Rákapcsol a Ferrari: Új fejlesztések Oroszországban
Új motorral és aerodinamikai fejlesztésekkel készül a Ferrari a hétvégi Orosz Nagydíjra. Az olaszokra egyre nagyobb nyomás nehezedik a döcögős idénykezdés miatt.
„Szerintem a csapat tudja, hogy az óra ketyeg, és lassan el kell kezdenünk versenyeket nyerni.” Sergio Marchionne e figyelmeztetést még az előtt adta ki Kínában, hogy két versenyzője, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen összeütközött a sanghaji első kanyarban – semmissé téve ezzel győzelmi esélyüket. A két héttel ezelőtti futam alakulása pedig csak még nagyobb nyomást helyezett a vörösök vállára: Szocsiban már a negyedik nagydíjhétvége következik, s ha az elnök által már Ausztráliára várt első győzelem itt sem érkezik…
Persze a Scuderia mindent megtesz azért, hogy érkezzen. Bár Maurizio Arrivabene csapatfőnök legutóbb csak kisebb fejlesztéseket ígért az Orosz Nagydíjra, olasz források szerint több téren is komolyabb újításokra számíthatunk tőlük. Azok után, hogy a feleségét gyászoló technikai igazgató, James Allison újra munkába állt, a vörösök gyorsítottak a fejlesztési tempón, s többek között elkészültek egy új vezetőszárnnyal, melyet Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is pályára vihet majd a hétvégén.
De nem csak az aerodinamikai hatékonyságot növelő szárnytól várnak komolyabb előrelépést Maranellóban. A csapat úgy döntött, már a negyedik futamra felhasznál három módosító pontot motorja égésterének átalakításához – köszönhetően a váratlan év eleji technikai problémáknak. Az istállónak eddig főként ezen a téren gyűlt meg a baja a megbízhatósággal, ami oda vezetett, hogy nem is használhatták ki a hajtóegységükben rejlő maximális potenciált. Az új megoldással a hengerfejek várhatóan nagyobb nyomás mellett is megbízhatóan üzemelnek majd, ami pedig nagyobb kipufogógáz-mennyiséget, s ezáltal a turbó hatékonyabb működését eredményezheti. A teljesítménynövekedésen túl a fogyasztási hatékonyságot is növelhetik ily módon.
Más kérdés, hogy e korai fejlesztésnek ára is van: Kimi Räikkönen idei második, Sebastian Vettel pedig már a harmadik belső égésű motorját lesz kénytelen használni. Büntetés ezért ugyan még nem jár, ám a vörösök mozgástere jelentősen beszűkül a folytatásra. A korábbi, gyengébb erőforrásokat a csapat a kevésbé motorpályának számító helyszíneken, s főként szabadedzéseken használhatja majd tovább.
A Ferrari érzi, hogy nő a nyomás
A Toyota korábbi versenyzője, Allan McNish szerint a Ferrarinak nemigen van választása, továbbra is agresszíven kell fejlesztenie, mert egyre nagyobb nyomás nehezedik rá. „A múlt évben minden rózsás volt a Ferrarinál, Sebastian Vettel érkezése és a lehangoló 2014 után tett nagy előrelépés miatt. Sergio Marchionne viszont nyomást gyakorolt rájuk Kínában. Ő egy kőkemény üzletember, aki látni akarja, hogy megtérül a befektetése. A felbukkanása Kínában – amely fontos piac számukra – viszont egyértelmű üzenet volt. És már csak ezért is volt kínos, hogy a remek időmérős tempó után a két versenyző összeütközött egymással” – összegezte az olaszok helyzetét a skót a BBC-nek.
„A Ferrari mindenkinél több, 23 módosító pontot használt fel a tél folyamán, így csak kilenc maradt neki a szezon egészére. Oroszországra is fejlesztéseket ígérnek, miután nem számítottak Räikkönen ausztráliai és Vettel bahreini motorhibájára. Ez mind annak a következménye lehet, hogy érzik, még többet kell tenniük a Mercedes ellen.”
Maranellóban tehát nincs megállás. Hiába ismerték el, hogy a téli agresszív fejlesztésük nagyban hozzájárult megbízhatósági problémáikhoz, nincs választásuk, továbbra is feszegetniük kell a határaikat – abban a reményben, hogy erőfeszítéseiket előbb-utóbb siker koronázza.
/m4sport/
|