Jobb esgumikat kvetelnek a ferrarisok
Raikknen szerint a mostani ess abroncsok nem szortanak ki elg vizet, ezrt nem lehet zuhog esben menni velk. F1-es csapattrsa is egyetrt vele, de mg egy szempontra felhvta a figyelmet.
Az elmlt vek sorn tbbszr is kritika rte a Formula-1-es dntshozkat, amirt nem engedik a piltkat igazn ess krlmnyek kztt vezetni. Kt httel ezeltt a silverstone-i rajtnl krztek sokig a biztonsgi aut mgtt, mg szombaton, az F1-es Magyar Nagydj idmrn is egy zben elkerltek a piros zszlk a felhszakads miatt. Kimi Raikknen szerint ez elssorban a Pirelli mostani vizes abroncsainak ksznhet, amelyek nem tkletesen felelnek meg a hasonl krlmnyek ltal tmasztott kihvsoknak:
„Vlemnyem szerint a mostani esgumiknak jobban ki kellene szortaniuk a vizet. Tlsgosan knnyedn felsznak a vzen” – magyarzta a finn a Motorsport.com szakoldalnak. „Amikor elkezdtem versenyezni, nagyon ess plyn is krzhettl anlkl, hogy klnsebb gondokat okozott volna az aquaplaning. De nyilvn az autk megvltoztak, ahogy sok ms minden is. Ez egyetlen komoly problmt a felszs jelenti ezekkel a gumikkal, de ez minden utcai abroncs esetn hasonl. Ha nem szortja ki a vizet, akkor nem sok mindent tudsz tenni.”
Raikknen ferraris kollgja, Sebastian Vettel is egyetrt a 2007-es vilgbajnokkal: „Azt mondhatjuk, hogy az extrm ess gumik most nem elg jk, s kritizltk is emiatt a mltban. De mivel a gumik nem vltoztak, a kritikk sem.”
A ngyszeres vilgbajnok szerint egybknt van mg egy tnyez, ami miatt mostansg nehezebben vezethetk az F1-es gpek az esben, s ez a belltsokban s az autk szerkezetben keresend: „Sokkal alacsonyabb az autk hasmagassga, mint a 80-as vekben. Ha sszehasonltjuk, akkor akr a sderben is ralizhattl velk. A mostani autk viszont egyrtelmen versenyplyra kszlnek. Ez az utbbi 30-35 v fejlesztseinek eredmnye” – mondta Vettel, hozztve, hogy egyltaln nem arrl van sz, hogy a jelenlegi piltk ne tudnnak vizes plyn vezetni.
/formula/
|