Vettel és a Ferrari mindent megbeszélt – tovább fejlesztenek, mint a Mercedes?
A Kanadai Nagydíj után is a Ferrari stratégiai húzása jelentette az egyik fő beszédtémát. Sebastian Vettel nem beszél baklövésről, elmondása szerint házon belül mindent tisztáztak.
A vörösök alapvetően bizakodóak lehetnek, hiszen Montrealban végre egy sima időmérő edzést és jó versenyt futottak, s minden korábbinál jobban megszorongatták a Mercedest. Csakhogy hiába szerezte meg Sebastian Vettel álomrajtjával a verseny elején a vezető pozíciót, arról csapata végül kétkiállásos taktikájáért önként lemondott.
Több szakember és az olasz média is kritizálta őket emiatt, ám a négyszeres bajnok Azerbajdzsánban is azt hangsúlyozta, nem követtek el igazi hibát. „Én nem vagyok biztos benne, hogy beszélhetünk taktikai hibáról” – nyilatkozta az RTL-nek. „Mindenekelőtt tisztázzuk, hogy a Mercedes nagyon-nagyon gyors, és Kanadában sem volt másképp. Egyértelműen közelebb voltunk hozzájuk, de láthattuk, hogy nem eléggé. Szóval én nem állítanám, hogy ezért feltétlenül a taktikánk volt a felelős. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Nagyon közel voltunk, de talán nem voltunk elég jók.”
„Amit csináltunk, annak mindenképp volt értelme. Utólag mindig könnyű azt mondani, hogy itt és itt másképp kellett volna csinálni valamit. Én utólag a taktikánk mellett is sok érvet fel tudok hozni. A gond csak az volt, hogy végül nem sikerült elég gyorsan fölzárkóznunk, és a friss gumik nem voltak annyival jobbak, mint vártuk.”
„Konstruktív megbeszélést folytattunk a futam után. Természetesen elsőre csalódottak voltunk. Ha egy szuper rajt után ilyen tempót tud diktálni, természetesen nyerni akar. De mindent egybevetve nagyon-nagyon jó hétvége volt ez számunkra.”
A Ferrari tovább fejleszti autóját, mint a Mercedes?
Vettelt szokás szerint a bajnoki esélyekről is kérdezték – második helyével a tabella harmadik pozíciójára tornázta fel magát, s 38 pontra csökkentette hátrányát Nico Rosberggel szemben. „Versenyenként haladunk, és ami az itteni futamot illeti, nem igazán tudunk mit mondani, mivel senki sem tudja, mire számítson. Az egyenes hosszú, egyes kanyarok nehéznek tűnnek, mások ismerősek már. Meglátjuk, mennyire fekszik az autónknak a pálya, és hogy a hosszú egyenes a kezünkre játszik-e vagy sem” – tekintett előre Vettel, aki
Az Auto Motor und Sport jelentése szerint a Ferrari Bakuban számos újítással áll elő. Új szárnyakat próbálnak ki elöl és hátul, változtattak a motorborításon is. És a fejlesztéssel a tervek szerint később sem állnak le. A német lap mellett olasz források is arról számoltak be, hogy Silverstone-ban jön a motorfejlesztésük következő lépcsőfoka: ott 1 módosító pont bevetésével a belső égésű motoron változtatnak majd.
Emellett terveik szerint a bajnokság hajrájáig folytatják autójuk fejlesztését is – annak ellenére, hogy 2017-ben gyökeresen változnak az aerodinamikai szabályok. A Mercedes várhatóan nem nyújtja ilyen hosszúra az aktuális gépe fejlesztését, s a németek attól tartanak, a Ferrari és a Red Bull ezen a téren ki fogja használni a B-csapatos ütőkártyáját. Előbbi a Haas, utóbbi a Toro Rosso segítségével oszthatja meg hatékonyabban a munkát az idei és a múlt évi gép terén. Bár a szabályok tiltják a csapatok együttműködését az aerodinamika terén, vannak olyan szürke területek, melyeken jellemző a munkamegosztás. A Red Bullnál nem is tagadják, a Toro Rosso főként ezen okból tér vissza 2017-ben a Renault motorjához.
Nagy kérdés, ezzel a két csapat képes lesz-e csökkenteni a hátrányát a szezon végére az utolsó nagyobb aerodinamikai fejlesztési csomagját Silverstone-ra, motorfejlesztését pedig Olaszországra és Belgiumra tervező Mercedesszel szemben.
/m4sport/
|