A motorcsere lehetsgt is fontolra veszi a Ferrari a prul jrt Sebastian Vettelnl. A nmet gy rzi, az utols helyett akr az els sorbl is indulhatna vasrnap.
Alig pr percig tartott csak Sebastian Vettel szingapri kvalifikcija. Mr a kivezet krn jelezte, baj van stabiliztorval, ksbb pedig ez mindenki szmra nyilvnvalv vlt, amikor Ferrarija hrom kerken vette a kanyarokat… „Elszr azt hittem, hogy az els az, de gy tnik, a hts volt. Elg nyilvnvalnak tnik, hiszen ha hrom kerkkel msz, ott valami nincs rendjn. Alaposan megvizsgljuk, mi trtnt, gy reztem a stabiliztor trt el. Nem volt idnk megjavtani. Be akartam jnni, de gy dntttnk, kint maradunk. Aztn mgis bejttnk, mert remnytelen volt a helyzet, nem voltunk elg gyorsak. Hrom-ngy perc pedig mr kevs volt a megoldshoz” – magyarzta Vettel, hozztve, az azonnali visszatrs esetn sem tudtk volna orvosolni a problmt.
Azt is kizrta, hogy vezeti hiba kvetkeztben srlt meg a futmve. „Mr akkor szleltem, amikor elhagytam a garzst. A mrnkk tudtk, hogy nem lehet gyorsan kijavtani, ezrt mondtk azt, hogy prbljak meg gyors krt autzni. Effle hiba nlunk mg sosem lpett fel. Gyorsan r kell jnnnk az okra.”
A ngyszeres bajnoknak meggyzdse, hogy ha gond nlkl teljesti az idmrt, le tudta volna gyzni Daniel Ricciardt. „Nagy kr ezrt, mert az autnk elg j volt ahhoz, hogy az els sorba kerljnk. Jobbnak reztem este, mint dlutnonknt, s elg magabiztosan vrtam az idmr edzst. Csak pp nem mutathattam meg, mit tudunk.”
j motor, rgi bellts?
Miutn Vettel mr tbb erforrs-komponense tern az utolst hasznlja, flvetdik a krds, megprbljk-e elnykre vltani mostani balszerencsjket, s cserlnek-e motort az autjban. Vesztenivaljuk most nincs. „Mg nem tudom. De elg idnk lesz elgondolkodni rajta” – mondta. Arrl is dnthetnek, vltoztatnak-e a belltsokon, hogy knnyebben tudjon majd elzni. Akkor viszont a boxutcbl kne rajtolnia. „Inkbb szeretnk a rajtrcsrl indulni, mert akkor van esly a javtsra. Ha a boxbl indulunk, csak fl kr utn tudom utolrni a meznyt” – rvelt.
A mostani hiba mindenesetre a lehet legrosszabb helysznen trtnt. Szingaprban nehz elzni, gy sok jra nem szmthat. „Hossz futamom lesz. De mg gy is visszakapaszkodhatok a sok friss gumimmal. Megltjuk, hogyan taktikzunk majd. Nem idelis a helyzet, de most mr nem tudunk vltoztatni rajta. Bosszant s csaldst kelt helyzet, de el kell fogadni, s meg kell prblni mindent kihozni a versenybl. Az autnk j volt. Hogy mennyire, az majd csak holnap este fog kiderlni. Nem kiltstalan a helyzetnk. Sok minden trtnhet a versenyen, lehetnek biztonsgi auts fzisok.”
Niki Lauda ezzel szemben nagyon is remnytelenebbnek ltja helyzett. „Tz perc alatt kptelensg kicserlni egy ilyen alkatrszt. El leehet kpzelni, hogy rzi most magt Maurizio Arrivabene s Sebastian. Ilyen htulrl rajtolni a Ferrari szmra katasztrfa. pp itt, ahol akkora a forgalom. A minsgellenrzs a legfontosabb, gy lehet elkerlni, hogy ilyesmi trtnjen. Tudjuk, milyen ez, v elejn volt gondunk a turbval” – magyarzta Lauda.
Vettel vgl arrl is beszlt, hogy jobban le vannak maradva, mint elzetesen gondoltk. „A Mercedesszel szembeni htrnyunk tl nagy. Taln nagyobb is, mint vrtuk. s nemcsak hozznk kpest, a Red Bullhoz kpest is nagy az elnyk. Mindkt autjuknak az els rajtsorban kne llnia. Megltjuk, mi lesz holnap, de egszen ms versenynk lesz sajnos, mint nekik.”
Hiba, ez mr nem 2015.
/motorsportal/