A kiesses idmr kapott mg egy eslyt
Hiba egyeztek meg a csapatvezetk abban, hogy a kvetkez versenyen visszatrnek a rgi kvalifikcis szisztmhoz, az Autosport tnyknt kzlte, Bahreinben mg marad a sokat vitatott szisztma, amit a jv hten alaposan ki fognak elemezni…
Nem csoda, hogy a csapatvezetk ilyen drasztikus lpsre szntk el magukat, Ausztrliban ugyanis rengeteg kritikt kapott a rendszer, ksbb azonban kiderlt, nincs kztk teljes egyetrts a kiesses idmr azonnali eltvoltst illeten (egyesek szerint a lps korai s meggondolatlan lett volna), majd az is egyrtelmv vlt, a dnts nem csak az kezkben van.
Az idmr sorsrl ma a 26 fbl ll F1 Bizottsg dnttt (ebben a szervezetben a csapatok irnyti mellett az FIA, a FOM, a versenyplyk s a szponzorok kldttei is kpviseltetik magukat): k gy hatroztak, a kiesses idmr kap mg egy lehetsget, hogy a szakrtk komolyabban kielemezhessk azt az tlet elvetse vagy talaktsa eltt (nemrg ez is szba kerlt). Bahreinben teht ismt a szezonnyitn ltott szisztma szerint zajlik majd a kvalifikci.
„Azt teszik, amit javasoltam” – mondta Bernie Ecclestone, a Forma–1 Menedzsment elnke, amikor az Autosport a trgyalsrl krdezte. „Vagyis, a kvetkez versenyre vltozatlanul hagyjk a dolgot. gy jobban megvizsglhatjuk, s eldnthetjk, hogy kell-e rajta vltoztatni, vagy esetleg el is felejthetjk. Ez alapveten az FIA tlete volt, de azt mondtam, tmogatom ket, ha szerintk ez a helyes” – tette hozz, majd kiss bizonytalanabbul folytatta.
„Persze senki sem tudja, melyik lenne a legjobb dnts. Most azt mondtuk, maradjon minden a rgiben, s majd a htvge utn megltjuk, mit kell tennnk. Kt futam utn mr jobban ltjuk, hogy ez a prototpus mkdtt vagy sem. Maguk a csapatok sem tudtk, mit csinlnak, ami szintn nem segtett az gynkn” – magyarzta.
Vals lehetsg a „hibrid-idmr”
Mint mr emltettk, a npharag ellenre nem mindenki tmogatta az j idmr trlst: a Force India kpviselje pldul azzal rvelt, hogy az eredeti cl a futam izgalmasabb ttele volt, Melbourne-ben pedig nem lehetett panasz a viadalra, amihez taln a kvalifikcinak is kze volt, ezrt rthetetlennek tartja, mirt szavaztak ellene mr a start eltt. Hasonlan gondolkodott a Pirelli sportigazgatja is, arra mutatott r, hogy az els kt szakaszban a Mercedesnek is kemnyebben kellett hajtania s fel kellett tennie a lgyabb abroncsokat, ez pedig a futamon is reztette hatst, hiszen kevesebb j szettet sprolhattak meg maguknak.
Mint mr emltettk, a npharag ellenre nem mindenki tmogatta az j idmr trlst: a Force India kpviselje pldul azzal rvelt, hogy az eredeti cl a futam izgalmasabb ttele volt, Melbourne-ben pedig nem lehetett panasz a viadalra, amihez taln a kvalifikcinak is kze volt, ezrt rthetetlennek tartja, mirt szavaztak ellene mr a start eltt. Hasonlan gondolkodott a Pirelli sportigazgatja is, arra mutatott r, hogy az els kt szakasz pldul a Mercedest is agresszvebb gumistratgira sarkallta, ami pedig hozzjrult a verseny izgalmainak javulshoz is.
Ecclestone mr korbban meggondolta magt
Hiba nevezte is nemes egyszersggel pocsknak a szezonnyit ideje alatt s utalt arra, hogy nem fog tjba llni a 2006 s 2015 kztt rvnyben lv rendszer visszalltsnak, a hten mr Ecclestone is inkbb arrl beszlt, adni kellene mg egy lehetsget az j idmrnek, aminek egybknt az v kezdete eltt mg volt az egyik legkomolyabb tmogatja.
„n blcs embernek tartom magam, s gy gondolom, az j dolgokat tesztelnnk kell” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak mg a tallkoz eltt. „Az j idmr sokkolt bennnket, de lehet, tallunk valami jt a rendszerben. Azt akarom, hogy a vgeredmny ne legyen garantlt. n egy vllalkoz vagyok, nekem egszen egyszeren el kell adnom a Forma–1-et a versenyszervezknek. Ha az rdeklds cskken, akkor kevesebb pnzt adhatok a csapatoknak. Ezrt keressk a lehet legjobb megoldst, s ezrt gondoljuk, hogy a 90 msodpercenknti kiess izgalmas lehet. Kiss zavaros volt a dolog, de ez volt az els prba, s nem lttunk mindent elre. Mg javthatunk” – folytatta.
/m4sport/
|