Vettel: Az én hibám volt, nem is vagyok rá büszke…
Szégyelli kiesését okozó hibáját Sebastian Vettel, ám úgy érzi, már az első kanyarban odalett mexikói versenye. Ő és Daniel Ricciardo sem vádaskodott a leintést követően.
Tempója alapján akár a Mercedesek életét is megkeseríthette volna – valójában viszont csak a lekörözésnél találkozott velük… Sebastian Vettel már a Mexikói Nagydíj első pillanataiban tudhatta, ez nem az ő napja lesz. Nem rajtolt jól, majd az egyes kanyarban összekoccant volt csapattársával, Daniel Ricciardóval. Defekt és egy első körös kerékcsere lett az eredménye – innen már csak próbált kapaszkodni, de közben kétszer is hibázott – először csak megpördült, aztán a falban végezte.
A tavalyi Osztrák Nagydíj óta nem adott föl versenyt, idén pedig először esett ki – igaz, Spában sem ért célba, de 12.-ként akkor rangsorolták. Miután az 52. körben elkövetett hibája idején már Kimi Räikkönen sem volt már versenyben, a Ferrari idén először távozott üres kézzel egy hétvégéről. A 2006-os Ausztrál Nagydíj óta nem láthattunk hasonlót. Érdekesség, kilenc éve szintén egy nagy bajnok, Michael Schumacher hibája (falhoz csapta autóját) hiúsította meg pontszerzésüket.
„Rosszul rajtoltam, de ilyen a versenyzés. A defekttel gyakorlatilag el is úszott a futamom. Próbáltam visszakapaszkodni, de a két hiba nem segített. Az utolsó pedig az én hibám volt, nem is vagyok büszke rá. Tempó terén közel voltunk a Mercedeshez, olyan közel, amennyire már rég nem” – kesergett Vettel a Sky Sportsnak.
Majd a Ricciardóval történt incidenséről is beszélt. „Az egyes kanyarban becsuktam az ajtót, de nem volt még mellettem. Már túl késő volt helyet hagyni neki. Aztán a második és harmadik kanyarban éreztem, hogy gond van, az egyenesben pedig ki is derült, hogy mi. Ilyesmit szándékosan nem lehet csinálni, nem hibáztatom őt. Ez persze mindig fájó, különösen, ha már az első kanyarban történik.”
Ricciardo mindeközben elmondta: „Nem akartam lábon lőni önmagamat – ha az én hibám is volt. De még nem láttam a felvételt. Egyszerűen csak ott voltam. Nem volt szükség semmiféle megmozdulásra. Egyszerűen összejöttünk. Ott voltam a belső íven, nem hiszem, hogy bárhová is mehettem volna. Ő úgy érintette a kanyarcsúcspontot, mintha én ott sem lettem volna. Nem tudom, mi mást tehettem volna még” – mentegetőzött a háromszoros futamgyőztes. Esetüket egyébként az FIA is vizsgálta, ám úgy ítélte meg, nem felelős egyik versenyző sem, puszta versenybaleset történt.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke igyekezett levenni a terhet versenyzői válláról, s kijelentette, tanulniuk kell a történtekből. „A versenyzőinknek voltak gondjaik ma. Ez egy lecke volt. Ebből kell most kiindulnunk, és innen továbbmennünk. Megtanultuk, mit nem szabad csinálnunk” – magyarázta az olasz médiának a csapatfőnök. „Ahhoz, hogy naggyá válj, el kell érni az eget, de addig is a földön kell maradnod. Ma a földön maradtunk. Ez egy lecke. Sebastiannak nem kell bocsánatot kérnie tőlünk, ahogy nekünk se tőle. Mi mind egységet alkotunk.”
/ts/
|