Sebastian Vettel ismét kiállt a Ferrari sokak által bírált ausztriai stratégiája mellett, és részletezte, mely területeken miben kell javítaniuk ahhoz, hogy közelebb kerüljenek a Mercedeshez.
Talán csak sztereotípia lenne? Tény, a Ferrarit idén szinte minden második versenyen bírálják valamilyen stratégiai lépés miatt. Ausztráliában sokak szerint egy győzelmet buktak el azzal, hogy a biztonsági autó idején nem követték a többiek példáját a gumiválasztással, de később is több döntésüket kérdőjelezték meg. Legutóbb Ausztriában több szakértő is megjegyezte, Vettel nem profitálhatott volna annyit hosszúra elnyújtott első etapjából, amekkora kockázatot kopott gumikon történő kint hagyása jelentett.
Azóta kiderült, kereke valójában nem a túlzott elhasználtság, hanem egy törmelék miatt durrant szét. Vettel Silverstone-ban ennek kapcsán igyekezett ismét védeni sokat kritizált stratégáikat. „Utólag az ember mindig könnyen megmondja, hogy korábban kellett volna kiállni. A gumihiba meglepetésként ért. Ha valóban egy törmelék okozta, akkor már a második körben is megtörténhetett volna. A múltban már láthattuk, hogy másoknak is voltak ilyen gondjai. Például Ricciardónak Kínában. Akkor szerencséje volt, hogy a gumija a boxbejárat előtt durrant szét, és aztán a biztonsági autó is bejött. Ez egy jó verseny lehetett volna számunkra.”
Így viszont Vettel idén harmadszor nullázott, amivel újabb értékes pontokat bukott a két Mercedesszel szemben. „Valóban, jobban is alakulhatott volna a szezonunk. A csomagunkkal azonban összességében elégedettek lehetünk. De nem teljesen. Az elégedetlenség túl erős kifejezés lenne. Most versenyről versenyre kell haladnunk.”
Szerinte autójuk nincs annyival lemaradva a Mercedestől, mint azt bajnoki hátrányuk mutatja. „Még nem vagyunk olyan helyzetben, hogy magabiztosan kijelentsük, nyerni fogunk. Nem vagyunk favoritok. még sok munka vár ránk. A Mercedes jelenti a viszonyítási pontot, de nem hiszem, hogy lenne olyan kiemelkedő terület, ahol nagyon le vagyunk maradva. Kicsit minden téren javulnunk kell. Van egy konkrét kanyartípus, amelyben sokat veszítünk. A lassú kanyarokban kimondottan erősnek tűnünk – legalábbis többnyire. A közepes és gyors tempójú kanyarokban viszont még hiányzik egy kevés” – ismerte el.
„A végsebességünk arról árulkodik, hogy sokat fejlődtünk a lóerők terén, de azt is tudjuk, hogy például az időmérő edzéseken a Mercedes képes többet kihozni a motorból. Hirtelen úgy huszonöt-harminc lóerővel több áll rendelkezésükre, ez érezhető. Természetesen ez nem feltétlenül mutatkozik meg a szektoridőkben, mert minden szektorban vannak egyenesek, de érezhető ez a tendencia. Még nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de jó úton haladunk felé.”
Vettel azonban figyelmeztetet, 2015 kezdete óta bizonyították, milyen gyors javulásra képesek, és ezt senkinek sem szabad elfelejtenie. „Amikor megérkeztem a Ferrarihoz, a cél az volt, hogy együtt visszatérjünk a csúcsra. Ambiciózus célkitűzés, és a lehető leghamarabb szeretnénk megvalósítani. A fejlődésünk az elmúlt másfél évben fenomenális volt. Már sokszor mondtam: ha a konstruktőri második helyen zársz, a következő évben az első helyet kell célba venni. Itt még nem tartunk, ezt mindenki tudja, de hiszek a csapatban. Ahogy Maranellóban alakulnak a dolgok, ahogy kezd minden összeállni a gyárban, abból azt látom, szép jövő vár ránk” – biztatta szurkolóikat a négyszeres bajnok.
/motorsportal/