Niki Lauda szerint Sebastian Vettel is egyrtelm bajnokeslyes, a szmok azt mutatjk, Kimi Rikknen mg nla is gyorsabb volt a teszteken – a Mercedes aggdsa azonban egyesek szmra mr-mr gyans…
Egy ht mlva futjk a 2016-os v els Forma–1-es versenyt Ausztrliban. Az elmlt kt egyhang szezon utn sokan bznak abban, hogy ezttal a Ferrari kpben komoly kihvja akad a cmvd Mercedesnek. A tli teszteken tbb jel is arra utalt, ezttal lehet erre esly. Radsul a nmetek is hetek ta hangoztatjk, komolyan tartanak a vrsktl.
A Mercedes Ausztrlia eltt Fellbachban tartotta utols sajttjkoztatjt, ahol valamennyi csapattag kiemelte, szoros csatra szmtanak a Ferrarival. „A tempt tekintve az lmeznyben kell lennnk. De a Ferrari is nagyon ersnek tnik. A tesztek idejn futottak pr igencsak rdekes krt, ami azt mutatja, nagyon j formban vannak” – mondta pldul Toto Wolff sportigazgat. Lewis Hamilton hozztette: „A Ferrari szokatlanul nagyot javult. Nagyon ers idket autztak a teszteken, s szerintem Melbourne-re elllnak majd pr jtssal is. Komoly csatt vvunk majd velk. Mi a sok kilomternk rvn azonban rendkvl jl kiismertk a belltsokat s a gumikat is.”
Niki Lauda ekzben a Gazzetta dello Sportnak adott interjt, melyben kijelentette, arra szmt, hogy a Mercedes s a Ferrari vv klncsatt idn a bajnoksgrt. „Nem a Mercedes hibja, hogy gyorsabbak voltunk az elmlt kt vben a tbbieknl. A clunk, hogy gy folytassuk, de szerintem a klnbsg cskkent. A mlt vben 0,6 msodperces elnyben voltunk a Ferrarival szemben, de most kzelebb kerltek. Nagyjbl 0,2 msodpercre cskkent az elny, szval brmi megtrtnhet” – fogalmazott.
Majd kiemelte, ami a versenyzket illeti, csak remlni tudja, hogy idn is Lewis Hamilton s Nico Rosberg vlik fszereplv, m ezttal nem ketts csatra kszl. „J lenne, ha gy lenne. Ha Nico gy folytatja, ahogyan a mlt v vgn teljestett, amikor megszerezte az utols hat pole pozcit, valamint megnyerte az utols hrom versenyt. Lewis s nagyon ms emberek. Lewis Hollywoodba megy, Super Bowl-t nz, divatbemutatkra jr, mg Nico a technikai rszletekkel foglalkozik. Ennek ellenre szerintem Sebastian Vettel is tartja majd velk a lpst.”
Rikknen mindent vitt
Tny, a Ferrari a tli teszteken valban jobb benyomst keltett, mint egy vvel ezeltt. Az Auto Motor und Sport a msodik teszthten gyjttt nagyjbl 80 oldalnyi adat elemzsvel igyekezett fltrni a valdi erviszonyokat, tovbb egyes istllk mrnkeitl is segtsget krt azok kirtkelshez. Elmondsuk szerint a Mercedes 0,0 s 0,4 msodperc kz saccolja elnyt a Ferrarival szemben. A bizonytalansg kt tnyeznek ksznhet: nem tudjk, az olaszok motorja mire kpes, ha maximlisan fltekerik azt; emellett – mint arra Hamilton is utalt – szmtanak r, hogy rivlisuk, komolyabb aerodinamikai jtsokkal ll majd el Melbourne-ben vagy Ausztrlia utn. A teszteken tudniillik nem sok komoly fejlesztst vittek plyra – ellenttben velk. Aldo Costa ftervez elrebocstotta: „A mi kvetkez fejlesztsi szakaszunk Knban jn.”
Ami a kridket illeti, Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfnke elssorban Kimi Rikknen lgy gumikon futott, 1:23,009 msodperces legjobbja miatt volt bizakod, ami pr ezreddel jobb volt Nico Rosberg lgygumis legjobbjnl is. A Mercedesnl is elismertk: „A lgy gumikon ez igazn ers volt. A Rosberggel val kzvetlen sszevetst tekintve is.” Azt azonban megjegyeztk: „Hamilton s Vettel ugyanezeken a keverkeken sokkal rosszabb krt futottak. Lewis biztosan nem lassabb Nicnl 0,6-del. Az ers szrs azt mutatja, a krlmnyek nem mindig voltak sszevethetk.”
A Ferrarirl ugyanakkor a hossz etapok, a versenyszimulcik is biztat kpet festenek. Az Auto Motor und Sport a msodik ht szimulcii alapjn (a boxba vezet s a kivezet krket nem tekintve) Kimi Rikknen lett a legjobb tlagid is, mg Sebastian Vettel a kt Mercedes kztt vgzett (0,4 msodperces htrnyban csapattrshoz kpest). „Nagyon ers hossz etap volt ez Kimitl. Abszolt a mi szintnkn” – jegyezte meg egy Mercedes-mrnk.
A versenyszimulcik tlagidi az Auto Motor und Sport szmtsai szerint
|
|
Versenyz |
tlagid |
Kr |
Etapok |
1. |
Rikknen |
1:28,921 |
60 |
4 |
2. |
Hamilton |
1:29,292 |
52 |
3 |
3. |
Vettel |
1:29,327 |
61 |
4 |
4. |
Rosberg |
1:29,364 |
61 |
4 |
5. |
Massa |
1:29,575 |
28 |
4 |
6. |
Ricciardo |
1:29,878 |
61 |
4 |
7. |
Verstappen |
1:29,985 |
61 |
4 |
8. |
Sainz |
1:30,018 |
59 |
4 |
9. |
Nasr |
1:30,344 |
46 |
4 |
10. |
Hlkenberg |
1:30,676 |
55 |
5 |
11. |
Magnussen |
1:30,733 |
59 |
4 |
12. |
Ericsson |
1:30,845 |
46 |
4 |
13. |
Button |
1:30,993 |
43 |
5 |
14. |
Palmer |
1:31,093 |
54 |
4 |
|
Ami gyanss teszi a Mercedest
Rikknen a kt tesztht abszolt legjobb kre (1:22,765), a legjobb lgygumis id (1:23,009), valamint a legjobb hossz etap – ez ltszlag valban gretes, s mindenkppen a Ferrari elrelpsrl tanskodik. A nmet szaklap ugyanakkor megjegyzi: minl tbbet hajtogatjk Brackleyben, hogy elfogyott az elnyk, az annl gyansabb vlik… Szerintk az is rulkod jel, hogy a msodik teszt versenyszimulcii kzl valjban egyik sem szmtott valdi versenyszimulcinak. Volt, hogy Lewis Hamilton el sem ment a futam tvjt jelent 66 krig (kt killsval egytt 56 krt futott), mskor egyszer kerkcsere helyett hosszabb sznetet tartottak kt etap kztt, mikzben Nico Rosbergnek volt egy olyan hromszor 15 krs etapja is, melynek 1:28,314 msodperces tlagideje azt sugallta, van mg tartalk a W07-ben.
Akrhogy is, a bsz matekozsnak s a tallgatsoknak hamarosan vge: egy ht mlva Ausztrliban mr senki sem titkolzhat s taktikzhat – az v els versenyn kiderl, ki nyeri a Mercedes s a Ferrari bajnoki hborjnak els csatjt.
/motorsportal/