Az olasz sajtó szerint biztatóan indult Mattia Binotto karrierje technikai igazgatóként – a Ferrarinál azonban figyelmeztetnek, az átalakulás terén még csak az út elején járnak.
Hiába nem sikerült ezúttal sem dobogóra állnia egyik Ferrari-versenyzőnek sem, a vörösök hazájában most mégis hallani pozitív hangokat a csapat teljesítményéről. A legnépszerűbb sportlapjuk, a La Gazzetta dello Sport például elégedetten konstatálja, hogy máris érezhető volt némi javulás Mattia Binotto technikai igazgató első versenyhétvégéjén.
„Az év legjobb Ferrarijának ugyan még egy harmadik hely sem jött össze, de ezért csak Verstappen tehető felelőssé. Belgiumban a Ferrari bizonyította, képes reagálni Mattia Binotto vezényletével. Valami elindult, de várjuk még meg, mi történik Monzában vasárnap” – írták optimistán.
Egy fecske persze nem csinál nyarat – idén már több olyan futamot is láthattunk, melynek a Ferrari a megszokottnál jobb esélyekkel vágott neki, aztán a következő helyszíneken teljesítménye ismét visszaesett.
Az átszervezések mindenesetre folytatódnak Maranellóban. Maurizio Arrivabene csapatfőnök James Allisonról már nem szívesen beszél – a jövőről annál inkább. „Nem szívesen mondanék bármit is James személyéről. Mindannyian tudjuk, min ment keresztül. A Forma–1-ben sokat beszélnek a technikáról, a berendezésekről, a technológiáról, azt pedig gyakran elfelejtik, hogy végső soron mindent emberek alkotnak. Emiatt sem szeretnék beszélni arról a tragédiáról, amelyen James keresztülment” – hárította az eddigi technikai igazgatóval kapcsolatos kérdéseket.
„Én inkább a jövőbe tekintek. Ahogy az elnökünk nemrég elmondta: a cégünkön belül mindent megteszünk, minden rendelkezésünkre álló forrást igyekszünk kiaknázni. Ebbe beletartoznak a nagyon tehetséges embereink is, akik eddig mások árnyékában működtek csak” – utalt arra, hogy a pletykák dacára nem terveznek Adrian Neweyhoz vagy James Keyhez hasonló nagy neveket szerződtetni a közeljövőben.
„Mindig két út van. Vagy találsz a paddockban egy nagy gurut, aki valami varázslatot képes végrehajtani az autóddal, vagy keresel egy új kihívót, aki képes lehet összeállítani egy varázsló csoportot. Mi az utóbbit fogjuk csinálni. Remek embereink vannak. Nem szabad elfeledni, hogy a Ferrari igen nagy cég. Ott van például a GT-részlegünk is, amelyen szintén találtunk olyan tehetségeket, akik hozzájárulhatnak a sikereinkhez.”
Az egyik kulcsemberük az átszervezésekben az új technikai igazgató, Mattia Binotto, akit bár nem tartanak James Allison szintű szakembernek, szervezőkészségével és munkamódszerével mégis ráncba szedheti a csapatot. „A célunk, hogy megfelelően összerakjuk a gárdát ezen emberekből. Egyértelműen meghatározzuk a célokat, és közösen, következetesen dolgozunk azok eléréséért” – mondta Arrivabene.
Kimi Räikkönen nem aggódik az átszervezések miatt. „Ez a váltás most a szezon közepén történt meg, amit tekinthetünk balszerencsésnek is. De én biztosra veszem, hogy az összképen nem sokat fog változtatni. Remek emberek dolgoznak nálunk, akik pontosan tudják, mit csinálnak. Én nem kételkedem abban, hogy ezek a szakemberek tovább tudják fejleszteni az autónkat” – bizakodott a finn.
Arrivabene ugyanakkor türelemre intett. „Mind tudjuk, hogy időre van szükségünk, bíznunk kell az embereinkben. De fejlődni fognak” – fogalmazott az olasz.
Egy másik olasz lap, a Corriere dello Sport eközben a csapat helyett most inkább versenyzőjüket ostorozta. Szerintük most a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel volt a jó eredmény gátja. „Az autóban van potenciál, de az tagadhatatlan, hogy Vettel okozta az első kanyaros balesetet, amely ellehetetlenítette, hogy a Ferrari pozitív eredménnyel zárjon.”
A Ferrari persze ezt másképp látta. Arrivabene azonban lezártnak tekinti a Max Verstappen-kérdést. „Beszéltünk az FIA-val, magyarázatot kértünk tőlük, de nem a Ferrari stílusa a háztetőről kiabálás. Nem akarok beszélni azokról az eseményekről, melyek meghatározták a futam alakulását. Csak a helyzetünk érdekel, ahogyan az időmérőn teljesítettünk, hogy jó esélyünk volt arra, hogy mindkét versenyzőnket a dobogón lássuk.”
/motorsportal/