„Ha nem vezetnénk be a glóriát, hülyék lennénk,”
A Forma–1-es versenyzők többsége támogatja a glória fejvédő bevezetését – jelentette ki Sebastian Vettel a Német Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján. Az egyetértés azonban továbbra sem teljes, Romain Grosjean ugyanis eközben arról beszélt, ha tehetné, ő az eszköz ellen szavazna.
Ma eldőlhet a glória sorsa, a királykategória elöljárói ugyanis többek között az FIA által 2017-ben bevezetni kívánt fejvédő eszköz sorsáról is szavaznak. Nem meglepő tehát, hogy a Német Nagydíj sajtónapjának egyik legfelkapottabb témája ismét a glória lett, ami a hírek szerint nem túl népszerű a versenyzők körében, ám „félnek” kimondani, hogy ellenzik azt.
Legalábbis Jolyon Palmer elmondása szerint, kinek interjúrészletét a sajtószobában is idézték. „Egy kicsit meglepett ez a kijelentés Úgy tűnik, mintha nem lenne egyértelmű, mit akarunk” – reagált Vettel, aki jelenleg a versenyzők érdekvédelmi szövetségének (GPDA) alelnökeként is ténykedik. „Volt egy szavazás a pilóták között, és 90-95 százalékuk mellette voksolt. Szóval nem tudom, ez most honnan jött. Így nem keltünk túl jó benyomást. Nem tetszik a kinézete, ezt elmondtuk, de semmi sem teheti elfogadhatóvá a halált” – jegyezte meg.
„Mindig tanultunk a pályán történő incidensekből, és mindig próbáltunk javítani a helyzeten. Ez lenne az első eset az emberiség történelmében, hogy megtanultuk a leckét és nem változtatunk. Rajtunk múlik, hogy erre ne kerüljön sor, ellenkező esetben ugyanis szerintem eléggé hülyék lennénk” – tette hozzá őszintén a négyszeres bajnok, aki úgy véli, az FIA-nak akkor is ki kell kényszerítenie a glória bevezetését, ha a csapatok leszavazzák azt, lévén egy biztonsági kérdésről van szó.
Hasonló gondolatokat fogalmazott meg a glóriát (valamint a különböző fejvédő eszközöket) hosszú ideje támogató Daniel Ricciardo is. „Az embereknek azt kell megérteniük, hogy az autók biztonságosabbá tétele nem jelent egyet azzal, hogy kevesebb kockázatot vállalunk. Nem változtatjuk meg a hozzáállásunkat. Ez csak a szerencsétlen balesetektől védene meg; például attól, amikor valami eltalálja a pilóta fejét. A hozzáállásunk nem változik attól, van-e glória vagy nincs. Ugyanúgy be nyomni fogjuk a gázt az Eau Rouge-ban és ugyanolyan autóversenyzők maradunk” – mondta.
A Magyar Nagydíj helyszínén egy filmet is levetítettek a pilótáknak, ami minden fejsérüléssel végződő balesetet bemutatott az előző 20 évből, de azokat az incidenseket is felelevenítette, melyek kis híján komoly sérüléssel végződtek. Továbbá ismertették a glóriával kapcsolatos kutatási eredményeiket, valamint „eloszlatták a láthatósággal kapcsolatos aggályokat” is – Lewis Hamilton például ezután gondolta meg magát. De az „oktatást” mások is fontosnak tartották.
„A glória mellett vagyok, főleg a múlt héten tartott bemutató után” – jelezte Pascal Wehrlein, a Manor újonca. „Szerintem ez egy nagyon jó megoldás. Nem néz ki túl jól, de megmentheti az életünket. Úgy tudom, 17 százalékkal jobban az esélyeink, szóval én támogatom” – folytatta.
„Én is mellette vagyok” – vette át a szót Felipe Nasr. „Szerintem sem mutat jól, és ebben mind egyetértünk, viszont továbbra is a biztonság az első. Úgy gondolom, hogy biztonsági szempontból a glória jobb, mint ami jelenleg rendelkezésünkre áll. Folyamatosan javítanunk kell a biztonságon, ez a legfontosabb, az embereknek pedig hozzá kell szokniuk, mert tényleg furán néz ki.”
Úgy tűnik tehát, egyre több pilóta áll be a glória mögé, teljes egyetértésről azonban továbbra sem beszélhetünk, Romain Grosjean ugyanis nem sokkal a sajtótájékoztató előtt közölte, ha tehetné, ő a fejvédő ellen szavazna, hiszen továbbra is vannak kétségei annak hatékonyságával kapcsolatban, valamint továbbra sem tartja az F1 örökségéhez illőnek. „Nem vagyok a biztonság javítása ellen, de a pilóták maguk döntöttek úgy, hogy ezt a veszélyes sportot űzik. Én a glória ellen vagyok” – mondta.
„Ellenkezik az F1 örökségével; mindennel, amit gyerekkoromban láttam, és amit 1950 óta megszokhattunk. Ráadásul nem tudjuk, mi lesz, ha esik az eső, nem tudjuk, mi lesz egy olyan pályán, mint Spa, ahol nagyok a szintkülönbségek. Nem tudjuk, mi lesz Szingapúrban, a lámpák fényénél. A glória súlyával is vannak gondok, mert eléggé nehéz. És ennek tetejében még csúnya is; mindenki annak tartja, a rajongók is… ha bevezetik, elfogadom, de én ellene szavaznék. Mindenkinek más a véleménye, és 22 pilótával elég nehéz ez az ügy. Bonyolult lenne. A kutatási eredmények jók voltak, de szerintem – figyelembe véve a pro és a kontra érveket – nem működne” – zárta gondolatát.
/m4sport/
|