Sebastian Vettel ismt versenymrnkt s stratgijukat brlta fll, mikzben autja kptelen volt tartani a lpst a Mercedesszel s a Red Bull-lal. Elveszett az sszetett msodik hely is – mi trtnik a Ferrarinl?
Tovbb tart a Ferrari dobog nlkli sorozata. A kt vrs autnak Silverstone utn ezttal sem volt eslye a Red Bullok ellen, Sebastian Vettel 5. s Kimi Rikknen 6. helyvel pedig nem tudtk meggtolni, hogy az osztrkok megelzzk ket a bajnoki tabelln.
Vettel a rajtnl pozcit nyert csapattrsval szemben, de ennl elrbb mr nem jutott. „A rajt s az els kr egszen rdekes volt, de sajnos nem sikerlt elnyt kovcsolnom belle. Az els etapban egszen rendben voltunk. Nem volt rossz a tempnk, de utna visszaestnk, aztn mr nem tudtuk tartani a lpst” – rtkelt Vettel. „Mindketten htrbb vgeztnk, mint remltk. A versenytempnk nem volt rossz, de nem volt elg. Nem is tudom, taln a tbbiek fejldtek pntek ta. Kicsit kszkdtnk az egyensllyal, ami miatt sokat csszkltunk. Ez egy krn sok idnkbe kerlt, de mg tbbe egy-egy teljes etapon.”
Mikzben egyre inkbb tvolodott az len halad ngyestl, Vettel rdekes rdis beszlgetst folytatott le versenymrnkvel. Riccardo Adami a 44. krben kerkcserre akarta hvni t, m a nmet – ahogy korbban Bakuban is tette – megkrdjelezte az tletet. „Negatv, mg jk a gumik, megyek pr krt” – felelte Vettel.
Adami aztn kzlte vele: „Ez az egyetlen mdja az elvgsnak” Vettel azonban nem egszen rtette: „Ki el akarunk elvgni?” – krdezte, miutn Max Verstappen nem volt a kzelben. Adami kzlte, hogy a holland a clpont, majd nmi sznet utn beltta: „Ok, maradj kint, maradj kint!”
Vettelt az esetrl is krdeztk. „Ez normlis. A verseny sorn elg sokat beszlek a csapattal a taktikrl, a gumikrl s hasonlkrl” – magyarzta a Sky Sportsnak. „Nem tudom, mennyi ment belle adsba, de ez egy hossz, tbb krn t tart beszlgets volt. A vgn gy dntttnk, kint maradunk. Kicsit az n hibm volt, hogy gy vezettem, ezzel ugyanis kiengedtk, pontosabban n engedtem ki a kezembl a lehetsget, hogy nyomst gyakoroljunk a tbbiekre. Az etap vgn kicsit kszkdtem a gumikkal, szval meg kell vizsglni, csinlhattam-e volna valamit jobban.”
A nmet RTL-nek hozztette: „Termszetesen szmomra az autban lve nehz megtlni, hogy ll a verseny, mert csak azt ltom, mi trtnik krlttem. Korbban mr beszltnk errl. Nem jl mkdtek a gumik, de azon a szetten egsz jl reztem magam, ezrt mg kt-hrom krt kint akartam maradni, hogy biztostsam, az utols etap nem lesz tl hossz. Az elvgstl pedig egy kicsit messze voltunk.”
A krdsre, bizalmatlan-e az v sorn tbb stratgiai hibt is vt csapatval szemben, hatrozottan cfolt. „Nincs mirt ktelkednem. Egytt dolgozunk. A boxfalon lvk termszetesen tbbet ltnak, mint n az autban, ezrt taln nem is volt helyes dnts kint maradni. Ezrt vllalom a felelssget, de nem a mostani volt az els eset – legfeljebb csak az els, ami adsba ment.”
Maurizio Arrivabene csapatfnk nem tallta klnlegesnek az adsba kerlt beszlgetst. „A boxfal mindig visszajelzseket kr arrl, milyenek a krlmnyek a plyn. Seb pedig adott pr vlaszt neknk, informcikat, amikre szksgnk volt. El kell ismerni, hogy a Red Bull fejldtt. Ez pedig csak rdekesebb teszi a bajnoksgot” – nyilatkozta.
A mindkt versenyzjvel dobogn zr osztrkok valban megelztk csapatt a konstruktri tabella msodik helyn. Az olasz az elmlt hetekben folyton azt hangoztatta, nem foglalkoznak a Red Bull-lal, mert nyerni akarnak. Most viszont beltta, nem lesz nyugodt a sznetk. „Nem vagyok biztos benne, hogy nyri sznetre fogok menni… Sok munka vr rnk. Ugyanabban a helyzetben vagyunk, amiben Magyarorszgon s Silverstone-ban. Szerintem sikerlt tanulnunk ezekbl, s elrelphetnk, hogy jra harcba szllhassunk.”
A 6. helyen clba r Kimi Rikknent arrl krdeztk, tart-e attl, hogy a Ferrarinl trtnt vltozsok rossz hatssal vannak a csapatra. „A legfontosabb most az, hogy megtalljuk a fejlds mdjt, valamint hogy sszetartson a csapatunk. Lesznek bizonyos vltozsok, de a csapatban mindenki tudja, mit csinlunk, s remlhetleg sikerl is javtanunk” – felelte.
Vettel hasonlan fogalmazott. „Ez normlis. Nem tartunk ott, ahol szeretnnk, gy vilgos, hogy sok munka vr rnk. Ez viszont normlis. Mindenki teljes gzzel dolgozik a gyrban, n is mindent megteszek.”
Lesz min gondolkodniuk az augusztus vgi Belga Nagydjig.
/motorsportal/