Mg a Pirelli szerint is btor gumivlaszts a Ferrari – Sebastian Vettel viszont helyesnek vli. Abban bzik, a sznet eltti kudarcok utn ezttal legalbb a Red Bullt elkaphatjk.
Mire kpes a Ferrari a szezon utols kilenc versenyn? A tavalyi v egyik meglepetscsapata idn mg nyeretlen, radsul a nyri sznetre mr a Red Bull mgtt, a bajnoki harmadik pozciban vonult el, mikzben fnkk, Maurizio Arrivabene elismerte, lemaradtak a fejleszts tern. Br a nyri sznetben ktelez volt a gyri lells, a vrsknek gy is volt mdjuk elgondolkodni azon, miknt javthatnnak helyzetkn.
Sebastian Vettel azonban figyelmeztet: csodra aligha szmthatunk rszkrl. „Br a Forma–1 nagyon gyors vilg, bizonyos dolgokhoz mgis idre van szksg benne. Szerintem megtanultuk a leckt az elz futamok utn. Olyan elemekkel rkeztnk meg erre a htvgre, amelyeket mr j ideje Belgiumra terveztnk. Lesznek vltozsok, melyek mr itt kifizetdnek, de lesznek olyanok is, amelyek hatst majd a kvetkez versenyeken rezzk majd” – vzolta helyzetket a ngyszeres vilgbajnok.
Agresszv gumivlaszts – baklvs vagy sikeres taktika?
A Ferrari mersz gumivlasztssal tnt ki a meznybl Spa kapcsn: a Mercedesnl hrommal tbb, 7 szett szuperlgy gumit krtek, mikzben az lmeznybl egyedliknt kemny keverkbl mindssze egyet. Rajtuk kvl ilyen messzire csak a kt Sauber s Esteban Gutirrez merszkedett.
A Scuderia mindezt radsul a 2015-s esemnyek ismeretben tette: akkor Sebastian Vettel a verseny hajrjban defektet kapott, melyet a Spa gyors kanyarjaiban kapott nagy terhels s az les kerkvetk okoztak.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatja csodlkozott is dntskn. „Nem tudom elkpzelni, hogy a szuperlgy gumi sokig brn Spban. Ez jelenti majd a korltoz tnyezt, ezrt rdekes lesz ltni, mi sl ki belle. A legjobb versenyguminak a lgy grkezik, taln a kzepes, amely a mltban jl mkdtt itt. A Mercedes vlasztsa kzelebb van a mi vrakozsainkhoz, de mindenkinek
megvannak a sajt elkpzelsei, ami j. J ltni, hogy lehet egyni utakat is kiprblni” – fogalmazott.
Vettelnek meggyzdse, hogy nem lttek bakot. „Tavaly valami nyilvnvalan rosszul slt el. Pntek dleltt a tbbi csapattal egytt j prototpus gumikat kapunk majd, amelyek a tavalyi problmt hivatottak megoldani. Ami a gumivlasztsunkat illeti, remljk, hogy a legkemnyebb keverket egyltaln nem kell majd hasznlnunk, mert sokkal lassabb. Jnak rezzk a dnts, hogy a gyorsabb abroncsokat vlasztottuk” – erstette meg.
Legalbb a Red Bull ellen…
Ami a vrakozsaikat illeti, Vettel abban bzik, hogy a gyors Belgiumban visszavghatnak a Red Bullnak az elz versenyeken tlk elszenvedett veresgekrt. „Nyilvn nem gy ment eddig, ahogy szerettk volna. Jobb lett volna, ha mostanra mr kzelebb lennnk a pontok s a teljestmny tern is. Rajtunk ll, mire jutunk. Megprblunk legalbb a Red Bull el kerlni, de taln a Mercedesszel szembeni htrnyunkbl is faraghatunk. Kt ht sznetnk volt, de a valsgban csak msfl hetnk volt reaglni. Taln a tanulsgok itt mg nem reztetik a hatsukat, de a kvetkez versenyeken mr biztosan.”
A korbbi versenyz, Marc Surer ennek kapcsn nem tl bizakod. „Nem tudom elkpzelni, hogyan csinlnk” – felelte a krdsre, lt-e eslyt a Ferrari flzrkzsra. „A Ferrari rlt mdjra fejleszt, de sajnos az autjuk nem lesz tle gyorsabb” – llaptotta meg, hozztve, „csodra lenne szksg” Vettel spi gyzelmhez.
/motorsportal/