebb kerlhetnek a Mercedeshez – vli Sebastian Vettel.
Barcelona utn Monacban sem tudott harcba szllni az els rajtsor helyeirt a Ferrari. Sebastian Vettel ugyan ezttal is a Mercedesek els szm ldzje volt, a harmadik rajtkockt 0,7 msodperces htrnnyal szerezte meg. Ezen pozci jelentsen cskkenti gyzelmi eslyeit, m 2008-ban mr lttunk pldt arra, hogy innen is lehet nyerni: akkor Lewis Hamiltont azonban az idjrs s a biztonsgi aut is segtette.
Vettel brit rivlisa pldjbl prbl ert merteni vasrnapra. „Ez bizakodsra ad okot. Mg senki sem kapott pontokat, teht holnap mg brmi megtrtnhet. Tudjuk, hogy ez itt Monaco, ahol nehz elzni, gy ha a pole-bl rajtolsz, j eslyed van nyerni – de 78 krs a futam. A rajt fontos lesz. A bels oldalrl indulok, ami lehetsget nyit elttem a j rajt eltt. Htha sikerl kzjk frkznm, aztn megltjuk” – nyilatkozta a kvalifikcit kvet sajttjkoztatn.
„Ami a stratgit illeti, elgg egyrtelm lesz: statisztikai szempontbl nem ez a legizgalmasabb futam, de vehetjk pldnak 2008-at, az akkori verseny nagyon izgalmas volt. Akkor esett az es is, s emlkszem, mennyire csszott a plya. Nem ismerem az elrejelzst holnapra, de ki tudja?”
A krdsre, mindezek utn inkbb ess futamot szeretne-e, Vettel azonban nem adott hatrozott vlaszt. „Nos, knny azt mondani, hogy ha esik, nagyobb az eslynk. De a hibra is nagyobb az esly. Teht ha j helyzetben vagy, lsz a lehetsggel, ha nem, akkor minden flresiklik. Szerencsre az idjrst nem tudjuk befolysolni, egyszeren csak boldogulnunk kell vele. Idnknt izgalmasabb teszi a dolgokat, de megltjuk holnap.”
„Mindenesetre jnak kell lennie az autnknak a versenyen. Nem sikerlt hossz etapokat teljestennk, de az autt jnak reztem, ezrt remlem, hogy kpesek lesznk nyomst gyakorolni az elttnk llkra” – tekintett elre Vettel.
Monaco eltt sokat tallgattak arrl, vajon milyen irnyt vesz Barcelona utn a Ferrari idnye. Mikzben az els ngy futamon gy tnt, az olaszok egyre kzelebb kerlnek a Mercedeshez, Spanyolorszgban kiss alulteljestettek nmagukhoz kpest. „Nem hinnm, hogy ezt a versenyt ssze lehetne hasonltani Barcelonval” – mondta Vettel, amikor arrl krdeztk, milyen irnyba vltoztak az erviszonyok ezen a htvgn annak ismeretben, hogy htrnya ezttal is 0,7 msodperc volt, akrcsak kt hete. „Ez egy teljesen msfajta plya. Ma valamivel hvsebb volt. Taln ha kicsivel melegebb lesz, valban kicsivel kzelebb is kerlhetnk hozzjuk. Ma igencsak tvol voltunk tlk, de holnap kzelthetnk hozzjuk” – vlekedett a Ferrari versenyzje.
Hogy a hvs id elnykre vlt, a Mercedes sportigazgatja is elismerte. „Tudtuk, hogy az idmrn mg lesznek tartalkaink. A dleltti edzsen hibt kvettnk el a guminyoms tern Hamilton autjn, ezrt nem tudott mindent kihozni a krbl. A hvsebb id pedig a keznkre jtszott – gy lett ekkora a klnbsg a Ferrarihoz kpest” – magyarzta Toto Wolff.
„Minden autnak megvannak a maga sajtossgai, s gy tnik, hogy a Ferrari a lgy gumikkal a magas hmrskleti viszonyok mellett mkdik rendkvl jl. A mi kocsinknak nincsenek ilyen specilis sajtossgai, kpesek vagyunk hidegebb idben is boldogulni. Az idmr edzs vgn rezheten cskkent a hmrsklet, s szerintem ez a segtsgnkre volt” – ismerte el az osztrk.
/ts/
|