Még a Pirelli szerint is bátor gumiválasztás a Ferrarié – Sebastian Vettel viszont helyesnek véli. Abban bízik, a szünet előtti kudarcok után ezúttal legalább a Red Bullt elkaphatják.
Mire képes a Ferrari a szezon utolsó kilenc versenyén? A tavalyi év egyik meglepetéscsapata idén még nyeretlen, ráadásul a nyári szünetre már a Red Bull mögött, a bajnoki harmadik pozícióban vonult el, miközben főnökük, Maurizio Arrivabene elismerte, lemaradtak a fejlesztés terén. Bár a nyári szünetben kötelező volt a gyári leállás, a vörösöknek így is volt módjuk elgondolkodni azon, miként javíthatnának helyzetükön.
Sebastian Vettel azonban figyelmeztet: csodára aligha számíthatunk részükről. „Bár a Forma–1 nagyon gyors világ, bizonyos dolgokhoz mégis időre van szükség benne. Szerintem megtanultuk a leckét az előző futamok után. Olyan elemekkel érkeztünk meg erre a hétvégére, amelyeket már jó ideje Belgiumra terveztünk. Lesznek változások, melyek már itt kifizetődnek, de lesznek olyanok is, amelyek hatását majd a következő versenyeken érezzük majd” – vázolta helyzetüket a négyszeres világbajnok.
Agresszív gumiválasztás – baklövés vagy sikeres taktika?
A Ferrari merész gumiválasztással tűnt ki a mezőnyből Spa kapcsán: a Mercedesnél hárommal több, 7 szett szuperlágy gumit kértek, miközben az élmezőnyből egyedüliként kemény keverékből mindössze egyet. Rajtuk kívül ilyen messzire csak a két Sauber és Esteban Gutiérrez merészkedett.
A Scuderia mindezt ráadásul a 2015-ös események ismeretében tette: akkor Sebastian Vettel a verseny hajrájában defektet kapott, melyet a Spa gyors kanyarjaiban kapott nagy terhelés és az éles kerékvetők okoztak.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója csodálkozott is döntésükön. „Nem tudom elképzelni, hogy a szuperlágy gumi sokáig bírná Spában. Ez jelenti majd a korlátozó tényezőt, ezért érdekes lesz látni, mi sül ki belőle. A legjobb versenyguminak a lágy ígérkezik, talán a közepes, amely a múltban jól működött itt. A Mercedes választása közelebb van a mi várakozásainkhoz, de mindenkinek
megvannak a saját elképzelései, ami jó. Jó látni, hogy lehet egyéni utakat is kipróbálni” – fogalmazott.
Vettelnek meggyőződése, hogy nem lőttek bakot. „Tavaly valami nyilvánvalóan rosszul sült el. Péntek délelőtt a többi csapattal együtt új prototípus gumikat kapunk majd, amelyek a tavalyi problémát hivatottak megoldani. Ami a gumiválasztásunkat illeti, reméljük, hogy a legkeményebb keveréket egyáltalán nem kell majd használnunk, mert sokkal lassabb. Jónak érezzük a döntés, hogy a gyorsabb abroncsokat választottuk” – erősítette meg.
Legalább a Red Bull ellen…
Ami a várakozásaikat illeti, Vettel abban bízik, hogy a gyors Belgiumban visszavághatnak a Red Bullnak az előző versenyeken tőlük elszenvedett vereségekért. „Nyilván nem úgy ment eddig, ahogy szerettük volna. Jobb lett volna, ha mostanra már közelebb lennénk a pontok és a teljesítmény terén is. Rajtunk áll, mire jutunk. Megpróbálunk legalább a Red Bull elé kerülni, de talán a Mercedesszel szembeni hátrányunkból is faraghatunk. Két hét szünetünk volt, de a valóságban csak másfél hetünk volt reagálni. Talán a tanulságok itt még nem éreztetik a hatásukat, de a következő versenyeken már biztosan.”
A korábbi versenyző, Marc Surer ennek kapcsán nem túl bizakodó. „Nem tudom elképzelni, hogyan csinálnák” – felelte a kérdésre, lát-e esélyt a Ferrari fölzárkózására. „A Ferrari őrült módjára fejleszt, de sajnos az autójuk nem lesz tőle gyorsabb” – állapította meg, hozzátéve, „csodára lenne szükség” Vettel spái győzelméhez.
/motorsportal/