Sebastian Vettel ismét versenymérnökét és stratégiájukat bírálta fölül, miközben autója képtelen volt tartani a lépést a Mercedesszel és a Red Bull-lal. Elveszett az összetett második hely is – mi történik a Ferrarinál?
Tovább tart a Ferrari dobogó nélküli sorozata. A két vörös autónak Silverstone után ezúttal sem volt esélye a Red Bullok ellen, Sebastian Vettel 5. és Kimi Räikkönen 6. helyével pedig nem tudták meggátolni, hogy az osztrákok megelőzzék őket a bajnoki tabellán.
Vettel a rajtnál pozíciót nyert csapattársával szemben, de ennél előrébb már nem jutott. „A rajt és az első kör egészen érdekes volt, de sajnos nem sikerült előnyt kovácsolnom belőle. Az első etapban egészen rendben voltunk. Nem volt rossz a tempónk, de utána visszaestünk, aztán már nem tudtuk tartani a lépést” – értékelt Vettel. „Mindketten hátrébb végeztünk, mint reméltük. A versenytempónk nem volt rossz, de nem volt elég. Nem is tudom, talán a többiek fejlődtek péntek óta. Kicsit küszködtünk az egyensúllyal, ami miatt sokat csúszkáltunk. Ez egy körön sok időnkbe került, de még többe egy-egy teljes etapon.”
Miközben egyre inkább távolodott az élen haladó négyestől, Vettel érdekes rádiós beszélgetést folytatott le versenymérnökével. Riccardo Adami a 44. körben kerékcserére akarta hívni őt, ám a német – ahogy korábban Bakuban is tette – megkérdőjelezte az ötletet. „Negatív, még jók a gumik, megyek pár kört” – felelte Vettel.
Adami aztán közölte vele: „Ez az egyetlen módja az elévágásnak” Vettel azonban nem egészen értette: „Ki elé akarunk elévágni?” – kérdezte, miután Max Verstappen nem volt a közelében. Adami közölte, hogy a holland a célpont, majd némi szünet után belátta: „Oké, maradj kint, maradj kint!”
Vettelt az esetről is kérdezték. „Ez normális. A verseny során elég sokat beszélek a csapattal a taktikáról, a gumikról és hasonlókról” – magyarázta a Sky Sportsnak. „Nem tudom, mennyi ment belőle adásba, de ez egy hosszú, több körön át tartó beszélgetés volt. A végén úgy döntöttünk, kint maradunk. Kicsit az én hibám volt, hogy így vezettem, ezzel ugyanis kiengedtük, pontosabban én engedtem ki a kezemből a lehetőséget, hogy nyomást gyakoroljunk a többiekre. Az etap végén kicsit küszködtem a gumikkal, szóval meg kell vizsgálni, csinálhattam-e volna valamit jobban.”
A német RTL-nek hozzátette: „Természetesen számomra az autóban ülve nehéz megítélni, hogy áll a verseny, mert csak azt látom, mi történik körülöttem. Korábban már beszéltünk erről. Nem jól működtek a gumik, de azon a szetten egész jól éreztem magam, ezért még két-három kört kint akartam maradni, hogy biztosítsam, az utolsó etap nem lesz túl hosszú. Az elévágástól pedig egy kicsit messze voltunk.”
A kérdésre, bizalmatlan-e az év során több stratégiai hibát is vétő csapatával szemben, határozottan cáfolt. „Nincs miért kételkednem. Együtt dolgozunk. A boxfalon lévők természetesen többet látnak, mint én az autóban, ezért talán nem is volt helyes döntés kint maradni. Ezért vállalom a felelősséget, de nem a mostani volt az első eset – legfeljebb csak az első, ami adásba ment.”
Maurizio Arrivabene csapatfőnök nem találta különlegesnek az adásba került beszélgetést. „A boxfal mindig visszajelzéseket kér arról, milyenek a körülmények a pályán. Seb pedig adott pár választ nekünk, információkat, amikre szükségünk volt. El kell ismerni, hogy a Red Bull fejlődött. Ez pedig csak érdekesebbé teszi a bajnokságot” – nyilatkozta.
A mindkét versenyzőjével dobogón záró osztrákok valóban megelőzték csapatát a konstruktőri tabella második helyén. Az olasz az elmúlt hetekben folyton azt hangoztatta, nem foglalkoznak a Red Bull-lal, mert nyerni akarnak. Most viszont belátta, nem lesz nyugodt a szünetük. „Nem vagyok biztos benne, hogy nyári szünetre fogok menni… Sok munka vár ránk. Ugyanabban a helyzetben vagyunk, amiben Magyarországon és Silverstone-ban. Szerintem sikerült tanulnunk ezekből, és előreléphetünk, hogy újra harcba szállhassunk.”
A 6. helyen célba érő Kimi Räikkönent arról kérdezték, tart-e attól, hogy a Ferrarinál történt változások rossz hatással vannak a csapatra. „A legfontosabb most az, hogy megtaláljuk a fejlődés módját, valamint hogy összetartson a csapatunk. Lesznek bizonyos változások, de a csapatban mindenki tudja, mit csinálunk, és remélhetőleg sikerül is javítanunk” – felelte.
Vettel hasonlóan fogalmazott. „Ez normális. Nem tartunk ott, ahol szeretnénk, így világos, hogy sok munka vár ránk. Ez viszont normális. Mindenki teljes gőzzel dolgozik a gyárban, én is mindent megteszek.”
Lesz min gondolkodniuk az augusztus végi Belga Nagydíjig.
/motorsportal/