Elúszni látszik a Ferrari bajnoki esélye? – „Több hibát nem követhetünk el”
Ez a bajnokság is kicsúszni látszik a Ferrari kezei közül? Maurizio Arrivabene elismeri, meglepte őket a Mercedes szocsi fölénye, ám még mindig hiszi, hogy visszavághatnak.
„Mindig azt mondogatjuk, hogy közel vannak hozzánk. De ezen a hétvégén nagyon előttük jártunk, amit jó volt látni” – állapította meg elégedetten az idei negyedik versenyt is könnyedén megnyerő Nico Rosberg csapata Ferrarival szembeni fölényéről. És ha már ő is ezt mondja…
A Mercedes technikai problémái ellenére is kettős győzelmet aratott Oroszországban, a harmadikként célba csapó Kimi Räikkönen pedig fél perces hátrányt szedett össze az 53 kör alatt. Sebastian Vettel eközben az első körét sem tudta befejezni Danyiil Kvjattal történt ütközése miatt. „Az biztos, hogy nem repes majd örömében…” – felelte a Scuderia csapatfőnöke arra a kérdésre, mit vár az elnök Sergio Marchionnéval való futam utáni beszélgetéstől.
Maurizio Arrivabene is érzi, hogy egyre nehezebb helyzetbe kerülnek. A múlt évi három győzelmüket arató Sebastian Vettel négyből mindössze két futamot fejezett be, s már 67 pontos hátrányban van Nico Rosberggel szemben – de az eddig két dobogós helyezésig jutó Kimi Räikkönen is jókora, 57 pontos lemaradással áll a 3. helyen. Ha mindehhez hozzátesszük, hogy a csapat számára visszatérő problémát jelentenek a műszaki hibák, s az azok miatt a harmadik motorját használó Vettelre például jó eséllyel várhat büntetés is az év későbbi szakaszában, a télen még a Mercedes mielőbbi legyőzését célul tűző olaszok bajnoki kilátásai cseppet sem tűnnek rózsásnak.
A csapatfőnök ugyanakkor még mindig nem látja elveszettnek az ügyet. „A mi csapatunk nem az a fajta, amely szereti a könnyű győzelmeket. Oké, nagy kihívással nézünk szembe, de ami eddig történt, az hozzátartozik a versenyzéshez. Bahreinben Sebastian szoftverével volt gondunk, Ausztráliában Kimi turbójával, de egyik sem a balszerencsén múlt, ezek emberi hibák voltak. De inkább legyenek most ilyen problémáink, mint a szezon későbbi szakaszában. Persze mindent meg kell tennünk, hogy ne ismétlődjenek meg” – nyilatkozta.
„Ami a bajnokságot illeti, nem adjuk fel! Én nem akarok olyan csapatot, amely föladja. Minden erőnkkel ezen leszünk mostantól. Van még tizenhét versenyünk. Ha nyerünk tizenkettőt, a Mercedes megnyerheti a maradék ötöt, és így is harcban lehetünk! De komolyra fordítva a szót: még nincs vége, és biztosan nem adjuk fel.”
Az elszántság ugyanakkor kevésnek tűnik jelenleg a Mercedes ellen. Nem túl biztató jel a vörösök szempontjából, hogy a németek Szocsiban minden eddigi hétvégénél nagyobb tempófölényben voltak. Mindez nyilvánvalóan a pálya sajátosságainak is köszönhető (Monza, Spa és Montreal után itt a legmeghatározóbb a motorok szerepe), ám a különbség aligha ledolgozható egyik hétvégéről a másikra.
Arrivabene persze igyekszik elkerülni, hogy legénysége összezuhanjon. „Most mindenekelőtt nem követhetünk már el több hibát. Másodszor: bízom, nagyon bízom benne, hogy mostantól sokkal jobban teljesíthetünk, mint eddig. Mégpedig azért, mert a következő pályák jobban fekszenek majd nekünk, és azért, mert felhasználtunk módosító pontokat is. Ezek Spanyolországban sokkal jobban a hasznunkra lesznek majd, mint Oroszországban. De természetesen a többiek sem alszanak, nem várnak ránk” – fogalmazott az olasz.
A Ferrari a hétvégén új motorja mellett egy új vezetőszárnyat is bevetett – olasz források pedig arról számoltak be, hogy már Szocsiba magukkal vittek egy új hátsó légterelőt is, amelyet azonban sem az időmérőn, sem a versenyen nem használtak, mivel még alaposabban fel kell térképezniük a működését. Az elkövetkező hetekben az aerodinamika és a motor terén is újabb fejlesztések várhatóak Maranellóból.
/m4sport/
|