A flzrkzs mr kevs – a Ferrari jvre megelzn a Mercedest!
Kzelebb kerlni mr nem elg, a Ferrarinak jvre meg kell elznie a Mercedest – jelentette ki Maurizio Arrivabene. A csapatfnk s technikai igazgatja, James Allison is hiszi, hogy mindez sikerlhet nekik 2016-ban.
A Brazil Nagydjon mr nem csupn a Mercedes, a Ferrari is kln ligban versenyzett. A nmetek magabiztosan arattk jabb ketts gyzelmket, mgttk pedig az olasz istll kt versenyzje autzott hasonlan lgres trben – az ket kvet Williams mr krhtrnyt is kapott. Br a plya rvidsge miatt az idklnbsgek megtvesztek lehetnek, a htvge utn az olasz csapat tagjai nem gyztk hangoztatni, idn mg taln soha nem voltak annyira kzel a Mercedeshez (rendkvli krlmnyek, a rivlis gyenglkedse nlkl), mint Interlagosban.
A Scuderia technikai igazgatja ugyan elismerte, ez mg mindig kevs, ettl fggetlenl bizakodva beszlt felzrkzsukrl. „sszessgben a szezon elrehaladtval kicsit kzelebb osontunk, s mr eleget tettnk ahhoz, hogy elhiggyk, egy kicsivel tbbel a tl sorn visszatrhetnk, s jobban megizzaszthatjuk ket. A klnbsg most elg kicsi volt ahhoz, hogy remnykedhessnk, ha j munkt vgznk a tlen, odarhetnk” – nyilatkozta James Allison.
Sebastian Vettel s Kimi Rikknen a htvge sorn hangoztattk, a gyrban ltnak biztat jeleket 2016-ra, most technikai igazgatjuk is megerstette, van mirt bizakodniuk. „Ahogy kezd sszellni az j aut, egyre inkbb krvonalazdik, mire lehetnk kpesek a kvetkez vben. Ez egyszeren egy izgalmas idszak. A mostani szezon hamarosan vget r, n pedig a teljes figyelmemet erre fordtom, ami ijeszt, de izgalmas is. Abu-Dzabiban megprblunk nyerni, ahogy mindenki ms. Mindent megtesznk ezrt. Mr hromszor nyertnk idn, szval soha ne mondd, hogy soha” – tekintett elre.
Fnke, Maurizio Arrivabene mindekzben kijelentette, a kvetkez szezonban mr nem elgszenek meg az egyszer flzrkzssal. „Ha az szinte elvrsaimrl krdeznek, nem az a clunk, hogy kzelebb kerljnk hozzjuk, hanem hogy elttk legynk. Szernyen bevallom ezt, mr most kzelebb vagyunk, szval jvre ell kell lennnk” – adta ki a jelszt a csapatfnk.
Brazlit megelzen volt vita arrl, hogy a Ferrari-motor van-e mr annyira ers, mint a Mercedes. Niki Lauda, utbbi mrka tancsadja azt nyilatkozta, az olaszok eltntettk korbbi 20 lers htrnyukat, m ennek kapcsn tbb versenyznek is voltak ktelyei Interlagosban. Sebastian Vettel elmondta, az osztrk tl gyorsan vltogatja a vlemnyt ahhoz, hogy hinni lehessen neki, Nico Rosberg nem tudta megmondani, felettese honnan szedte az ltala emltett adatokat, de a szintn Mercedes-motort hasznl Valtteri Bottas is ktkedett szavaiban.
Arrivabene ettl fggetlenl gy vli, a motor tern rtk el idn a legnagyobb elrelpst, s mr nagyon kzel vannak rivlisukhoz. „Ha Niki mondta ezt, az gyans. De elnzve az adatokat, a lerk tekintetben mr ott vagyunk, mivel a motorrszlegnk nagyszer munkt vgzett, s szeretnm is megragadni az alkalmat ahhoz, hogy ksznetet mondjak nekik ezrt, mivel szmunkra a motor jelenti az aut szvt. Tisztban vagyok vele, hogy vannak bizonyos terletek az autn, amin mg dolgoznunk kell, s ahol idn nem vltoztathattunk jelents mrtkben. De mr elretekintnk a kvetkez vre” – utalt vlhetn autjuk aerodinamikjra. Mr korbban is beszlt tudniillik arrl, hogy 2016-ra teljesen t kell alaktaniuk versenygpk htuljt, hogy leszorter tern is lljk a versenyt rivlisukkal.
Arrivabene hiszi, 2016-ra hasonlan nagy javulst rhetnek el, mint az idei tlen. „Termszetesen, ez a clunk, minden tekintetben fejleszteni akarjuk az autt. A motor hozta idn a legnagyobb elrelpst, jvre minden ms terleten is kemnyen fogunk dolgozni” – grte.
/ts/
|