A 2016-os szezon első fele véget ért, ám hétfőn nemcsak a nyári szünet, hanem bizonyos szempontból 2017 is megkezdődik: Sebastian Vettel elsőként tesztel jövő évi szélesebb gumikat.
Alig, hogy véget ért a Német Nagydíj, Sebastian Vettel máris újra F1-es autóval száguld. Hétfőn Olaszországban kezdetét veszi a Pirelli tesztsorozata, mely az új, 2017-re szélesebbé váló és összetételében, szerkezetében is változó abroncsainak fejlesztését szolgálja.
Az első két tesztnap a Ferrarié. A csapat saját pályáján, Fioranóban köröz majd egy átalakított, a 2017-esnek megfelelő leszorítóerő-mennyiséget termelő 2015-es autóval, melyet hétfőn Sebastian Vettel, kedden pedig a tartalékversenyző, Esteban Gutiérrez vezet majd. A Pirelli e két nap során csak az esőgumikat teszteli, mesterségesen felvizezett aszfalton.
Nem véletlenül Vettellel, és nem véletlenül az esőgumikkal kezdenek. A Pirelli mindenképp egy hasznos visszajelzéseket adó, nagy tapasztalattal rendelkező versenyzővel akart dolgozni. És azért vizes pályán kezdenek, mert az abroncsok futófelületének megnövekedése esőben még a száraz pályásnál is nagyobb hatással jár.
A Pirelli esőgumijait már az elmúlt időszakban sem dicsérték (épp Vettel volt az egyik fő kritikus), mondván, túl érzékenyek a vízátfolyásokra. Kiszélesítésükkel még inkább azzá válnak, így profiljukat és tömegelosztásukat is pontosan kell belőni. „Ezért van szükségünk ezen a teszten a lehető legjobb visszajelzésekre a versenyző részéről” – magyarázták az olaszok.
Az első száraz pályás tesztre e hét szerdától kerül sor. Két napon át a Red Bull rója majd a köröket átalakított autójával Mugellóban – Sébastien Buemivel a volánnál. A harmadik tesztelő a Mercedes lesz, amely szeptember elején Barcelonában kezdi a munkát. Paddy Lowe szerint jó eséllyel Pascal Wehrleinnel.
A Pirelli jövő évi abroncsai elöl 60, hátul 80 milliméterrel lesznek szélesebbek a mostaninál: 245-ről 305 milliméterre nőnek elöl, míg hátul 325-ről 405-re.
/motorsportal/