A tavalyi autó miatt megcsúszott a 2016-os fejlesztésekkel a Ferrari
A Ferrari kicsit késleltette a 2016-os autó fejlesztését, csak hogy mindent ki tudjon hozni a 2015-ös versenygépéből. A márka elnöke, Sergio Marchionne szerint azonban ennek semmilyen hatása nem lesz idei esélyeikre.
Több csapat is hangoztatta az előző szezonban, hogy miután a szabályok nemigen változnak 2016-ra, érdemes a végsőkig fejleszteni autóikat. Nem tett másként a Ferrari sem, amely az év legvégéig csiszolgatta az SF15-T kódjelű gépet – ám mint kiderült, programjuk végigviteléért némi áldozatot is vállaltak, s lassították az idei autó munkálatait.
Erről a Scuderia elnöke beszélt nemrég – igaz, sietve hozzátette, ez nem hozza hátrányos helyzetbe őket. „Maurizio (Arrivabene, a csapatfőnök) a megmondhatója, csúsztunk bizonyos dolgokkal, csak hogy befejezhessük a 2015-ös autónkat” – idézte Sergio Marchionnét az Autosport. „Remélhetőleg emiatt nem fog bosszankodni. A 2016-os autó karosszériáján bizonyos munkálatokat később kezdtünk el. De elegendő időnk és elegendő forrásunk van ahhoz, hogy mindent jól csináljunk az adott szabálykereteken belül.”
„Hiszem, hogy megdolgoztatjuk majd a Mercedest a pénzéért. A tizenhatos autó kapcsán nagyon tiszta elképzeléseink vannak, egyértelmű filozófiát követünk. Rendkívül valószínűtlennek tartom, hogy ne jelentsünk komoly kihívást a Mercedes számára. Bátor dolog lenne részemről, ha előre megmondanám, fogunk-e nyerni vagy sem. De idén már nincs számunkra kifogás, mert az autó fejlesztését a megfelelő időben kezdtük el.”
Pletykák szerint a Ferrari nem sajnálta a pénzt a felzárkózáshoz. Új berendezéseket építettek (többek közt egy próbapadot, melyen karosszériával, hűtő rendszerrel együtt lehet tesztelni a motort), továbbá az infrastruktúrán is javítottak. Állítólag százmilliós nagyságrendű beruházásokra vállalkoztak – mégpedig abban a reményben, hogy az F1-es csapat sikereiből az utcai részleg is profitál majd. „Mindent megtettünk, amire a csapat kért minket. Emellett két világbajnok versenyzőnk van. Természetes, hogy a bajnokság megnyerése a célunk. A címet vissza kell hozni Maranellóba! A sportsikereknek gazdasági szempontból is van jelentősége” – fogalmazott az olasz.
„A tiszteletet a pályán elért eredményekkel kell kivívni”
A Mercedes vezetői az utóbbi hónapokban nem győzték hangoztatni, mennyire komolyan veszik a vörösök fenyegetését. Marchionne azonban óvatos ezen kijelentések kapcsán. „Nem teljesen hiszek Toto Wolffnak, amikor arról beszél, tart tőlünk. Inkább Niki Laudára halgatok, aki azt mondja, a Mercedes továbbra is nyerni fog. Melbourne-ben minden kiderül. De nem félünk senkitől.”
„Igenis érdemes figyelni a Mercedesre, mert remek anyagi háttérrel rendelkeznek ahhoz, hogy jól teljesítsenek 2016-ban. Kiváló emberi erőforrással rendelkeznek, nem szabad alábecsülnünk őket. Nagyot javultak 2015-ben, és biztosra veszem, hogy a 2016-os autójuk is nagy előrelépés lesz. Tiszteljük őket, a vetélytársaink, de nem félünk megvívni velük a pályán. Jól emlékszem még arra, hogy Dieter Zetsche (a Daimler-Benz elnöke – a szerk.) eleinte kissé arrogánsan beszélt a Ferrariról. Ebből most kicsit visszavett, de nem eléggé, mert megnyerték a bajnokságot. Most amikor beszélek vele, már tisztelettel beszél a Ferrariról. És a tiszteletet csak egy módon vívhatjuk ki: a pályán elért eredményekkel” – zárta gondolatát a már több mint egy éve hivatalban lévő Ferrari-vezér.
/ts/
|