A Ferrari kezdi fladni?
gy tnik, a Ferrari egyre kevsb hisz abban, hogy mg az idei szezonban utolrheti a Mercedest. Az elz futamok fontos tanulsggal szolgltak a Scuderia szmra.
Pedig az olaszok tnyleg mindent megprblnak. Barcelonban pldul egy olyan sok jtst tartalmaz aerodinamikai csomaggal lltak el, melynek kapcsn egyes rivlisok gyanakv tekintettel nztek rjuk, megpendtve annak lehetsgt, hogy a Haasszal kijtszottk a szlcsatorna-hasznlat korltozsait az elrejuts rdekben. Aztn Kanadban itt volt az idei harmadik, hrom mdost pont felhasznlsa ltal tovbbfejlesztett erforrs is, mely elmondsuk szerint ugyan bevlt, m az ltala nyjtott elnyket egyelre nem tudtk megfelelen kihasznlni.
Fejleszts ide, prblkozsok oda, az elcspelt focikzhely egyelre az F1-ben is ll: vgl mindig a nmetek nyernek. S hogy a Mercedesre val idei flzrkzs nehezebb lesz, mint vrtk, lassan a maranelliak is kezdik beltni. Sergio Marchionne, a mrka elnke pldul kiemelte, fejlesztseik ellenre gy rzi, mintha egy helyben llnnak, mivel a rivlisuk is rendkvl hatkony ezen a tren. A htvgn a krdsre, mit kellene tennik a lemarads cskkentshez, elmondta: „Fejleszteni azt az tkozott autt, ezzel prblkozunk. Rengeteg idt tltnk el a problmk ellenszernek kutatsval.”
Az elnk hozztette, Kanada jl pldzta, hogy a szombatonknt amgy is nagyon ers Mercedes vasrnaponknt is egyre jobb formt mutat. Pedig a versenyeken eddig ltalban a Ferrarinak sikerlt faragnia htrnybl. „Mindig tudtuk, hogy a Mercedes nem fog egy helyben llni, gy hiba tudjuk, honnan ered a lemaradsunk. A versenyen radsul mr kzel olyan ersek voltak, mint az idmrn – egyre cskken a kett kztti klnbsg. Tudtuk, hogy gy lesz. Flsleges is azzal ltatnunk magunkat, hogy tovbb cskken a klnbsg. Teht kemnyen kell dolgoznunk, s tartanunk kell velk a lpst a fejldsben” – adott tmutatst legnysgnek Marchionne.
Azt persze rdemes hozztenni, hogy a Ferrari kanadai jtsairl egyelre nem kaphattunk pontos kpet: Sebastian Vettel gy lett tdik, hogy a mezny vgrl rajtolt, s tempja gretesnek tnt, Kimi Rikknen pedig megprdlse miatt esett vissza. A Mercedesnl ki is emeltk, arra szmtanak, hogy rivlisuk az elkvetkez futamokon igenis kzelebb kerl hozzjuk. Ms krds, hogy mg nekik is van egy s ms a tarsolyukban – motorfejlesztsi pontjaikat pldul tovbb tartogatjk (a hrek szerint Spig), s annak bevetsvel k is tehetnek egy, az olaszokhoz hasonl lpst elre.
„A megbzhatsg javtsval is sok mindenen vltoztathatsz. Neknk ezen a tren voltak agglyaink, ezrt hasznljuk most a msodik motort. Szerintem ez segteni fog. A rivlisok viszont kzelednek. A Ferrari nagyot lpett elre” – llaptotta meg Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatja.
Vgl pedig hozztette, k mdost pontjaikkal mr 2016-ot is szem eltt tartjk. „Az egy stratgiai dnts, mikor veted be a mdost pontokat. Szeretnnk intelligens mdon hasznlni ket. De az is vilgos, hogy a Ferrarinak most segteni fognak. Nem hasznlsz el hrom pontot, ha nem javtasz vele a teljestmnyen. Mr Malajziban is kzel voltak, most is biztosan cskkent a klnbsg” – magyarzta a mindig elvigyzatos Wolff.
/ts/
|