A Pirellit meglepte a csapatok dntse
A Red Bull s a Ferrari is meglepte a Pirellit, amikor gy dntttek, az idn bemutatkoz ultralgy abroncsokat is plyra viszik az v els kollektv tesztjn – ismerte el a cg versenyigazgatja, Mario Isola. Persze annak is rl, hogy sikerlt adatokat gyjteni az j keverkrl.
A Forma–1 hivatalos gumiszlltja a tavalyi v vgn dnttt gy, a folytatsban bvti knlatt s az olyan plykon, mint a monaci, a kanadai s a szingapri egy minden eddiginl lgyabb abroncsot is a csapatok rendelkezsre bocst. Kedden Sebastian Vettel s Daniel Ricciardo is kiprblta a lila jells keverkeket, cstrtkn pedig Kimi Rikknen s Danyiil Kvjat is plyra vitte ket; termszetesen a Ferrari s a Red Bull versenyzi is ezekkel teljestettk legjobb kreiket.
Az, hogy az els teszthten mr kt csapat is feltette az j gumikat mg a Pirelli versenyigazgatjt is meglepte. „szintn bevallom, elszr meglepdtem” – mondta Isola az Autosportnak. „Gondolom szerettek volna adatot gyjteni, mieltt kivlasztjk a gumikat a kanadai htvgre. Jl dntttek, ha figyelembe vesszk, hogy a teszt sorn nem volt gond az idjrssal; az pont megfelel volt a gyakorlshoz. Inkbb a teljestmnyre voltak kvncsiak, mint a kopsra, Barcelonban ugyanis hamar elhasznldnak ezek a gumik. Ebbl a szempontbl a helyszn nem idelis. Hat-ht kr utn a gumik mg j formban voltak, de mr jelentkezett a kops” – magyarzta.
Az j elrsok rtelmben a csapatoknak a tengerentli futamok esetben 14 httel a kezds eltt jeleznik kell, milyen keverkeket krnek, azaz jv cstrtkn dntst kell hozniuk a Kanadai Nagydjjal kapcsolatban. rthet teht, hogy nhnyan mr most kiprbltk az j abroncsokat, aminek egybknt a Pirelli is rlt, hiszen mr most elkezdhettk az adatgyjtst; az informcikkal pedig elgedettek voltak. „Itt mr a vgleges verzit hasznltuk, s gy tnik, ez jl mkdik. A visszajelzsek kedvezek voltak, noha a plya nem a legkedvezbb ehhez a teszthez.”
A beszlgets sorn termszetesen az is szba kerlt, mennyivel lesznek gyorsabbak az j abroncsok az eddigi leglgyabb keverknl (a piros jells szuperlgynl). Isola erre a krdsre mg nem tudott pontos vlaszt adni, a becslsekrl azonban rmmel nyilatkozott. „Ha megnzzk a Ferrari eredmnyeit, akkor nyolc tized krnknt, de szerintem ez egy kicsit tlbecslt adat. Amikor a tavalyi v vgn teszteltk ket, akkor valamivel kisebb volt az eltrs. Szerintem a megfelel tartomnyban a klnbsg valahol 5 s 8 tized kztt lesz. Tbb-kevsb egybknt ez volt a cl.”
Egy msik jts rtelmben a versenyzknek 2016-ban mr nem kell attl tartaniuk, hogy az abroncsok hirtelen elvesztik a tapadsukat. „Mr nem fogjk azonnal elveszteni a tapadst, most a zuhans helyett egy grbe lesz jellemz. Sokkal simbb, sokkal jobb, mintha azonnal elvesztenk a tapadsukat. A kvetkezet nhny napban alaposabban ki fogjuk vizsglni az ezzel kapcsolatos adatokat, de a jelek egyelre pozitvak” – zrta gondolatt az olasz szakember.
/ts/
|