„Egyelre nincs a glrinl sszerbb megolds”
A Ferrari ltal tesztelt glria az egyetlen olyan fejvd eszkz, aminek bevezetse sszer volna a 2017-es szezonban – jelentette ki a Renault technikai igazgatja, Bob Bell. Nico Rosberg ekzben egyrtelmv tette, maximlisan tmogatja a ma bemutatkoz bukkeretet.
Kimi Rikknen reggel plyra vihette a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) tervei alapjn kszlt j fejvd eszkzt, a glrit. A korbbi vilgbajnok csak egy krt tett meg a kezdetleges fejvdvel, s azt vizsglta, milyen hatssal van a kiltsra; a Ferrari kpviselje szerint az eszkz nem zavarta a tapasztalt versenyzt. A glria teht jabb lpst tett a debtls fel, igaz az FIA jelenleg tbb megoldst is vizsgl, s csak a ksbbiekben hoz dntst azok sorsrl.
A Renault tapasztalt technikai igazgatja szerint is ez a megolds lesz a befut, az id rvidsge miatt ugyanis (a szvetsg mr 2017-ben javtani szeretne a piltk fejnek vdelmn) csak ez a lps szmt sszernek. „Ha mr jvre fel akarunk szerelni valamit az autra, akkor ez lenne a legclszerbb” – mondta Bell az ESPN-nek. „Nem hiszem, hogy brmi ms belefrne a jelenlegi idkeretbe. Hosszabb tvon taln lennnek jobb megoldsok, mint pldul a flig zrt piltaflke, de most mg szksg van a tovbbi kutatsokra” – tette hozz.
2017-ben a jelenlegi tervek szerint 3-4 msodperccel gyorsabb autk rkeznek, a glria miatt azonban ismt nvekszik a versenygpek tmege, Bell viszont nem aggdik, hogy az eszkz miatt romlik a teljestmny. „Gondolom, a slyhatr megszabsakor figyelembe fogjk venni a glrit, szval nem gondolom, hogy teljestmny szempontjbl ez komoly htrny lesz a csapatok szmra. A csapatok egyttmkdnek az FIA-val, s keresik a lehetsgeket az autk slynak cskkentsre. A lnyeg, hogy senki sem ellenzi a dolgot. A glria a helyes t, vagy brmilyen egyb eszkz, ami vdi a piltk fejt. Megtalljuk a megoldst, s a teljestmnnyel sem lesz gond” – magyarzza.
Bell szerint hosszabb tvon a vadszgpekhez hasonl zrt piltaflke lehet a legjobb megolds, noha az FIA ezt a tervet lesprte az asztalrl, hiszen tbb biztonsgi kockzat is felmerlt a bevezetsvel kapcsolatban. „Biztosra veszem, hogy a kiltssal kapcsolatos problmk orvosolhatk. A katonai replk esetben sikeresen alkalmazzk a zrt piltaflkt. gy gondolom, megvalsthat az elkpzels, de sok vizsglatra van mg szksgnk. Szerintem egybknt ez a legjobb megolds, hiszen a kisebb alkatrszek ellen is vdelmet nyjt. Felipe Massa balesete bizonytotta, hogy egy kisebb alkatrsz is veszlyt okozhat” – rvelt.
A glria ellen sokan a kinzetet hozzk fel rvknyt, a Mercedesnl versenyz Nico Rosberg szerint azonban nem lehet a kllem a legfontosabb tnyez. legalbbis tmogatja az tletet, ahogyan annak nyilatkozatban s kzssgi oldaln megjelen rvid rsban is hangot adott. „Ez nagy dolog” – idzi szavait az Autosport. „Mr dleltt is feltettem egy krdst a Facebookon, hogy lssam, milyenek a visszajelzsek. Szerintem ez egy nagyon nagy elrelps, hiszen a legtbb hallos balesetet az elmlt vekben a fejsrlsek okoztk. Ez az eszkz leteket mentett volna, szval egyrtelm, hogy szksg van r. Rendben, mondhatjk, hogy nem nz ki tl jl, de bizonyos szgben, pldul szembl jl mutatott Kimi autjn. Egy kis gondolkods, s mg jobb lehet” – folytatta.
/ts/
|