Hivatalos: Eldlt az j idmr sorsa
Pntek este hivatalosan is pont kerlt az idmr edzssel kapcsolatos tallgatsok vgre, miutn az FIA (Nemzetkzi Automobil Szvetsg) Motorsport Vilgtancsa hivatalosan is bejelentette az j szisztma rkezst. A kzlemnyben a 2017-es szablyokrl is sz esett.
Msfl hete nem telt el gy nap, hogy ne rkezett volna j hr az idn bevezetni kvnt folyamatos kiesses idmrrl; elszr a csapatok adtk ldsukat az tletre, majd az FIA is jelezte, mr idn debtlhat a szisztma, Bernie Ecclestone viszont jelezte, akr le is szavazhatjk azt. Felmerlt az tlet mdostsa is, ma azonban vget rtek a tallgatsok, miutn az FIA bejelentette, az tlet eredeti formjban debtl, mgpedig a szezonnyitn.
Legalbbis akkor „kellene”, ahogyan azt a szvetsg is kiemeli kzlemnyben, nyitva hagyva ezzel a kaput egy esetleges cssztats eltt, korbban ugyanis felmerlt, hogy a Forma–1 Menedzsment (FOM) nem kszl el idben a bevezetshez szksges szoftverrel. Az viszont biztos, hogy nem vltoztatnak a koncepcin, azaz a Q1 16 perces lesz, ht perc utn kiesik a leglassabb aut, majd ezt kveten msfl percenknt jabb hat. A 15 perces Q2 ugyangy zajlik majd, csak az els kiessre hat perc utn kerl sor. A 14 perces Q3-ban 8 pilta indulhat, akik kzl a leglassabb t perc utn bcszik, majd msfl percenknt a tbbiek is addig, amg ketten nem maradnak.
A kzlemnyben a 2017-es szablytervekrl is szt ejtettek; noha a mlt hten mg arrl volt sz, hogy a McLaren ltal javasolt kompromisszumos megolds elfogadsval az autk nagyjbl 3 msodpercet gyorsulhatnak, az FIA szerint mg tovbb javulhatnak a kridk. A 2017-es aerodinamikai szablyokrl ugyanis ezt rjk a kommnikben: „Fontos megjegyezni, hogy a korai szimulcik szerint a gyorsuls mrtke a legtbb versenyplyn 4-5 msodperc lehet.”
A Motorsport Vilgtancs azt is megerstette, hogy a csapatok prilis 30-ig kaptak haladkot a 2017-es szablycsomag vglegestsre. Ezt azrt kellett kitolni, mert a felek nem tudtak dntst hozni februr vgig, az eredeti hatrid pedig akkor jrt le (a folytatsban csak teljes egyetrts esetn fogadtk volna el a mdostsokat). A hivatalos kzlemny kiemeli, a hatrid kitolsa eslyt ad a lehet legjobb megoldsok megtallsra, m nemcsak a karosszrival, hanem a motorokkal kapcsolatos elrsokat illeten is. Ebben a tekintetben ngy terletet tartanak kiemelt fontossgnak: a kltsgeket, a partnerek elltst, a teljestmny kiegyenltst s a hang javtst.
/m4sport/
|