Nem győzte meg Sebastian Vettelt a glória második verziója. Rajta kívül azonban úgy hírlik, a csapatok körében is egyre több az ellenzője.
Újra fölszerelték a vörös autóra a fejvédő bukókeretet. A téli tesztek során a Ferrari volt az a csapat, amely elsőként pályára vitte a glóriát. Akkor két versenyzőjük két napon is kipróbálta, Sebastian Vettel pedig azt nyilatkozta, nem zavarja különösebben a kilátást a pilótafülkéből: „Amit kell, azt látom” – fogalmazott.
Azóta hónapok teltek el, az FIA folytatta a kutatást és tesztelést, nemrég pedig elkészült a korábbinál könnyebb, immáron titániumból készült új fejvédő, a glória 2, amit pénteken Silverstone-ban ismét Vettel tesztelt. Értékelése azonban ezúttal már kevésbé volt meggyőző. „Nem valami jó” – felelte a kérdésre, milyen volt a kilátás. „Eléggé komoly hatással van a láthatóságra, de ez csak egy rutinellenőrzés volt.”
Ami a változásokat illeti, a bukókeret felső eleme a korábbinál magasabban helyezkedik el, ráadásul szélesebb, nagyobb az átmérője is, hogy a versenyző feje ne csapódhasson neki ütközés esetén. Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint azonban szükség lesz egy harmadik verzióra is. Charlie Whiting a csapatokkal közös ülésen arról értesítette az érintetteket, hogy töréstesztjeik alapján további 2 centiméterrel előrébb kell vinni a keretet. Ez lesz majd a 3. számú glória.
A szövetség az eddig elvégzett tesztek eredményeit is prezentálta. Számos baleseti változatot szimuláltak a glóriával, és a többségüknél bebizonyosodott, hátrány nem származhat az eszköz használatából. A csapatokat ugyanakkor nem győzték meg Whitingék.
A Red Bull például fölvetette, hogy Felipe Massa 2009-es hungaroringi baleseténél – ahol a brazilt egy rugó találta fejen –, legjobb esetben is csak semmin sem változtatott volna a glória. De jó eséllyel csak rontott volna a helyzeten, mivel a rugó így a csövön megpattanva mellkason találhatta volna a versenyzőt…
A Ferrari és a Force India eközben azt vetette fel, mi történik, ha egy autó orra vagy padlólemezének „villás” része oldalról fúródna bele a keretbe. „Így ez a része akár guillotine-ként is funkcionálhat a versenyzőnél” – vélekedett Andy Stevenson, utóbbi istálló technikai igazgatója.
A német szaklap kiemelte, a csapatoknak annak kapcsán is vannak aggályaik, milyen hatással lesz az új eszköz az autók aerodinamikájára. Egyfelől számításaik szerint meredekebbre kell majd állítaniuk a szárnyakat miatta, hogy ne veszítsenek leszorítóerőt, másfelől várhatóan az airbox légbeömlőt is át kell tervezniük.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke máris javaslatot tett arra, hogy a Stratégiai Csoport mondjon nemet az újításra. Az erről szóló szavazásra várhatóan még a nyári szünet előtt sor kerülhet. A hírek szerint a glóriának jelenleg kevesebb a támogatója, mint az ellenzője.
/motorsportal/