A Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel a második helyen végzett a hétvégi Monacoi Nagydíjon, miután képes volt kihasználni a Mercedes bakiját, és maga mögött tartotta Lewis Hamiltont, akit a SC pályára küldése után kihívott csapata friss gumikért.
Hirtelen a győzelemért harcoltál, miután a verseny alatt folyamatosan Nico Rosberggel küzdöttél. Elégedett lehetsz, erős versenyt futottál.
Sebastian Vettel: Igen, nyilván ez egy fordulat volt a végén, amely meglepett, de amikor számított ott voltunk, és ezért voltunk képesek kihasználni azt, amikor Lewis-t kihívták a boxba. Nagyon szoros volt, de magabiztos voltam és előtte maradtam. Az egész verseny során megpróbáltunk nyomást helyezni Nicora, először is megvolt a sebessége arra, hogy válaszoljon, másodszor pedig, a kiállás után kicsit messzebb voltunk és nem működött az elé vágás. Mindazonáltal, a második hely nagyszerű eredmény a csapat számára, hálás vagyok a kemény munkáért. Jó itt lenni és úgy gondolom, hogy a versenyen közelebb voltunk, mint az időmérőn, tehát nagyon remélem, hogy tovább folytathatjuk ezt a trendet.
Azt mondtad a rádión, hogy olyan, mintha egy úszó lábaira súlyt raknának és úgy kellene úsznia. Több nehézségre számították az újraindításnál a hideg gumikon?
SV: Igen. Ezek a gumik nem arra készültek, hogy lehűljenek majd újra és újra felmelegedjenek. Szerintem Nico is és én is spóroltunk a gumikkal; tudtuk, hogy nehéz elkapni Lewis-t vagy akár megtámadni egymást. Úgy vélem nem hoztunk ki mindent a gumikból korábban, ami segített az újraindításnál, de hihetetlenül nehéz volt visszamelegíteni őket és Lewis frissebb, jobb állapotban levő szuperlágyakkal jött mögöttem. De én úgy gondolom, hogy ez mindannyiunk számára ugyanaz volt az első 2-3 kör. Aztán ahogy rendeződött, Nico nagyon gyorsan ellépett az újstart után. Nem volt esélyem sem a közelében maradni, így magam mögött kellett tartanom a fiúkat.
Megpróbáltál Nico elé vágni, ami nem sikerült. Talán mondhatnál erről többet is nekünk. Illetve a Safety Car mögött, a rádióban ugyanazt mondtad, amit Nico is, mindketten a gumik hőfokára panaszkodtatok.
SV: Először is, az elé vágás, kár érte. Le kellett köröznöm az egyik Manort, és egy másodpercet vesztettem, különben közelebb lettünk volna Nicohoz. Most már mindegy, így történt, nem tudom, hogy enélkül elég lett volna. Talán nem. Nyilván mindent megpróbáltunk, hogy elé kerülhessünk, de azonnal reagáltak. A boxba menet is időt vesztettem. Igazából minden összejött. Végül pedig, igen, elég tiszta volt a rádió.. szóval a szabályok, szabályok, és tényleg nevetségesen lassan mentünk. Megpróbáltuk elengedni a lekörözött autókat. A végén pedig, nem is tudom, sehol sem versenyeztek, mert 30 mp-cel voltak utánunk, a pálya hátsó részén. Így, nem tudom mi értelme volt ennek. Lassan mentünk a gumik lehűltek. Nico és én a keményebb keveréken voltunk. Rendkívül nehéz felmelegíteni őket.. meg kell értened, hogy ezek a gumik nem erre lettek tervezve. Ezért össze-vissza csúszkáltunk és hatalmas nyomás volt rajtam az újrajtnál. Szerintem Nico kicsivel kényelmesebb helyzetben volt, nekünk 2-3 körbe telt felmelegíteni a megfelelő hőmérsékletre őket ismét. Azt mondanám, hogy a határon volt.
Ami ma Lewis-szal történt, megtörtént veled is a karriered során. Emlékszel olyan alkalomra, amikor megnyerhetted volna a versenyt, aztán minden rosszra fordult?
