Sebastian Vettel Azerbajdzsnban mr nem kr a sirlyos kalandokbl! A nmet a Ferrari idei legsimbb htvgjrl s brlt csapata mentalitsrl nyilatkozott Bakuban.
Igencsak hress tette Sebastian Vettel azt a kt kanadai sirlyt, amely a mlt heti futam elejn nyugodtan lldoglt a montreali plya els kanyarjban, blokkols fkezsre ksztetve a meglepett ferrarist. A nmet a futam utn jkat szrakozott a jeleneten Lewis Hamiltonnal – s termszetesen mg az azerbajdzsni cstrtki sajtnapon is eljtt a tma.
Vettel nmi fldrajzleckt adott, majd jelezte, ezttal nem kr a hasonl kalandokbl. „Nos, mindenekeltt ez itt valjban egy t, nem pedig tenger. Pr ve olvastam errl, mg az eltt, hogy tudtam, ide is eljvnk. Szval ez a vilg legnagyobb tava, gy nem kne flni a sirlyoktl. De nyilvn itt is van pr. Remlem, gy dntenek, nem lnek az autm el” – mondta mosolyogva.
Persze nemcsak emiatt lehetett j kedve. Br sokan kritizltk a Ferrarit a montreali stratgija kapcsn, Vettel elgedetten rkezett meg a kvetkez futam helysznre, mivel idn elszr sikerlt egy „tiszta”, problmktl mentes htvgt futnia. Radsul azon a htvgn minden eddiginl kzelebb voltak a Mercedeshez.
„A fejlesztsek biztosan segtettek. Minden, amit bevetettnk – fleg a turbrl esett sok sz –, mkdtt. Ez j, de szerintem valjban inkbb csak azon mlt, hogy vgre tiszta htvgt teljesthettnk. Eltte elg zrsek voltak a htvgink, fleg az idmrkn nem tudtuk megmutatni vagy kiaknzni az autnk vals teljestmnyt. Ilyen tekintetben a szombatunk most j volt, oda kvalifikltuk magunkat, ahov valk vagyunk. Vasrnap pedig zavartalan versenynk volt, nyomst gyakoroltunk Lewisra, mert megvolt hozz a tempnk. Ha a szombat jl alakul, sokkal kellemesebb lesz a vasrnapod is. Most is ez a clunk. Ez egy teljesen j plya, de izgalmasnak tnik.”
„Ami engem illet, biztosan ez volt a legsimbb htvgm idn. De azon a plyn mr tavaly is versenykpesek voltunk, szval megllapthat, ez a plyatpus fekszik neknk. De igazbl mindentt versenykpesnek kell lennnk, ez a clunk.”
A Ferrari els futamgyzelmt ugyanakkor Montrealban sem tudta megszerezni – sok kritikus szerint radsul azzal, hogy korn tlltak a kt killsra, ennek eslyrl is nknt mondtak le. Az egyik szakportlon mg azt a krdst is fltettk a futam utn, nem lehetsges-e, hogy a 2010 ta mindssze 14 futamot nyer Ferrari egyszeren elfelejtette, hogyan kell nyerni.
Amikor Vettelnek flvetettk, taln a csapat gondolkodsmdjval lehet a problma, hevesen tiltakozott. „Ami minket illet, nem rtek egyet. Tavaly csatlakoztam ehhez a csapathoz, s egy nagyon ers csapatot ismertem meg. Vgs soron mindig a mentalitson mlik, hogy valaki nyer-e vagy sem. Annak ellenre, hogy mindig szz okot lehet tallni. A legfbb az, hogy versenykpes vagy-e vagy sem. Ami a mentalitsunkat illeti, a mi csapatunk tele van gyztes tpusokkal, akik elszntan kzdenek a sikerrt. n ezrt is vagyok bizakod annak kapcsn, hogy hamarosan jra nyerni kezdnk.”
„Persze itt mindenki a gyzelemrt kzd – valaki elri, valakinek nem sikerl. Ezekrt szmos tnyezt felelss lehet tenni, az aut versenykpessgt s hasonlkat. De vlemnyem szerint nem az tesz gyztess, hogy milyen autd van, hanem sokkal inkbb az, milyen emberek dolgoznak az autdon. Ilyen tekintetben a mi csapatunkat nagyon ersnek ltom. Nyilvn van mg min javtanunk, mindig tanulhatunk valamit, kell is tanulnunk. De n mg nem lttam olyan gyztes csapatot vagy embert, aki az letben minden leckt megtanult volna, amit csak lehetett. Ez termszetes, hiszen a mi sportgunk folyamatosan vltozik, alakul. Versenyzknt s csapatknt is folyamatosan tanulsz, de a lnyeget szerintem a mentalits jelenti – ezen mlik, meg tudod-e csinlni vagy sem” – elmlkedett a ngyszeres vilgbajnok, aki a Red Bull-os tapasztalataibl jl tudja, mit is jelent nyer csapatknt dolgozni.
/motorsportal/