Allison: „Rgen csak a bokszban voltunk jk – most tnyleg nyerhetnk”
A Scuderia technikai igazgatja remli, hogy az j Ferrari mr tnyleg gyztes aut lesz.
A korbban a Renault-nl is megfordul James Allison hrom vvel ezeltt rkezett Maranellba – ahol a 2000-es vekben mr szintn lehzott pr vet –, ekkoriban pedig a csapat pp meredek lejtmenetben tartott. Az gaskod Paripa 2016-os autjnak bemutatjn a brit szakember nem fukarkodott a szavakkal a Ferrari elrelpst illeten.
„2013-ban a Ferrari semmiben sem volt vilgbajnoki szinten, kivve taln a gyors kerkcserket” – jelentette ki. „2014-ben a motorunk nem volt elg ers, nem volt elg leszorternk, a felfggeszts sem gy mkdtt, ahogy kellett volna, s gy ltalnossgban az egsz csomag sok kvnnivalt hagyott maga utn. Idn minden megtettnk, ami csak emberileg elkpzelhet, hogy ez a kocsi mlt legyen a Ferrarihoz, s hogy elg versenykpes legyen ahhoz, hogy tnyleg gyztes aut vljon belle.”
A feltnen j festsben pompz masinn a legalapvetbb vltoztatsokat maguk az istll technikai vezeti mutattk be. Az SF16-H kdnvvel elltott versenygpnek a karosszrija s – ha hinni lehet a korbbi hresztelseknek – az erforrsa is alapos talakulson ment keresztl, de Allison szerint jelen pillanatban mg nem lehet azt mondani, hogy brmelyik fejleszts kritikus fontossggal brna.
„Nem helyes azt mondani, hogy egy adott terleten jobb munkt vgeztnk, mint brmely msikon” – mondta. „Minden tekintetben fejldtnk: lerk, leszorter, vezethetsg s minden egyb szempontjbl is. Nagyon sokat dolgoztunk, az egsz csapat nagyon sokat dolgozott ezen az sszes terleten. Remlem, hogy elg j munkt vgeztnk, de ezt csak akkor fogjuk tnyleg megtudni, amikor elkezdnk versenyezni a kocsival.”
Br a technikai vezet a vrakozsokat illeten teht rendkvl vatosan fogalmazott, nagyon sok szurkolt ppen az rdekelt a legjobban, hogy a sok-sok befektetett energia vajon elg lesz-e ahhoz, hogy Sebastian Vettel s Kimi Rikknen idn vgre legyzze az utbbi vekben egyeduralkod Mercedest. Allison az egyik rajong kifejezetten erre clz krdsre vlaszolva gy nyilatkozott:
„Nagyon nehz megjsolni, hogy ez a projekt megti-e a Mercedes szintjt. Tudjuk, hogy tavaly s tavalyeltt is nagyon ersek voltak, de azt is tudjuk, hogy kivtelesen tehetsges emberek dolgoznak Maranellban, akik sszesen majdnem ezer vnyi munkart pakoltunk bele ebbe a kocsiba. Tavaly elg nagyot lptnk elre, s most azt remljk, hogy ez a modell megint jkora elrelpst jelent majd – akkort, hogy tnyleg megint versenykpess vlunk.”
„De azt teljes magabiztossggal llthatom, hogy az a sok szeretet, trds, munka s tuds, ami ebben a kocsiban benne van, az megkrdjelezhetetlen. Minden remnynk benne van ebben az autban, s azt hiszem, nagyon bszkk is vagyunk arra, amit csinltunk. Mr alig vrjuk, hogy a plyn is lthassuk.”
/ts/
|