Sebastian Vettel és Fernando Alonso már a bakui sajtószobában erőfitogtatásba kezdett. De vajon hány kör kell egy F1-es versenyzőnek ahhoz, hogy a határig vigye az autóját egy új pályán?
Hogy Sebastian Vettel és Fernando Alonso elviccelte, azon már meg sem lepődünk. Az egyik újságíró arról érdeklődött az FIA csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatóján résztvevő versenyzőknél, általában véve hány kör szükséges nekik ahhoz, hogy eljussanak a határig egy számukra teljesen új versenypályán.
„Kettő kör” – vágta rá határozottan Fernando Alonso, mire a jobbján helyet foglaló Sebastian Vettel: „Én másfél kör alatt megcsinálom!”
„Egy” – jött a gyors válasz a spanyoltól. Majd a nevetés. Vettel ezek után már azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy installációs körüket is a határon futják…
A két bajnok persze csak nagyzolt. Később maga Alonso árulta el ugyanis, hogy a többséggel ellentétben ő például egyetlen kört sem teljesített Bakuban a szimulátoron. Vettel hozzá képest jobban felkészült. „Ma mentem egy kört rajta (gyalog), a szimulátorban pedig valahol ötven és száz között. Talán úgy hetvenet” – mondta a német. Valtteri Bottas elmondása szerint több mint egy versenytávot futott a virtuális világban, Rio Haryanto és Carlos Sainz 80-100 kört teljesített, míg Nico Hülkenberg ugyancsak most ismerkedett a pálya nyomvonalával, mivel nekik nincs szimulátoruk.
„Ahhoz, hogy megtaláld az abszolút határt, fokozatosan kell építkezned, minden részletet a helyére kell tenned, és idáig általában csak az időmérőig jutunk el. Akkor futjuk az egész hétvége legjobb körét” – magyarázta a pályatanulás folyamatáról Bottas. „Viszont ehhez már nagyon gyorsan nagyon közel kerülünk. A mai módszerek segítségével a felkészülés nagyon jó. Az első edzés első-második menetében ennek köszönhetően már nagyon közel vagy az optimális köridőhöz.”
Hülkenberg szerint is elég pár kör ahhoz, hogy belelendüljenek egy új pályán. „Úgy tíz kör után már egészen jól ismered a pályát, benne van a fejedben, tudod, mi fog történni. Onnantól már a fejlődés a lényeg, ami folyamatos. A pálya állapota is fokozatosan javul, egyre jobban felgumizódik. Folyamatos lesz tehát a fejlődés, egyre jobb és jobb köridőket fogunk majd látni. De összességében szerintem úgy tíz kör elég ahhoz, hogy egész jó szintre jussunk” – vélekedett.
/motorsportal/