Vettel bizakodik: Jvre vge lehet a sprolsdinak
2017-ben vget rhet a most jellemz mrtk zemanyag-sprols – legalbbis Sebastian Vettel szerint.
A 2014-es szablyvltozsok egyik meghatroz pontjt az jelentette, hogy a tankols tiltsa mellett maximlis rtkeket vezettek be a fogyaszts tern. A versenyzknek futamonknt 100 kilogramm zemanyaggal kell gazdlkodniuk, autjuk emellett pedig nem lpheti t a 100 kg/rs tfolysi sebessget sem. Mindez az ilyen szempontbl kritikus plykon komoly „vitorlzsokra”, zemanyag-sprolsra knyszerti a rsztvevket, amirt az elmlt kt s fl vben bszen kritizltk is az F1-et.
Sebastian Vettel azonban gy ltja, a 2017-ben felgyorsul autkkal ennek vge. Annak ellenre is, hogy az autknak a megntt lgellenlls s tmeg miatt nni fog a fogyasztsuk. „Minl gyorsabb egy aut, annl jobb” – jelentette ki Vettel. „Nem hinnm, hogy brmi rossz lenne a mostani autkban – azt leszmtva, hogy a versenyen gyorsabbnak kne lennnk, jobb idket elrnnk, s hogy valami hinyzik. Ha jvre gyorsabb vlnak az autk, az nagyszer lesz.”
„Jvre tbb tapads s leszorter ll majd rendelkezsnkre, de ez az egyenesekben nagyobb lgellenllst is jelent majd, vagyis a cscssebessgek alacsonyabbak lesznek. Az zemanyag-fogyaszts taln a lgellenlls miatt nni fog, de kzben gyorsabbak vesszk a kanyarokat, s ez megvltoztathatja a feladatunkat az autban. Megltjuk, kell-e sprolnunk, vagy egsz futamon rendesen nyomhatjuk-e.”
A Ferrari partnernl, a Shellnl ekzben gy vlik, a mdostpont-rendszer eltrlse is nagyot lendthet az zemanyagok fejlesztsn, s ezltal a fogyaszts hatkonysgn is. „Az j szablyok tbb lehetsget biztostanak szmunkra, hiszen a zsetonrendszert eltrlik, s a motor fejlesztse ezzel nyitottabb vlik, ami az zemanyagok fejlesztsre is rvnyes lesz” – llaptotta meg Guy Lovett, a cg fejlesztsi menedzsere.
/m4sport/
|