SV: Nos, szerintem teljesen normális, ha egyszer fent egyszer lent vagy. Valószínűleg a legrosszabb rossz a 2010-es Koreai Nagydíj volt, amikor vezettem, de a motor elfüstölt. Akkoriban Fernando volt a legnagyobb riválisom, három verseny volt még a bajnokságból és megnyerte a versenyt. Az pokoli volt. Nem tudtunk végig menni. Boldog lettem volna, ha akkor harmadik helyen végzem, de azt hiszem ma a körülmények teljesen mások voltak Lewis számára.
Mire gondoltál, amikor felértél a Casinohoz és Lewis melletted volt?
SV: Nagyon szoros volt. Valami hasonlóban volt részem itt, 2008-ban, egyszerre értünk ki a bokszból Jarno Trullival. Biztos voltam abban, hogy én vagyok elől – hálás köszönet a tervezőknek a hosszú orrért, ma sokat segített. És persze… elég érzelmes, intettem Lewis-nak, hogy maradjon és azt mondjam előrébb vagyok, maradj hátul, de ez a pillanat hevében normális. Mindketten megerősítésre vártunk, hogy megmondják ki is volt elől. Szerintem ekkor valószínűleg mindketten magunkat láttuk elől.
A versenytempód ma jó volt. Szerinted sikerült megoldani a Barcelonában jelentkező gondokat vagy ez csak a monte-carloi pálya sajátosságainak köszönhető?
SV: Nos, szokásos, hogy ezen a pályán a különbségek kisebbek, mint máshol. A pálya rövidebb, így ez rendben van. azt hiszem, hogy a versenyen közelebb voltunk, mint a tegnapi időmérőn. Nyilván sok olyan dolog van, amit még meg kell tanulnunk és megértenünk. Az újrajt többé kevésbé a tegnapi naphoz hasonlított, így ez olyasmi, amin dolgoznunk kell, de a verseny maga, ami a legfontosabb jó tempót hoztunk ki az autóból. Tisztában voltam azzal, hogy nem volt sok esélyem nyomás alá helyezni Nicot, mert csak a gumikat öltem volna meg vele. sohasem tudhatod mi történik még a verseny végéig, safety car stb. és végül megjött a safety car. Volt egy pont, amikor arra gondoltam, hogy nem úszhatjuk meg Monacot biztonsági autó nélkül és aztán 4-5 körrel később, meg is jött a biztonsági autó. Egy kicsit mindig fel kell készülnöd az ismeretlenre, de igen, jó volt a tempónk. Boldog vagyok.
Beszéltél a mérnökökkel arról, hogy az utolsó körökre szuperlágyakra váltasz, amikor a safety car a pályán volt?
SV: Nem a biztonsági autó miatt. Mindig attól függ, hogy mekkora a különbség a mögötted levők között, beszéltünk néhány dologról, néhány lehetőségről, arról, hogy ha bejön a safety car különböző időpontokban, akkor kiállunk-e, de végül, amikor megtörtént az volt a legjobb, hogy kint maradtunk.
Nagy a különbség az autó szombati és vasárnapi teljesítménye között; voltak gondjaid a gumik hőmérsékletével és teljesítményével az időmérő alatt? Véleményed szerint, ez az autód sajátos jellege vagy a beállításoknak köszönhető, amin megpróbáltak javítani a következő versenyek során?
SV: Nos, először is ez egy jó kérdés. Ha tudnám a választ, odamennék a srácokhoz és elmondanám mindenkinek mit tegyen, ez olyas valami, amit meg kell értenünk és meg kell oldanunk, ha ez olyasmi, amit a beállításokkal megváltoztathatunk vagy valami, amihez meg kell változtatnunk az autót azt nem tudom. Ahogy mondtam, a kulcs a megértés, mert a verseny néhány része már szombaton eldől és ha hideg körülmények között szenvedünk, egyszer-kétszer megtörténhet, de meg kell győződnünk arról, hogy túllépünk ezen, mert ha ez folyamatosan megtörténik akkor az nem mentség, hanem hiba és rosszat tesz nekünk, tehát keményen kell dolgoznunk és meg kell oldanunk.
(c) Írta: Andi, a gp247.com alapján