Sebastian Vettel futotta meg a leggyorsabb kört a barcelonai évközi teszt első napján. A német egy tizeddel előzte meg a nap legszorgosabb versenyzőjét Nico Rosberget és öttel a délelőtti elsőt, Jenson Buttont. A Renault új erőforrást, a Williams különleges szárnymegoldást tesztelt.
Bár a Spanyol Nagydíjat már napokkal ezelőtt leintették, a mezőny Barcelonában maradt, hiszen ez a helyszín ad otthont az év első szezonközi tesztjének. Kedd reggel hűvös idő fogadta a tesztelőket, a körülmények azonban folyamatosan javultak. Előzetesen mindenki a Renault-ra és a Ferrarira figyelt, a franciák ugyanis most vitték először pályára továbbfejlesztett erőforrásukat, a Scuderia pedig azt próbálta kideríteni, működnek-e az időmérős problémákra kieszelt megoldások.
Aztán a Williams ellopta a show-t a két rivális elől, a csapat fejlesztőversenyzője, Alex Lynn ugyanis egy dupla hátsó szárnnyal hajtott ki a garázsból. Ez egyébként teljesen szabálytalan, a teszteken viszont mindez egészen addig nem számít, míg nem növeli a biztonsági kockázatot. A Williams ezzel elsőként vitt pályára egy olyan megoldást, ami a 2017-ben megnövekvő leszorítóerőt szimulálja. Ez a szárny csak a teszt első felében teljesített szolgálatot, délután ugyanis visszatértek a 2016-os specifikációhoz. Pilótájuk összesen 86 kört teljesített, és a 9. helyen zárt.
Lemaradása 2,8 másodperc volt a leggyorsabb kört jegyző Sebastian Vetteltől, aki a csapat ígéretének eleget téve délelőtt az egykörös tempóra fókuszált, múlt szombaton ugyanis a Ferrari még a Red Bulltól is elmaradt az időmérő edzésen. A vezetőség elmondása szerint azért, mert nem tudták megfelelően kezelni a gumiabroncsokat, a problémára azonban már kieszeltek néhány megoldást. A német most ezeket próbálta ki. A vezetést egyébként csak a délutáni órákban vette át, „győztes” körén pedig a Pirelli lágy keverékű abroncsait használta.
A második helyezett, Nico Rosberg szintén a lágyon teljesítette legjobbját, a nap során azonban – akárcsak a téli teszteken – többnyire a közepes abroncsokat használta. De nemcsak ez idézte az év elejét, hanem az is, hogy ismét a Mercedes futotta a legtöbbet: a pontverseny éllovasa összesen 119 kört (vagyis kis híján két versenytávot) teljesített.
A délelőtti szakasz legjobbja, Jenson Button – ő a szuperlágy abroncsokon futotta legjobbját – 14 óra után folytatta az „átfogó aerodinamikai és mechanikai munkát” a McLarennel, a rangsorban pedig a harmadik helyre „csúszott”. Mögötte az új karosszériát tesztelő Romain Grosjean végzett, aki a tesztnap végén került a legjobbak közé, miután autójára feltették a Monacói Nagydíjon debütáló ultralágy keveréket.
Az ötödik helyezett, Pascal Wehrlein egy időmérős szimuláció során futotta legjobbját szuperlágy abroncson. Őt a nap egyik főszereplője, a Renault új erőforrását tesztelő Daniel Ricciardo követte. Az ausztrál egyébként elégedett volt az újítással, elmondása szerint a „fejlődés érezhető, a csapat pedig egyértelműen közelebb került” az élbolyhoz. Ami szintén pozitív lehet a Renault számára az az, hogy Ricciardo 89, a gyári csapattal tesztelő Esteban Ocon pedig 105 kört teljesített az új motorral.
A hetedik-nyolcadik helyen két fiatal pilóta osztozott, név szerint a Toro Rossóval tesztelő Red Bull-junior, Pierre Gasly, és a Force Indiát hajtó Alfonso Celis, aki az utolsó percekben javított addigi legjobbján a szuperlágy keveréket használva; Gasly a lágyakon érte el legjobbját.
A barcelonai teszt 1. napjának végeredménye
|
Versenyző
|
Csapat
|
Idő
|
Különbség
|
Kör
|
1.
|
Sebastian Vettel
|
Ferrari
|
1:23.220
|
|
103
|
2.
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:23.337
|
+0.117
|
119
|
3.
|
Jenson Button
|
McLaren-Honda
|
1:23.753
|
+0.533
|
86
|
4.
|
Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari
|
1:23.882
|
+0.662
|
96
|
5.
|
Pascal Wehrlein
|
Manor-Mercedes
|
1:24.297
|
+1.077
|
86
|
6.
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer
|
1:24.307
|
+1.087
|
89
|
7.
|
Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:24.821
|
+1.601
|
78
|
8.
|
Alfonso Celis
|
Force India-Mercedes
|
1:25.467
|
+2.247
|
99
|
9.
|
Alex Lynn
|
Williams-Mercedes
|
1:26.071
|
+2.851
|
86
|
10.
|
Esteban Ocon
|
Renault
|
1:26.530
|
+3.310
|
105
|
/m4sport/