A Ferrari áldozata: Vettelék is számíthatnak még büntetésre?
A Mercedesre való fölzárkózás érdekében nem kizárt, hogy a Ferrari is vállal egy hátrasorolásos büntetést az idei szezon hajrájában.
Valóságos büntetésorgiába torkollt az Osztrák Nagydíj hétvégéje, miután az erőforrásaival egész évben bajlódó két csapat, a Red Bull és a McLaren mindkét versenyzőjének autójában kicserélték a motorokat és az egyes részegységeket. Az osztrákok összesen 20, a britek pedig 50 rajthelyes büntetést voltak kénytelenek elszenvedni.
Noha egyelőre úgy tűnik, a Mercedest és a Ferrarit nem fenyegeti hasonló veszély, az olaszokhoz közel álló források szerint nem kizárt, hogy a Scuderia taktikai megfontolásból mégis vállalni fog egy hátrasorolásos büntetést az év vége felé – feltételezések szerint Austinban.
A csapat a hírek szerint a következő átdolgozott erőforrását a sebesség templomaként is emlegetett Monzában fogja majd bevetni. Ez lesz Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen idei negyedik, azaz utolsó büntetlenül használt hajtóegysége. A Speedweek azonban most arról számolt be, hogy a Scuderia nem fog megállni ennyinél, s lesz még egy harmadik fejlesztési lépcsőfok is, azaz érkezik majd a büntetést érő ötödik motor – de immáron a 2016-os fejlesztések előkészítéseként. Az ötödik motor bevetése többek szerint amúgy is nehezen elkerülhető az olaszok számára, lévén, Monza után még hét hétvége vár rájuk, s hiába tudják még használni korábbi erőforrásaikat a szabadedzéseken, azokkal kihúzniuk így is nehéz lesz a szezonzáróig.
Nagy kérdés, a vörösök miként sakkoznak a rendelkezésükre álló módosító pontokkal. Mint ismert, a téli tesztidényről összesen 10 egység maradt meg nekik, melyből hármat már a Kanadában bemutatott hajtóegységhez fölhasználtak. Monzára állítólag nem kívánják felhasználni a fennmaradt összes „zsetonjukat”, csupán négyet vagy ötöt. Mindez pedig azt jelentené, hogy a büntetést érő ötödik V6-osra még mindig jutna két-három pont.
Az Olasz Nagydíjon használatos hajtóegységgel a Scuderia célja, hogy végleg eltűntesse hátrányát a Mercedes-motorokkal szemben, míg az Austinban bemutatott új motorral már előzni szeretnének. Persze tegyük gyorsan hozzá, a Mercedes sem ül a babérjain. A németek ugyan csak 7 módosító pontból gazdálkodhatnak, eddig ezekből még egyet sem használtak el, s a tervek szerint csak a nyári szünetet követően állnak elő ezek segítségével továbbfejlesztett motorjukkal.
/ts/
|