Sajtos mdszerrel motivlhattk a Ferrari-dolgozkat idn tlen
Sergio Marchionne elnk lltlag (nnepl?) mercedesesek posztereivel aggatta tele a gyrat, hogy emlkeztesse a csapattagokat a cljaikra.
Az immr 2008 ta vilgbajnoki cm nlkl „tengd” alakulatnl tavaly vgre meglttk a fnyt az alagt vgn, miutn Sebastian Vettel vezetsvel egyrtelmen a dominns Mercedes legkzelebbi kihviv vltak, s vek ta elszr sikerlt javtaniuk az elz vben mutatott teljestmnykn. Az gaskod Paripnak 2015-ben vgl sikerlt elrnie az idny eltt kitztt cljt, a hrom futamgyzelmet, idn pedig bevallottan ismt a vilgbajnoki cmre trnek – ezt korbban Sergio Marchionne Ferrari-elnk, az j aut bemutatjn pedig Maurizio Arrivabene csapatfnk is elismerte.
„Tudjuk, hogy Marchionne decemberben azt mondta, hogy k szeretnnek lenni az etalon az ausztrliai idnynyitn – Marchionne mr a szezon rajtjnl az lre akar llni” – kommentlta a helyzetet a Sky Italia riportere, Antonio Boselli. „Ez volt a cl ezen a tlen, s gy tudjuk, hogy Marchionne sok-sok mercedeses kpet akasztott ki a gyr falaira, csak hogy emlkeztesse a dolgozkat s motivlja ket a cljaik elrsben.”
Arrl nem szivrogtak ki informcik, hogy mindez valban gy esett-e, mindenesetre Maranellban inkbb a visszafogott 2015-s clok bizonyultak szokatlan fordulatnak, mintsem az, hogy a vilgbajnoksg megnyerst tzik ki maguk el. gy zajlott ez az Alonso-korszakban is – m azokhoz az vekhez kpest idn tbb eljel mutat arra, hogy ez ezttal egy relis trekvs is egyben.
„t terleten vltozott nagyon sokat a kocsi” – emlkeztetett Boselli. „Az els felfggesztsnl tolrudas megoldst alkalmaztak, az oldaldobozok megjultak, a hts rsz megjult, az erforrsnl nagyon sok az jdonsg s az j elgondols, az orrkp pedig rvidebb lett, mint tavaly volt. 2015-hz kpest ez egy forradalmian j kocsi, s a Ferrarinl azt remlik, hogy ezzel sikerl kzelebb kerlnik a Mercedeshez. A gyrban nagyon magabiztosak s nagyon boldogok az j erforrs prbapados tesztjeivel kapcsolatban is – de azt senki sem tudja biztosan, hogy olyan versenykpesek lesznek-e, mint a Mercedes.”
Eldjeihez kpest egyvalamiben mr biztosan sokat vltozott az SF16-H kdnvvel elltott j modell – ez pedig nem ms, mint a fests, ami nem mst, mint a hromszoros vilgbajnok Niki Lauda nevvel fmjelzett 1970-es vek sikerkorszakt idzi.
„Nem tudni, hogy az j Ferrari a valaha volt legszebb Ferrari-e – mivel errl mindenkinek meglesz a sajt vlemnye –, a legfontosabb dolog az az, hogy ez legyen a leggyorsabb kocsi a meznyben. A fests nagyon ms, hiszen nagyon sok a fehr – ez kt msik Ferrarit juttat eszembe; az egyiket a ’90-es vekbl, a msikat pedig a ’70-es vekbl, azt, amelyikkel Niki Lauda megnyerte a vilgbajnoksgot” – mondta az olasz szakjsgr.
Az, hogy az SF16-H vgl a sikeraut, vagy az 1990-es vek els felnek mlypontjait megt jrgny rkbe lp majd, az nagy valsznsggel 2016 vgn derl majd csak ki.
/ts/
|