Sebastian Vettel ismt killt a Ferrari sokak ltal brlt ausztriai stratgija mellett, s rszletezte, mely terleteken miben kell javtaniuk ahhoz, hogy kzelebb kerljenek a Mercedeshez.
Taln csak sztereotpia lenne? Tny, a Ferrarit idn szinte minden msodik versenyen brljk valamilyen stratgiai lps miatt. Ausztrliban sokak szerint egy gyzelmet buktak el azzal, hogy a biztonsgi aut idejn nem kvettk a tbbiek pldjt a gumivlasztssal, de ksbb is tbb dntsket krdjeleztk meg. Legutbb Ausztriban tbb szakrt is megjegyezte, Vettel nem profitlhatott volna annyit hosszra elnyjtott els etapjbl, amekkora kockzatot kopott gumikon trtn kint hagysa jelentett.
Azta kiderlt, kereke valjban nem a tlzott elhasznltsg, hanem egy trmelk miatt durrant szt. Vettel Silverstone-ban ennek kapcsn igyekezett ismt vdeni sokat kritizlt stratgikat. „Utlag az ember mindig knnyen megmondja, hogy korbban kellett volna killni. A gumihiba meglepetsknt rt. Ha valban egy trmelk okozta, akkor mr a msodik krben is megtrtnhetett volna. A mltban mr lthattuk, hogy msoknak is voltak ilyen gondjai. Pldul Ricciardnak Knban. Akkor szerencsje volt, hogy a gumija a boxbejrat eltt durrant szt, s aztn a biztonsgi aut is bejtt. Ez egy j verseny lehetett volna szmunkra.”
gy viszont Vettel idn harmadszor nullzott, amivel jabb rtkes pontokat bukott a kt Mercedesszel szemben. „Valban, jobban is alakulhatott volna a szezonunk. A csomagunkkal azonban sszessgben elgedettek lehetnk. De nem teljesen. Az elgedetlensg tl ers kifejezs lenne. Most versenyrl versenyre kell haladnunk.”
Szerinte autjuk nincs annyival lemaradva a Mercedestl, mint azt bajnoki htrnyuk mutatja. „Mg nem vagyunk olyan helyzetben, hogy magabiztosan kijelentsk, nyerni fogunk. Nem vagyunk favoritok. mg sok munka vr rnk. A Mercedes jelenti a viszonytsi pontot, de nem hiszem, hogy lenne olyan kiemelked terlet, ahol nagyon le vagyunk maradva. Kicsit minden tren javulnunk kell. Van egy konkrt kanyartpus, amelyben sokat vesztnk. A lass kanyarokban kimondottan ersnek tnnk – legalbbis tbbnyire. A kzepes s gyors tempj kanyarokban viszont mg hinyzik egy kevs” – ismerte el.
„A vgsebessgnk arrl rulkodik, hogy sokat fejldtnk a lerk tern, de azt is tudjuk, hogy pldul az idmr edzseken a Mercedes kpes tbbet kihozni a motorbl. Hirtelen gy huszont-harminc lervel tbb ll rendelkezskre, ez rezhet. Termszetesen ez nem felttlenl mutatkozik meg a szektoridkben, mert minden szektorban vannak egyenesek, de rezhet ez a tendencia. Mg nem tartunk ott, ahol szeretnnk, de j ton haladunk fel.”
Vettel azonban figyelmeztetet, 2015 kezdete ta bizonytottk, milyen gyors javulsra kpesek, s ezt senkinek sem szabad elfelejtenie. „Amikor megrkeztem a Ferrarihoz, a cl az volt, hogy egytt visszatrjnk a cscsra. Ambicizus clkitzs, s a lehet leghamarabb szeretnnk megvalstani. A fejldsnk az elmlt msfl vben fenomenlis volt. Mr sokszor mondtam: ha a konstruktri msodik helyen zrsz, a kvetkez vben az els helyet kell clba venni. Itt mg nem tartunk, ezt mindenki tudja, de hiszek a csapatban. Ahogy Maranellban alakulnak a dolgok, ahogy kezd minden sszellni a gyrban, abbl azt ltom, szp jv vr rnk” – biztatta szurkolikat a ngyszeres bajnok.
/motorsportal/