Ferrari: Egy tizedre voltunk csak a Mercedestől!
Mindössze egy tizedre csökkent a különbség a Mercedes és a Ferrari között – állítja Maurizio Arrivabene. A rivális után a csapatfőnök is hangsúlyozta, korántsem mutatták még ki foguk fehérjét.
Egy ideig úgy tűnt, Kínában minden eddiginél jobb esélye lehet a vörös autóknak arra, hogy harcba szálljanak a pole pozícióért, ám a Q3 utolsó körén Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is hibázott, aminek következtében nemcsak az első rajtkockáról, az első sorról is lemaradtak. Ráadásul másnap sem nyílt alkalmuk arra, hogy megmutassák, mire képesek a Mercedes ellen, mivel a két bajnok már az első kanyarban egymásnak ütközött, s ezzel a mezőny végére kényszerült.
A Mercedes már jó ideje hajtogatja, a Ferrari jóval közelebb van hozzájuk, mint azt könnyed győzelmeik sugallják – és most Maurizio Arrivabene is csatlakozott véleményükhöz. „Számításaink szerint Kimi az időmérőn egy tizedre lett volna Rosbergtől a hibája nélkül. Ezt pedig a versenyző az utolsó tizedek kipréselésével nullára is csökkentheti. Végül nem sikerült. A versenyzőink hibáztak, de ez is hozzátartozik, tehát nem vádoljuk őket emiatt” – nyilatkozta.
„Seb és Kimi is keményen dolgozik, folyamatosan ott vannak Maranellóban, sok időt töltenek a mérnökökkel. Az időmérőn hibáztak, de a versenyen remekül teljesítettek. Seb nagyot alakított, amikor két autót előzött meg egyszerre a boxutcában. Ezzel is megmutatta, miért is magasabb a fizetése, mint Carlos Sainznak.”
Bár csapata az eredmények tekintetében eddig alulmúlta saját várakozásaikat, Arrivabene a fejlődésükkel így is elégedett. „Jónak ítéljük az autónkat. Amikor fejleszteni kezdtük, föltettük magunknak a kérdést: mit akarunk, biztosra menni, és egy golyóálló autót fejleszteni, vagy csökkenteni a távolságot a Mercedesszel szemben? A teljesítmény javítása mellett döntöttünk. A Mercedesnek eleve nagy előnye volt, így több energiát fektethetett a megbízhatóság fejlesztésébe. Tudtuk, hogy kockáztatnunk kell ahhoz, hogy közelítsünk hozzájuk” – indokolta a vártnál gyakoribb hibákat. „Kínában végre megbízhatóak voltunk, ami jó előjel. Fontos lépés volt ez, mert úgy érezzük, a teljesítményünk sokat javult. A Mercedes az elmúlt tíz év legerősebb csapata, ahhoz, hogy legyőzzük őket, kockázatot kell vállalnunk.”
Csapata a télen agresszív szemléletmódot választott, s több területen is radikális változtatásokra szánta el magát. A szezon során azonban Arrivabene elmondása szerint már inkább a fokozatosság elvét követik. „A fokozatos fejlesztés mellett határoztunk ahelyett, hogy nagy csomagokban gondolkodnánk. Lépésről lépésre kell haladnunk, mert így többet tanulsz az autóról, mint az átfogó csomagok révén, ahol egyszerre sok újítást vetsz be. Ilyenkor fennáll a veszélye annak, hogy egyszerűen eltévedsz. A motor fejlesztésénél is azt a filozófiát követjük, amit az autónál. De természetesen fokozatosan felhasználjuk majd a fejlesztési pontjainkat is” – magyarázta az olasz, előrebocsátva, hogy Szocsiban csak kisebb újításokra számíthatunk tőlük.
/m4sport/
|