Motorcsere és hibák után: Vissza kell-e fogniuk magukat Vetteléknek?
A harmadik versenyhétvégéhez érkezve már három világbajnok is megkapta idei második motorját. A Bahreinben kieső Sebastian Vettel szinte teljesen új hajtóegységgel versenyez – de vajon kell-e neki spórolnia emiatt?
A négyszeres világbajnok már a bemelegítő körben füstölgő motorral állt meg a pálya szélén Szahírban, és főnöke, Maurizio Arrivabene már a futamot követően jelezte, 99%, hogy motort kell cserélni autójában. Kínában meg is kapta idei második V6-osát, ám kiderült, az energiatárolón kívül minden erőforrás-komponensből újat kapott.
Vettel csütörtökön elárulta, kicsit sem aggódik csapata utóbbi időben tapasztalt megbízhatatlansága miatt. Kiemelte, Ausztráliában és Bahreinben két teljesen eltérő probléma lépett fel náluk, mindkét hiba először ütötte föl a fejét, s mindkettőre találtak már megoldást. „A legfontosabb, hogy kétszer ne forduljon elő ugyanaz a hiba. Az ellenfelünk erősebb, ez nem titok, de nincs okunk a pánikra” – fogalmazott.
A paddockban ugyanakkor tartja magát a pletyka, hogy az újabb technikai gondok elkerülése végett a Scuderiának mostantól némiképp vissza kell fojtania hajtóegysége teljesítményét és fordulatszámát, kímélendő a túlmelegedést nem bíró turbinát. A legvadabb pletykák szerint a vörösök ezáltal körönként fél másodpercet is veszíthetnek, végleges megoldásra pedig legkorábban Barcelonában vagy Kanadában számíthatnak.
Ted Kravitz, a Sky Sports boxutcai tudósítója a kínai szabadedzések eredményét látva azonban nem tartja kizártnak, hogy Sanghajban mégsem lesznek hasonló problémáik. „A Ferrari képes odatenni magát a teljesítmény terén, de a megbízhatóság kérdése továbbra is ott lebeg körülöttük. Ha jól tudjuk, megoldották a Sebastian Vettel kieséséhez vezető bahreini problémát, és biztosak benne, hogy ez újra nem fog előfordulni. Vettel maga mondta, úgy érzi, megtanulták a leckét” – fogalmazott.
Vettel csapattársa, Kimi Räikkönen erre a hétvégére eddig nem kapott új motorkomponenseket, ám a belső égésű motort és az energiatárolót leszámítva már ő is mindenből a másodiknál jár.
Rajtuk kívül az autóját Ausztráliában rommá törő Fernando Alonso, valamint a Bahreinben ugyancsak lerobbanó Jenson Button neve mellett sorakoznak még a 2-esek. 2009 bajnoka Vettelhez hasonlóan új V6-ost, új turbófeltöltőt, valamint új MGU-K-t és MGU-H-t kapott.
Eközben Jolyon Palmer új energiatárolóval, Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen pedig új központi elektronikával versenyez a hétvégén.
A versenyzők által eddig felhasznált motorkomponensek
|
|
BM |
T |
MGU-H |
MGU-K |
ET |
KE |
Lewis Hamilton |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Nico Rosberg |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Sebastian Vettel |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Kimi Räikkönen |
1 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Felipe Massa |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Valtteri Bottas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Daniel Ricciardo |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Danyiil Kvjat |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
Nico Hülkenberg |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Sergio Pérez |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Kevin Magnussen |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Jolyon Palmer |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
Max Verstappen |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Carlos Sainz |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Marcus Ericsson |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Felipe Nasr |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Fernando Alonso |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Jenson Button |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
Pascal Wehrlein |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Rio Haryanto |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Romain Grosjean |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Esteban Gutiérrez |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Jelmagyarázat: BM – belső égésű motor, T – turbó, MGU-H – hőenergia-visszanyerő rendszer, MGU-K – kinetikusenergia-visszanyerő rendszer, ET – energiatároló, KE – központi elektronika
/m4sport/
|