Rejtly Vettel defektje krl
Mindssze 27 krig tartott Sebastian Vettel Osztrk Nagydja. A nmet tovbbra sem rti, mirt robbant szt a kereke a clegyenesben.
A Ferrari nagy remnyeket fztt ahhoz, hogy a Mercedesszel ellenttben az ultralgy helyett a szuperlgy gumin rajtolhatott el a Red Bull Ringen, s a verseny els felben igyekeztek is kihasznlni ezt. gy dntttek, hosszra nyjtott els etapot futnak, s Sebastian Vettel e taktiknak hla a Mercedesek kerkcserje utn az lre llt.
Csakhogy a 27. krben (mr Nico Rosberggel a sarkban) a clegyenesben egyszeren felrobbant a jobb hts kereke, s mivel autja irnythatatlanul a falnak csapdott, ez egyben versenye vgt is jelentette. „Mind lthatttok, mit kell ezen magyarznom? Elszllt a gumim, ennyi volt. Vget rt a versenyem. Hogy mirt? Fogalmam sincs. Semmi rosszat nem tettem: sem agresszv nem voltam, sem hlyesget nem csinltam” – nyilatkozta igen feldltan Vettel mg a verseny alatt.
De ksbb is arrl beszlt, nincs magyarzat a furcsa gumihibra. „Teljes krdjel, mirt ment tnkre a gumim. A mi dntsnk volt ilyen sokig menni az elejn, s nyilvnval volt mindenki szmra, hogy a gumik jobban brjk a versenyen, mint elre vrtuk. Radsul huszonht kr nem sok egy ilyen keverken. Kimi tbb mint hsz krt tett meg az ultralgy gumin, msok is tovbb mentek a szuperlgyon” – mutatott r a ngyszeres bajnok.
„A gumi a semmibl robbant szt. Semmi eljele nem volt, minden normlis volt a boxfalon dolgozk szerint, s nem vltozott a temp sem az elz krhz kpest. Semmi jele nem volt a hibnak, n pedig sehol nem hagytam el a plyt.”
rdekessg, hogy a Pirelli pr perccel Vettel balesete utn a kzssgi oldaln azt rta, egy trmelk okozhatta Vettel gumihibjt. Ezen zenetket azonban nem sokkal ksbb letrltk.
Tny, az olasz gyrt a verseny eltt azt jsolta, a szuperlgy keverk 30 krt brhat az osztrk plyn, m hogy ez valban gy volt-e, nem derlt ki, Vettelen kvl ugyanis csak egy versenyz, Romain Grosjean prblkozott hasonl taktikval: a 7. helyen clba r francia a gumi 26. krben llt ki a bokszba. Vettel abroncsban ugyanakkor volt tovbbi hrom kr is a szombati idmrrl, azaz gumija valjban 29 krt futott a defektig.
A mostani eset ksrtetiesen hasonltott a mlt vi spi defektre. A Ferrari akkor is a hatrokat feszegette stratgijval, s a hosszra nyjtott utols etapnak akkor is egy defekt vetett vget. Vettelk akkor egyetlen killssal prbltk teljesteni a tvot – a versenyz abban azonban nem biztos, hogy ez most is sikerlhetett volna. „Az alaptlet az volt, hogy a lehet legtovbb megynk. Mindenki hosszabb ideig maradt kint a gumikon, mint vrtuk. Senki sem jtt be az els tz krben” – vdte meg dntsket.
A Pirelli jelezte, mr vizsgljk a defekt okt, jllehet a balesetben a gumi futfelletnek nagy rsze eltnt. A trmelkes elmletet mr kizrtk, Kimi Rikknen megvizsglsa utn pedig megllaptottk, hogy annak fellete igencsak viseltes volt, gy potencilis veszlyt jelenthettek r a rzkvek.
Maurizio Arrivabene csapatfnk kiemelte: „Beszltnk a Pirellivel, hogy rjjjnk az okokra. Ms csapatok problma nlkl versenyeztek – ez elg furcsa. Seb nagyon j dobogs helyezst szerzett volna a hiba nlkl. Azt nem tudom, hnyadik lett volna, de nagyon elkel helyen zrt volna.”
/m4sport/
|