Az olasz sajt szerint biztatan indult Mattia Binotto karrierje technikai igazgatknt – a Ferrarinl azonban figyelmeztetnek, az talakuls tern mg csak az t elejn jrnak.
Hiba nem sikerlt ezttal sem dobogra llnia egyik Ferrari-versenyznek sem, a vrsk hazjban most mgis hallani pozitv hangokat a csapat teljestmnyrl. A legnpszerbb sportlapjuk, a La Gazzetta dello Sport pldul elgedetten konstatlja, hogy mris rezhet volt nmi javuls Mattia Binotto technikai igazgat els versenyhtvgjn.
„Az v legjobb Ferrarijnak ugyan mg egy harmadik hely sem jtt ssze, de ezrt csak Verstappen tehet felelss. Belgiumban a Ferrari bizonytotta, kpes reaglni Mattia Binotto veznyletvel. Valami elindult, de vrjuk mg meg, mi trtnik Monzban vasrnap” – rtk optimistn.
Egy fecske persze nem csinl nyarat – idn mr tbb olyan futamot is lthattunk, melynek a Ferrari a megszokottnl jobb eslyekkel vgott neki, aztn a kvetkez helyszneken teljestmnye ismt visszaesett.
Az tszervezsek mindenesetre folytatdnak Maranellban. Maurizio Arrivabene csapatfnk James Allisonrl mr nem szvesen beszl – a jvrl annl inkbb. „Nem szvesen mondank brmit is James szemlyrl. Mindannyian tudjuk, min ment keresztl. A Forma–1-ben sokat beszlnek a technikrl, a berendezsekrl, a technolgirl, azt pedig gyakran elfelejtik, hogy vgs soron mindent emberek alkotnak. Emiatt sem szeretnk beszlni arrl a tragdirl, amelyen James keresztlment” – hrtotta az eddigi technikai igazgatval kapcsolatos krdseket.
„n inkbb a jvbe tekintek. Ahogy az elnknk nemrg elmondta: a cgnkn bell mindent megtesznk, minden rendelkezsnkre ll forrst igyeksznk kiaknzni. Ebbe beletartoznak a nagyon tehetsges embereink is, akik eddig msok rnykban mkdtek csak” – utalt arra, hogy a pletykk dacra nem terveznek Adrian Neweyhoz vagy James Keyhez hasonl nagy neveket szerzdtetni a kzeljvben.
„Mindig kt t van. Vagy tallsz a paddockban egy nagy gurut, aki valami varzslatot kpes vgrehajtani az autddal, vagy keresel egy j kihvt, aki kpes lehet sszelltani egy varzsl csoportot. Mi az utbbit fogjuk csinlni. Remek embereink vannak. Nem szabad elfeledni, hogy a Ferrari igen nagy cg. Ott van pldul a GT-rszlegnk is, amelyen szintn talltunk olyan tehetsgeket, akik hozzjrulhatnak a sikereinkhez.”
Az egyik kulcsemberk az tszervezsekben az j technikai igazgat, Mattia Binotto, akit br nem tartanak James Allison szint szakembernek, szervezkszsgvel s munkamdszervel mgis rncba szedheti a csapatot. „A clunk, hogy megfelelen sszerakjuk a grdt ezen emberekbl. Egyrtelmen meghatrozzuk a clokat, s kzsen, kvetkezetesen dolgozunk azok elrsrt” – mondta Arrivabene.
Kimi Rikknen nem aggdik az tszervezsek miatt. „Ez a vlts most a szezon kzepn trtnt meg, amit tekinthetnk balszerencssnek is. De n biztosra veszem, hogy az sszkpen nem sokat fog vltoztatni. Remek emberek dolgoznak nlunk, akik pontosan tudjk, mit csinlnak. n nem ktelkedem abban, hogy ezek a szakemberek tovbb tudjk fejleszteni az autnkat” – bizakodott a finn.
Arrivabene ugyanakkor trelemre intett. „Mind tudjuk, hogy idre van szksgnk, bznunk kell az embereinkben. De fejldni fognak” – fogalmazott az olasz.
Egy msik olasz lap, a Corriere dello Sport ekzben a csapat helyett most inkbb versenyzjket ostorozta. Szerintk most a ngyszeres vilgbajnok Sebastian Vettel volt a j eredmny gtja. „Az autban van potencil, de az tagadhatatlan, hogy Vettel okozta az els kanyaros balesetet, amely ellehetetlentette, hogy a Ferrari pozitv eredmnnyel zrjon.”
A Ferrari persze ezt mskpp ltta. Arrivabene azonban lezrtnak tekinti a Max Verstappen-krdst. „Beszltnk az FIA-val, magyarzatot krtnk tlk, de nem a Ferrari stlusa a hztetrl kiabls. Nem akarok beszlni azokrl az esemnyekrl, melyek meghatroztk a futam alakulst. Csak a helyzetnk rdekel, ahogyan az idmrn teljestettnk, hogy j eslynk volt arra, hogy mindkt versenyznket a dobogn lssuk.”
/motorsportal/