A 2017-es szabályváltozások sokak szerint jó lehetőséget teremtenek az ellenfeleknek a Mercedes utolérésére, így például a Ferrari is bízhat a következő szezonban, a csapat korábbi menedzsere és mérnöke, Luca Baldisserri viszont figyelmeztetett: a vörösök az utóbbi időben egyszer sem profitáltak a jelentősebb módosításokból.
Baldisserri negyedszázadon át mozgott a Ferrari kötelékében: ez alatt az idő alatt dolgozott fejlesztőmérnökként, adatmérnökként és versenymérnökként (Eddie Irvine majd Michael Schumacher mellett) is, de volt csapatmenedzser és a vörösök pilótaakadémiáját is hosszú évekig vezette. A szakember 2016 elején távozott az olaszoktól, a csapattal és a királykategóriával kapcsolatos történéseket azonban búcsúja óta is figyelemmel követi.
Legutóbb a Ferrari ügyes-bajos dolgait jól ismerő Leo Turrininek nyilatkozott arról, milyen kapcsolatban áll jelenleg a motorsportok világával, de emlékeiről és a Ferrari jelenlegi helyzetéről is beszélt. Felmerült például, hogy a vörösök az utóbbi időben gyengébben reagáltak a komolyabb szabályváltozásokra; ez pedig intő jel lehet a 2017-es év előtt. „Ma is nagy rajongója vagyok a Ferrarinak! Nem tudom, pontosan milyen problémái lehetnek most a csapatnak, hiszen én már 2009-ben elhagytam a Forma–1-es részleget, azóta pedig sok idő eltelt. Viszont van egy dolog, ami már akkor is igaz volt, amikor még aktívan dolgoztam” – kezdte mondandóját.
„Maranellóra mindig is jellemző volt az, hogy a jelenre koncentrál, noha sohasem szabad alábecsülni a szabálymódosítások hatását. Emlékezzünk csak a 2005-ös évre, amikor betiltották a kerékcseréket, vagy 2009-re, amikor bár szabálytalan volt a dupla diffúzor, mégis lesöpörtek bennünket. Nekem úgy tűnik, hogy 2014-ben is ugyanez történt, amikor változtak a motorszabályok” – magyarázta, majd később megjegyezte. „Senki sem számított arra, hogy a Mercedes ennyire domináns lesz. A statisztikái erősebbek, mint a Ferrarié volt Schumacher, Todt, Brawn és a többiek idején.”
Nyilatkozata során dicsérettel illette a Ferrari jelenlegi pilótapárosát, főleg a tavaly érkező négyszeres világbajnokot, Sebastian Vettelt, kinek hozzáállása véleménye szerint sokat lendített a vörösökön, ezért tartja ebből a szempontból jobbnak elődjénél. „A versenypályán Fernando Alonso ugyanolyan erős, mint Vettel. Viszont hiányzik belőle minden, amit Vettel a pályán kívül csinál” – utalt arra, hogy a német sokkal inkább csapatember, majd hozzátette, bár a lelkesedés még nem fog önmagában pluszt jelenteni, bizonyos esetekben azért segíthet. „Ha nincs alattad igazán jó autó, nem fogsz nyerni csak a szív és a lélek miatt, viszont ez a két dolog sokat segíthet, ha jó autó áll a rendelkezésedre.”
Bár már elhagyta a Ferrari akadémiáját, Baldisserri továbbra is igyekszik segíteni néhány fiatal versenyzőnek, például Mick Schumachernek és a vörösök korábbi védencének, Lance Strollnak, aki jelenleg a Williams nevelőprogramját erősíti. „Figyelem őt, és a Prema-csapatot is, így tehát Mick Schumachert, Michael fiát is. Németországban hihetetlen médiaérdeklődést generál, de ez azt hiszem, elkerülhetetlen. Korai lenne megmondani, meddig juthat, és ez Strollra is igaz, viszont ha bekerülnek a Forma–1-be, akkor én már csak a televízióból fogom figyelni őket, hiszen az az élet már nem való nekem” – mondta a két fiatal kapcsán az 53 éves szakember.
/motorsportal/