Mris megy a taktikzs: Tljrhat-e a Ferrari a Mercedes eszn?
Egymstl teljesen eltr gumitaktikval vgott neki a Ferrari s a Mercedes a Bahreini Nagydjnak. A cmvd btorsga mg visszafele is elslhet – de Sebastian Vettel szerint korntsem akkora a klnbsg, mint elsre gondolnnk.
Mr az v els versenyn is meghatroz szerep jutott a gumistratginak. Akkor a Mercedes azzal fordtotta a maga javra a sokig a Ferrari kezben lv futamot, hogy a piros zszls megszaktskor a kzepes gumikat tettk fel autikra, mikzben a Ferrari a nmetek maguk mgtt tartsa vgett a szuperlgyakkal prblkoztak. A htvgn Bahreinben mg ennl is nagyobb klnbsg alakulhat ki a gumik tern a kt lcsapat kztt – ksznheten annak, hogy teljesen eltren vlogattk ssze a rendelkezskre ll keverkeket.
Az olaszok sszesen hrom kzepes gumit krtek versenyzjknek, ami mell ngy szett lgy trsult, a Mercedes viszont mindssze egyetlen kzepes gumit ignyelt a hat lgy abroncsa mell. A szuperlgybl mindketten hat-hat garnitrt rendeltek.
A taktikai klnbsgek mr az els bahreini szabadedzs alatt megmutatkoztak. Az els helyezett Nico Rosberg s a msodik Lewis Hamilton az – idmr edzs s a verseny szempontjbl a nappali idpont miatt nem ppen mrvad – edzsen csupn kt-kt szett lgy gumit hasznlt fel, mikzben a Ferrarinl a 11. helyen vgz Sebastian Vettel kizrlag kzepes keverkkel krztt (kt szettet hasznlt). Egyedl Kimi Rikknen tett prbra egyszerre ktfle Pirellit is: a gyakorls elejn egy szett kzepes gumit hasznlt, majd a hajrban egy lgy garnitrt is bevetett.
Mikzben kt hete a gyzelmet hozta meg a Mercedes szmra a kzepes keverk, gy tnik, a nmetek most gy kalkullnak, hogy a fleg a hts abroncsokat ersen ignybe vev Bahreinben a lgy lehet a legjobb versenyabroncs.
A korbbi versenyz, Marc Surer nem tartja kizrtnak, hogy bakot lnek btor stratgijukkal. „A Mercedes csak egy kzepes gumit krt, amit mg meg fog bnni. Melbourne-ben ez hozta meg a gyzelmet nekik, a Ferrarinak pedig hrom szett kzepes gumija van” – nyilatkozta a ma mr tvs szakkommenttorknt dolgoz svjci, kiemelve, hogy Ausztrlinak nem lehetett befolysa a szahri vlasztsba. „Nem vrhattk meg, mi trtnik Ausztrliban, vlasztaniuk kellett. Mikzben a Ferrari az edzseken prbra teheti majd a kzepes gumit, addig nekik tartalkolniuk kell az egyetlen szettjket.”
Ms krds, hogy a futamon az az egyetlen garnitra is elegend lehet Rosbergknek, mikzben az elzetes tesztelsre nem is biztos, hogy rszorulnak: a Mercedes a tli tesztek idejn gyakorlatilag kt hten t csak a kzepes abroncsokat nytte, vagyis – eltr krlmnyek ide vagy oda – egyik csapatnl sincs nagyobb tapasztalatuk ezen tpussal.
Taln emiatt sem tartja olyan nagynak a Ferrari s a Mercedes stratgija kztti klnbsget Sebastian Vettel, aki cstrtkn elmondta: „Megltjuk, mi lesz. Papron ez sokkal nagyobb klnbsgnek tnik, hiszen mire eljutunk vasrnapig, mr sokkal kevesebb abroncs ll rendelkezsnkre. Mi hisznk a vlasztsunkban, s azt is pontosan tudjuk, mirt gy dntttnk. Nem tudom, msok hogyan gondolkodtak, de ez is ki fog derlni.”
Vettel tovbbra is vdi csapata ausztrliai dntst
A Ferrari taktikai szempontbl idn egyelre nem remekelt, Vettel ugyanakkor Bahreinben is hangslyozta, melbourne-i gumitaktikjukrl nem lehet egyrtelmen azt lltani, hogy baklvs volt. „Knny utlag okoskodni, de abban a pillanatban gy gondoltuk, ez a helyes vlaszts. A verseny utn mr knnyebb volt ttekinteni, ki mit csinlt, akkor mr azt is tudod, melyik gumi hogy mkdtt, milyen volt a kzepes s a lgy keverk.”
„Lehet azon vitzni, hogy a mostani tudsunkkal is gy dntennk-e, de mg egyszer mondom, akkor ezt gondoltuk helyesnek. Kockztattunk, nem vlt be, de tmadni akartunk. Amikor a verseny elejn az len llsz, mgis csak harmadikknt rsz clba, mondhatod, hogy nem mkdtt a taktika. De mi gy dntttnk, s amikor flraktuk a szuperlgy gumit, n elgedett voltam” – magyarzta a ngyszeres vilgbajnok.
/m4sport/
|