Ez állhat valójában Vettelék spái defektje mögött?
Egy fotó és egy elmélet – van a Pirelliénél kézzelfoghatóbb magyarázat is a Spában történt defektekre? Nem kizárt, hogy az Eau Rouge-ban történt pályalevágások is hozzájárultak a gumigondokhoz.
Hiába a részletes vizsgálat, továbbra is maradtak kérdőjelek a Belga Nagydíj során történt defektek körül. A Pirelli Monzában előállt a hivatalos magyarázattal, melyből kiderült: nem szerkezeti probléma idézte elő a gumik szétrobbanását, hanem a pályán található törmelék és a gyors kanyarok miatt a megszokottnál nagyobb igénybevétel – melyhez Sebastian Vettel esetében a gumi túlzott elhasználtsága párosult. Egyes résztvevők ugyanakkor ezt az indoklást sem tartották kielégítőnek. Felipe Massa például megjegyezte, más pályákon is számos törmelék van az aszfalton, problémát ezek mégis csak Spában okoztak.
Tény, a belga hétvégén az olasz gyártó összesen 63 vágást talált a három nap során használt abroncsokon – s ezek eredetét nem sikerült pontosan beazonosítaniuk. Magyarázatuk szerint a GP2-es és GP3-as betétfutamok során történt balesetek után számos törmelék maradt hátra, s bizonyos éles darabok sérthették fel a papucsokat.
Az Auto Motor und Sport ugyanakkor most közzétett egy fotót a spái Eau Rouge kijárati ívének rázókövéről, melyen jól látható egy rés a felületen. Ezen felülethibára korábban már a Motor Sport magazin szakírója, Mark Hughes is felhívta a figyelmet, s megállapította, hogy a futamot követő pályabejárása során elég sok gumit talált a barázdában. A pálya ezen szakasza valójában nem is teljesen tekinthető rázókőnek, az inkább csak átfestett aszfalt, s mivel a hétvégén – s a versenyen nem különben – megfigyelhető volt, hogy a résztvevők e kanyarban előszeretettel lépik át a fehér vonalat (ld. a második képen Sebastian Vettelt) mind a négy kerekükkel, nem kizárt, hogy a jobb hátsó abroncsok érintkeztek az itt látható repedéssel.
/ts/
|