Nem gyzte meg Sebastian Vettelt a glria msodik verzija. Rajta kvl azonban gy hrlik, a csapatok krben is egyre tbb az ellenzje.
jra flszereltk a vrs autra a fejvd bukkeretet. A tli tesztek sorn a Ferrari volt az a csapat, amely elsknt plyra vitte a glrit. Akkor kt versenyzjk kt napon is kiprblta, Sebastian Vettel pedig azt nyilatkozta, nem zavarja klnsebben a kiltst a piltaflkbl: „Amit kell, azt ltom” – fogalmazott.
Azta hnapok teltek el, az FIA folytatta a kutatst s tesztelst, nemrg pedig elkszlt a korbbinl knnyebb, immron titniumbl kszlt j fejvd, a glria 2, amit pnteken Silverstone-ban ismt Vettel tesztelt. rtkelse azonban ezttal mr kevsb volt meggyz. „Nem valami j” – felelte a krdsre, milyen volt a kilts. „Elgg komoly hatssal van a lthatsgra, de ez csak egy rutinellenrzs volt.”
Ami a vltozsokat illeti, a bukkeret fels eleme a korbbinl magasabban helyezkedik el, radsul szlesebb, nagyobb az tmrje is, hogy a versenyz feje ne csapdhasson neki tkzs esetn. Az Auto Motor und Sport beszmolja szerint azonban szksg lesz egy harmadik verzira is. Charlie Whiting a csapatokkal kzs lsen arrl rtestette az rintetteket, hogy trstesztjeik alapjn tovbbi 2 centimterrel elrbb kell vinni a keretet. Ez lesz majd a 3. szm glria.
A szvetsg az eddig elvgzett tesztek eredmnyeit is prezentlta. Szmos baleseti vltozatot szimulltak a glrival, s a tbbsgknl bebizonyosodott, htrny nem szrmazhat az eszkz hasznlatbl. A csapatokat ugyanakkor nem gyztk meg Whitingk.
A Red Bull pldul flvetette, hogy Felipe Massa 2009-es hungaroringi balesetnl – ahol a brazilt egy rug tallta fejen –, legjobb esetben is csak semmin sem vltoztatott volna a glria. De j esllyel csak rontott volna a helyzeten, mivel a rug gy a csvn megpattanva mellkason tallhatta volna a versenyzt…
A Ferrari s a Force India ekzben azt vetette fel, mi trtnik, ha egy aut orra vagy padllemeznek „vills” rsze oldalrl frdna bele a keretbe. „gy ez a rsze akr guillotine-knt is funkcionlhat a versenyznl” – vlekedett Andy Stevenson, utbbi istll technikai igazgatja.
A nmet szaklap kiemelte, a csapatoknak annak kapcsn is vannak agglyaik, milyen hatssal lesz az j eszkz az autk aerodinamikjra. Egyfell szmtsaik szerint meredekebbre kell majd lltaniuk a szrnyakat miatta, hogy ne vesztsenek leszortert, msfell vrhatan az airbox lgbemlt is t kell terveznik.
Christian Horner, a Red Bull csapatfnke mris javaslatot tett arra, hogy a Stratgiai Csoport mondjon nemet az jtsra. Az errl szl szavazsra vrhatan mg a nyri sznet eltt sor kerlhet. A hrek szerint a glrinak jelenleg kevesebb a tmogatja, mint az ellenzje.
/motorsportal/