Előzni nehéz: Vettelék szerint ideje elgondolkodni…
A csapatoknak és a Pirellinek ideje lenne elgondolkodnia – vélik a Mercedes és a Ferrari versenyzői. Szerintük nem véletlenül volt kevés előzés és izgalom a vasárnapi Brazil Nagydíjon.
Bár a győztes Nico Rosberg szerint Lewis Hamilton csak kifogásokat keresett, amikor arról beszélt, a zavaros légáramlatok miatt volt képtelen támadni őt a Brazil Nagydíjon, abban a vasárnapi futam első négy helyezettje egyetért, hogy mindez létező és égető problémát jelent a mai Forma–1-ben. A helyzetet számos pályáról ismerhetjük: a hátul haladó valamivel gyorsabb az előtte lévőnél, ám akárhányszor közelebb próbál férkőzni hozzá, autója tapadást veszít, csúszkálni kezd, s végül a gumikat is túlhasználja.
A Mexikó után Brazíliában is hasonlót átélő Lewis Hamilton szerint valamin változtatni kellene. „Nem igazán számít, mit mondunk, mert úgysem történik semmi. A nagyfőnökök hozzák a döntéseket, és hogy jól vagy rosszul döntenek-e, senki sem tudhatja. Egyes versenyeken képes vagy követni a másikat, és ott jó versenyt látni. Az olyan helyeken, mint Austin. De vannak olyan helyek…, amelyeken talán nem olyan izgalmas nézni a versenyeket. Természetesen mindig jobb, ha te vagy elöl – ahogy egy ideje mi –, de még mindig a versenyre kíváncsiak az emberek, és ez hátrébb is így van a mezőnyben” – nyilatkozta a brit a futam utáni sajtótájékoztatón.
Csapattársa győzelme után annyira nem érezte fontosnak a problémát, ám a létezését nem tagadta. „Mindig javítani kell sportágon. Nem tudom, hátrébb milyen csaták voltak, de elöl nekem tempóelőnyöm volt Lewisszal szemben, és nem tudott közelebb kerülni hozzám, mert a végén hat másodperc volt az előnyöm. Szóval ez normális, hogy így nem tud előzni. Hátrébb nem tudom, mi zajlott, de természetesen sosem egyszerű előzni az F1-ben. Ezért is van a DRS, ami sokat javított a helyzeten. De folytatnunk kell a munkát, el kell gondolkodnunk a kérdésen” – magyarázta.
A negyedikként célba érő Kimi Räikkönent nem lepte meg a brazil futam eseménytelensége. „Nem tudom, elég gyakran van ez így. Ha a körülmények különlegesek, jön a biztonsági autó, akkor sok előzést láthatunk. Szerintem elég sok unalmas versenyt láthatunk manapság, a mostani egy volt ezek közül” – értékelt realistán.
Sebastian Vettel viszont rámutatott, létezne megoldás a problémára. „Papíron ezen a pályán a legkönnyebb előzni, és ha hátul vagy, mindig arra vágysz, hogy hosszabb legyen a DRS-zóna, hogy még könnyebb legyen” – magyarázta a kérdés kapcsán a négyszeres bajnok. „Ahhoz, hogy a lassú, közepes és gyors kanyarokban követni tudjunk másokat, mechanikai tapadás kell, az egyensúlynak ebbe az irányba kellene eltolódnia az aerodinamikáról. Szerintem jobb gumikkal lehetne ezt elérni.”
„A versenyzők gyorsabban akarnak menni, szóval a megoldás nagyon egyszerű. Sajnos a sportágat viszont áthatja a politika, a különböző emberek különböző érdekei. Igen, szerintem meg kéne adni az esélyt – bárki is a gumiszállító, jelenleg a Pirelli –, hogy a beszállító fejleszthesse a gumikat. Amióta viszont a felelősök vagy a csapatok nem tudnak megegyezni semmiben, nehéz javulást elérni. Szerintem a nézőknek is tetszene, ha gyorsabbak lennénk. Viszont az is igaz, hogy húsz évvel ezelőtt sem volt sokkal több előzés. Szóval ami most van, az sem katasztrófa” – vélekedett a bajnoki bronzérmes.
/ts/
|