Sebastian Vettel szerint idei első győzelmüket puskázták el rosszul megválasztott stratégiájukkal. Elmagyarázta, min siklott félre versenyük.
Csúnyán alulteljesítettek az időmérő edzésen a Ferrarik Barcelonában, ám a vasárnapi futam elején úgy tűnt, jó esélyük van jóvátenni ezt. Sebastian Vettel a hatodik kockából rajtolt, és Daniel Ricciardo mögött azonnal a negyedik helyre zárkózott fel. „Nem láttam, mi történt az Ezüstnyilakkal, csak annyit, hogy egymásnak ütköztek. Ekkor minden reményem megvolt arra, hogy megnyerjem ezt a futamot. Remekül rajtoltam, aztán a négyes kanyarig kicsit kihagytam, így veszítettem pár helyet Verstappennel és Sainzcal szemben, mert nem az ideális íven haladtam a második kanyarban. Ricciardo mögött alulkormányzott lett az autóm, elvesztettem a tapadást elöl. Max ezt ki is használta. Sainz pedig okos volt, azonnal elkapott. De az időmérő után egész jók voltunk” – mesélte a verseny elejéről.
Vettel bár időt veszített Sainz mögött, végül megelőzte őt, később pedig Verstappenen is túljutott, és Ricciardóval vívott az első helyért. Csakhogy az ausztrálón sem a pályán, sem a kiállásoknál, elévágással nem tudott túljutni, mivel a Red Bull agresszív stratégiát követve rendre előbb hívta be az ausztrált. A problémát tetézte, hogy a Red Bull erősségét ezen a hétvégén épp a harmadik szektor jelentette, így Vettel nem tudott elég közel maradni Ricciardóhoz a célegyenesbe érkezve.
A Scuderia ezt látva rászánta magát egy még agresszívebb – és eléggé meglepő – lépésre: mindössze 8 körrel azt követően, hogy megkapta a lágy gumikat, ismét kihívta Vettelt, aki ezzel közepes keverékre váltott. A húzás annyiban működött, hogy az erre reagáló Ricciardo végül saját kerékcseréje után a négyszeres bajnok mögött találta magát. Ám ekkor is csak a 3-4. helyen haladtak, mivel a csapattársak eközben maradtak a két kiállás mellett.
„Mindent megtettünk, kettéválasztottuk a stratégiákat, de én húztam a rövidebbet. Ezt az utat választottuk, fel is tudtam zárkózni Danielre fél másodpercre, de összességében a fő különbséget az jelentette, hogy az idő nagy részében a közepes gumit kellett használnom. Kicsit szenvedtem vele ma délután. Ez volt a rosszabb gumi számunkra. A lágyon gyorsabbak vagyunk a Red Bullnál úgy fél másodperccel, de a közepesen egyforma a tempónk.”
Vettel biztosra veszi, hogy a három kiállásos taktika miatt nem nyert vasárnap. „Megpróbáltunk valamit, eléjük akartunk kerülni, de meglepett minket, mennyire jól működött a két kiállásos taktika” – ismerte el a harmadik helyezett. „Egyértelműen kiderült az én és Daniel esetéből, hogy a három kiállás nem volt valami fantasztikus. Érdekes verseny volt, és ők ketten egész versenyképesek voltak a közepes gumin. Utólag elmondható, rossz döntést hoztunk.”
Hogy végül miért így alakult, azt a német sem tudta pontosan megmondani. „Megkérdezem, de nem fogom hibáztatni őket. Támadni akartunk. Megtettük, nem sikerült.”
Tekintve, hogy a Red Bullnak máris van egy futamgyőzelme, miközben a Mercedes legfőbb kihívójának számító Ferrari továbbra is csak üldözi a várt eredményt, a németnek szegezték a kérdést, tart-e volt csapatától annak ismeretében, hogy Kanadában új motort is kapnak, melytől nagyjából 0,4 másodperces előrelépést remélnek. „Nem, ez nem ijesztő. Ma gyorsabbak voltunk náluk. A közepes gumin relatíve versenyképesebbek voltak. Meg kell értenünk, mi történt pontosan, de ez nem ijesztő. Tegnap rossz napunk volt, ma visszatértünk a normál kerékvágásba. Az első etap nagyon jó volt, gyorsak voltunk. Utána pedig az idő nagy részét a közepes gumin töltöttük” – indokolta vereségüket.
/m4sport/