Hamarosan trgyalasztalhoz l egymssal a Pirelli s a Ferrari, hogy tisztzza a Belga Nagydjon trtnt defekt kapcsn tmadt konfliktust. A felek prbljk elkerlni a srdoblst.
Mikzben Sebastian Vettel s a Pirelli egymsnak zengettek, a gumigyrt szakemberei gondosan sszegyjtttk a ngyszeres bajnok, a Belga Nagydj hajrjban sztrobbant gumijnak darabjait, hogy aztn a bzisukra visszatrve alapos vizsglatoknak vessk al azokat. A Pirelli s a Ferrari a hrek szerint egyttmkdve prbl rjnni, mi lehetett a defekt pontos oka.
A Pirelli tovbbra is tartja magt eredeti llspontjhoz, mely szerint az egy killsos taktika mellett dnt Scuderia egyszeren tlhasznlta a kzepes keverket (28 krig brtk), a paddockban ugyanakkor sokan ktelkednek abban, hogy a puszta gumikops okozta a bajt: ebben az esetben Vettel ugyanis aligha tudott volna olyan versenykpes krket futni, mint akkor. A Motorsport informcii szerint radsul a gumimaradvnyokbl sem az derlt ki, hogy a futfellet tlsgosan lekopott volna, mi tbb – ahogy Nico Rosberg pnteki defektje esetben – a Ferrari a gumik adatait ttanulmnyozva sem ltta semmi jelt a hibnak: sem a guminyoms, sem a hmrsklet nem mutatott semmi rendkvlit. A szaklap azt is kiemelte, hogy amennyiben a kops okozta a defektet, igencsak meglep, mirt nem a plyn legnagyobb terhelst kap bal hts abroncs robbant szt.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatja gy nyilatkozott, cge s a Ferrari most igyekeznek tisztzni vasrnapi konfliktusukat, s hamarosan lelnek egymssal, hogy vlaszokat talljanak a krdsekre. „A csapatok a rendelkezskre ll adataikra hagyatkozva hozzk meg a dntseiket, s ebben az esetben valami nyilvnvalan nem mkdtt kzttnk” – ismerte el a brit. „Knny most ezt mondani, de mindig remekl egytt tudtunk mkdni a Ferrarival. Szval a legjobb megolds, hogy egy lelnk egymssal, s megkeressk a legjobb megoldst.”
Ami a msik felet illeti, a Ferrari csapatfnke, Maurizio Arrivabene kijelentette, Sebastian Vettellel ellenttben nem kvn szcsatba bonyoldni a gumigyrtval, azt azonban maga is fontosnak rzi, hogy vgre nyltan beszljenek egy meglv problmrl. „Elbb szeretnk beszlni a technikusainkkal, mert szeretnk sportszer lenni, s nem kvnnk vitt nyitni kztnk s a Pirelli kztt. Ami trtnt, megtrtnt. Ha viszont valaki tmadni akar minket, mi kszek vagyunk vlaszolni” – jelentette ki az olasz.
/motorsportal/