Komoly vltoztatsra kszl a Ferrari a 2016-os autn
Fogykrra foghatjk, s egy j motorkoncepcinak ksznheten jelents mrtkben tszabhatjk a Ferrari autit 2016-ra.
Az j motorok htvgje volt a monzai. A gyengbben teljest Honda s Renault szempontjbl mindez egyet jelentett a bntetsek sorval – a kt lcsapat, a Ferrari s a Mercedes szempontjbl viszont magval a tnyleges fejldssel. A cmvd istll j, ht mdost pont ltal kifejlesztett erforrsrl igencsak pozitvan nyilatkoztak a rivlisok – Christian Horner, a Red Bull csapatfnke pldul egyenesen „ijesztnek” nevezte annak pnteki teljestmnyt.
A Ferrari hazai versenyre szintn egy tovbbfejlesztett erforrssal llt fel a rajtrcsra: Sebastian Vettelk autjba egy hrom mdost pont felhasznlsval talaktott hajtegysg kerlt. s br a Mercedesszel, pontosabban az j motort hasznl Lewis Hamiltonnal szemben gy sem volt eslyk, Nico Rosberg legyzsre annl inkbb (a nmet kiessig ldzte Vettelt). Niki Lauda, a Mercedes tancsadja pedig mr a szombati idmrs formjukat ltva megllaptotta az olaszokrl: ismt kivlan gazdlkodtak fejlesztsi lehetsgeikkel.
A becslsek szerint az j erforrsuk nagyjbl 20 lervel nagyobb teljestmnyre volt kpes az idmr edzsen eldjnl – ksbb a versenyen aztn a megbzhatsgot szem eltt tartva kicsit visszafojtottk azt (vlheten a Mercedes is gy tett a pnteki els edzs utn). Az jtsok eredmnyeivel a csapat is elgedett volt – a hrek szerint pedig knnyen elfordulhat, hogy a most bevetett motor bizonyos szempontbl ugyangy a 2016-os talaktott erforrs alapjnak szmt, mint a Mercedes ltal bevetett.
Az elnk, Sergio Marchionne elrulta, mr javban folynak a jv vi tervezsi munklatok, melyekre bizakodva tekint. „A kvetkez szezonban teljesen ms lesz a helyzetnk (mint a mostani szezon kzben – a szerk.). Mr j ideje dolgozunk az erforrsunkon s a 2016-os autn is. s elgg magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy a csapatunk visszatr az lre, igazi kihvv vlik – ahelyett, hogy csak ldz lenne” – fogalmazott.
Majd azt is elrulta, gy fest, mrnkeik talltak megoldst egy bizonyos idei problmjukra. „James Allison s az egsz motorrszleg arra fordtottk az elmlt tizenkt hnapot, hogy talljanak egy gygymdot egy bizonyos dologra, amit n csak amolyan technolgiai tkletlensgnek tartok” – mondta sejtelmesen.
Hogy pontosan mire gondolhatott, csak sejteni lehet. Tny, a Ferrari idei versenygpnek az egyik legnagyobb gyengesgt a gyors kanyarok jelentik. A szezon sorn szmtalan helyszn (Barcelona, Silverstone, Spa) bizonytotta, hogy a csapat ezen a tren mg kptelen versenyre kelni a legjobb aerodinamikai csomagot magnak tud Mercedesszel – vagy ppen az ilyen szempontbl szintn jl muzsikl Red Bull-lal. A cl a leszorter nvelse lenne – amit pedig az aut htuljnak talaktsval lehetne elrni. s itt jhet a kpbe az erforrs: annak elrendezse, kialaktsa, csomagolsa ugyanis alapveten meghatrozza az aut formjt, oldaldobozainak mrett, htsi megoldsait.
Maurizio Arrivabene, a vrsk csapatfnke az Autosprintnek elrulta, ezen a terleten radiklisabb vltoztatsra kszlnek a jv vre. „Most az aerodinamika javtsra koncentrlunk. Ha madrtvlatbl kszlt kpeket nznk az autnkrl, lthat, hogy a kocsi htulja nem olyan karcs, mint egyes ellenfeleknl” – llaptotta meg.
/ts/
|