A motorcsere lehetőségét is fontolóra veszi a Ferrari a pórul járt Sebastian Vettelnél. A német úgy érzi, az utolsó helyett akár az első sorból is indulhatna vasárnap.
Alig pár percig tartott csak Sebastian Vettel szingapúri kvalifikációja. Már a kivezető körén jelezte, baj van stabilizátorával, később pedig ez mindenki számára nyilvánvalóvá vált, amikor Ferrarija három keréken vette a kanyarokat… „Először azt hittem, hogy az első az, de úgy tűnik, a hátsó volt. Elég nyilvánvalónak tűnik, hiszen ha három kerékkel mész, ott valami nincs rendjén. Alaposan megvizsgáljuk, mi történt, úgy éreztem a stabilizátor tört el. Nem volt időnk megjavítani. Be akartam jönni, de úgy döntöttünk, kint maradunk. Aztán mégis bejöttünk, mert reménytelen volt a helyzet, nem voltunk elég gyorsak. Három-négy perc pedig már kevés volt a megoldáshoz” – magyarázta Vettel, hozzátéve, az azonnali visszatérés esetén sem tudták volna orvosolni a problémát.
Azt is kizárta, hogy vezetői hiba következtében sérült meg a futóműve. „Már akkor észleltem, amikor elhagytam a garázst. A mérnökök tudták, hogy nem lehet gyorsan kijavítani, ezért mondták azt, hogy próbáljak meg gyors kört autózni. Efféle hiba nálunk még sosem lépett fel. Gyorsan rá kell jönnünk az okára.”
A négyszeres bajnoknak meggyőződése, hogy ha gond nélkül teljesíti az időmérőt, le tudta volna győzni Daniel Ricciardót. „Nagy kár ezért, mert az autónk elég jó volt ahhoz, hogy az első sorba kerüljünk. Jobbnak éreztem este, mint délutánonként, és elég magabiztosan vártam az időmérő edzést. Csak épp nem mutathattam meg, mit tudunk.”
Új motor, régi beállítás?
Miután Vettel már több erőforrás-komponense terén az utolsót használja, fölvetődik a kérdés, megpróbálják-e előnyükre váltani mostani balszerencséjüket, és cserélnek-e motort az autójában. Veszítenivalójuk most nincs. „Még nem tudom. De elég időnk lesz elgondolkodni rajta” – mondta. Arról is dönthetnek, változtatnak-e a beállításokon, hogy könnyebben tudjon majd előzni. Akkor viszont a boxutcából kéne rajtolnia. „Inkább szeretünk a rajtrácsról indulni, mert akkor van esély a javításra. Ha a boxból indulunk, csak fél kör után tudom utolérni a mezőnyt” – érvelt.
A mostani hiba mindenesetre a lehető legrosszabb helyszínen történt. Szingapúrban nehéz előzni, így sok jóra nem számíthat. „Hosszú futamom lesz. De még így is visszakapaszkodhatok a sok friss gumimmal. Meglátjuk, hogyan taktikázunk majd. Nem ideális a helyzet, de most már nem tudunk változtatni rajta. Bosszantó és csalódást keltő helyzet, de el kell fogadni, és meg kell próbálni mindent kihozni a versenyből. Az autónk jó volt. Hogy mennyire, az majd csak holnap este fog kiderülni. Nem kilátástalan a helyzetünk. Sok minden történhet a versenyen, lehetnek biztonsági autós fázisok.”
Niki Lauda ezzel szemben nagyon is reménytelenebbnek látja helyzetét. „Tíz perc alatt képtelenség kicserélni egy ilyen alkatrészt. El leehet képzelni, hogy érzi most magát Maurizio Arrivabene és Sebastian. Ilyen hátulról rajtolni a Ferrari számára katasztrófa. Épp itt, ahol akkora a forgalom. A minőségellenőrzés a legfontosabb, így lehet elkerülni, hogy ilyesmi történjen. Tudjuk, milyen ez, év elején volt gondunk a turbóval” – magyarázta Lauda.
Vettel végül arról is beszélt, hogy jobban le vannak maradva, mint előzetesen gondolták. „A Mercedesszel szembeni hátrányunk túl nagy. Talán nagyobb is, mint vártuk. És nemcsak hozzánk képest, a Red Bullhoz képest is nagy az előnyük. Mindkét autójuknak az első rajtsorban kéne állnia. Meglátjuk, mi lesz holnap, de egészen más versenyünk lesz sajnos, mint nekik.”
Hiába, ez már nem 2015.
/motorsportal/