Újítások motorfronton, változtatások a gumikezelés terén – a Ferrari komoly fejlesztésekkel készül Kanadára. Fordulópontot remélnek Montrealtól.
Maurizio Arrivabene csapatfőnök már a monacói dobogós helyezés nélkül zárt futamot követően jelezte, a Ferrari továbbra sem adja fel, ezért Kanadára újabb fejlesztésekkel készülnek. „Bizonyos fejlesztéseket fel fogunk gyorsítani. Már Kanadában egy másik Ferrarit fognak látni. Hogy versenyképesebbé váljunk, muszáj fejlesztenünk, és ezt is tervezzük” – nyilatkozta.
Hozzátette, Montrealban érkezik az új motorjuk is – csak még az a kérdéses, ehhez szükséges-e módosító pontokat használniuk. A német Auto Motor und Sport úgy tudja, a legfőbb fejlesztést az erőforrás terén valójában az új turbófeltöltő jelenti. Az olaszok beszállítójukkal, a Honeywell-lel már jó ideje dolgoznak a turbina javításán. Egyik gyenge pontjukat az év eddigi hétvégéin az jelentette, hogy nem tudták maximálisan kihasználni turbójukat, mivel az egyenesek második felében MGU-H-juk inkább tartalékolt az energiával. Az új turbinával viszont lehetőségük lesz hosszabb ideig maximális teljesítménnyel autózni, mégpedig úgy, hogy az ERS töltése nem vesz el a belső égésű motor teljesítményéből, ráadásul a megbízhatóság miatt sem kell már aggódniuk.
Találgatások szerint a fejlesztésekhez. a csapatnak két-három módosító pontot kell majd elhasználnia – a csapatnak jelenleg még 6 egység áll rendelkezésére.
A Speedweek szerint emellett a Shelli is továbbfejlesztett üzemanyaggal készül Montrealra, amely további lóerőket jelenthet az erőpályán.
Más kérdés, hogy a Ferrari legnagyobb problémáját az elmúlt két hétvégén nem a Kanadában meghatározó motorerő, sokkal inkább a gumikezelés jelentette. A csapat Monacóban egymást követő második alkalommal volt képtelen jobb időt autózni az időmérő edzés Q3-as szakaszában, mint a Q2-ben, ami rosszabb rajtpozíciókat, s ezáltal a versenyen is gyengébb alaphelyzetet jelentett számukra.
„Ennek meg kell találnunk az okát. Csak a gumikezeléssel magyarázható ez a jelenség. És ha az időmérőn előrébb végeznénk, a versenyeink is teljesen másképp alakulnának. Abszurd, hogy a Q1-ben még miénk a legjobb idő, aztán képtelenek vagyunk javulni. Rá kell jönnünk, mi történik a gumikkal és a karosszériával, a guminyomással és a hőmérséklettel” – magyarázta Arrivabene.
A Speedweek úgy tudja, a Scuderia e furcsa jelenségre is igyekszik reagálni: Sebastian Vettelék egy új geometriájú hátsó felfüggesztést kaphatnak, mellyel nemcsak gyorsabban fel tudják melegíteni a gumikat, de könnyebben üzemi hőfokon is tudják tartani azokat.
/motorsportal/