Diadal Ausztrliban? Vettel semmit sem akar elkiablni
Noha a franciaorszgi teszt csak az abroncsokrl szlt, azaz a rsztvev piltk s csapatok papron nem profitltak belle, Sebastian Vettel rlt, hogy ismt autba lhetett. A ngyszeres vilgbajnok a gyakorls helysznn a Ferrari elnknek elvrsrl is beszlt.
Br a hivatalos tesztszezon kezdetre mg vrni kell, Vettel kedden mr msodik alkalommal lhetett Forma-1-es aut volnja mg a 2016-os naptri vben. A mlt hten Olaszorszgban vezette a 2014-es modellt, most pedig Franciaorszgban kapott lehetsget, ahol a tavalyi gppel krzhetett. A gyakorls sorn sszesen 134 krt teljestett, ideredmnyt pedig egyik ellenfl sem tudta megjavtani, igaz, ez most a „szokottnl” is kevesebbet jelentett, hiszen ez a teszt a gumikrl szlt.
Vettel ennek ellenre lvezte a gyakorlst. „Mindig hasznos s mindig szrakoztat Forma-1-es autt vezetni” – nyilatkozta a leints utn. „Klnsen akkor, ha egsz nap vizes a plya. Az igazn mks! Tbb prototpust, tbb klnbz gumiabroncsot is kiprbltunk, szval klnbz eredmnyek szlettek. Azt mg nem tudjuk, ezek kzl az abroncsok kzl melyiket hasznljuk majd a folytatsban. Ez a teszt vak volt. Persze van elkpzelsed arrl, melyik gumi volt az j s melyiket hasznltuk mr tavaly is, viszont azt nem tudjuk, mi kvetkezik ezutn” – magyarzza.„Voltak gumik, melyek jobban mkdtek a plya egyes szakaszain s voltak olyanok is, melyek rosszabbul. Szval, elg sok adatot gyjtttnk, az pedig mr csak a Pirellin mlik, mit kezd ezekkel a feldolgozs sorn. A krlmnyek vgig hasonlak voltak s tbbnyire a teljes esgumit hasznltuk, egy etap sorn viszont feltettk a kzteseket, hogy tisztbb kpet kaphassunk a kett kztti klnbsgrl. Teljesen termszetes, hogy amikor a plya elkezd szradni, az esgumival gondok addnak, de most nem vltozott a plya, szval nem voltak bajok” – folytatja.
A beszlgets sorn termszetesen a 2016-os Ferrari is szba kerlt, ami lltlag alaposan eltr majd eldjtl. A nemzetkzi sajtban megjelen tallgatsok szerint az erforrs s az aerodinamika tern is jelents vltozsokra szmthatunk, az egyik legszembetnbb mdosts pedig az talaktott orrkp lesz, amit a szablyok ltal engedett lehet legrvidebbre terveztek. A ngyszeres vilgbajnoktl ezttal azt krdeztk, ltta-e a szban forg versenygpet. „Azt mr lttam, hogyan kellene kinznie, teljesen sszerakva viszont mg nem!” – jtt a vlasz.
Vgl a Ferrari els embernek kijelentsrl is sz esett: Sergio Marchionne nemrg azt mondta, a bajnok cm sorsa a tli hnapokban dl el, csapatnak pedig Ausztrliban a gyzelemrt kellene harcolnia. Vettel ms vlemnyen van, szerinte nem kell katasztrfaknt tekinteni a kezdsre, ha nem sikerl megszerezni az elssget. „Teljesen termszetes, hogy nyerni akarunk. A csapatban mindenki erre vgyik, s mind egyetrtnk abban, hogy ez a cl. Tudjuk, hogy ez elgg komoly cl, hiszen eddig nagy volt a klnbsg, tavaly viszont jl dolgoztunk. Idn lesznek vltozsok, s a tesztek kulcsfontossgak, de Ausztrlia csak egy a 21 futam kzl. Nagyszer, ha nyerhetnk, de ha nem sikerlhet, a cl az lesz, hogy minl kzelebb legynk hozz, hiszen az v nagyon hossz” – mondta.
/ts/
|