A Mercedes figyelmét is fölkeltette Sebastian Vettel szingapúri fölzárkózása. Ha a megszokott rajthelyről indul, a németek szerint a négyszeres bajnok megnyerhette volna a vasárnapi versenyt.
Sebastian Vettel örömmel fogadta, hogy a szurkolót őt választották meg a verseny legjobbjának a Szingapúri Nagydíjon, ám azért hozzátette, jobban örülne már egy valódi győzelemnek. Egy éve annak, hogy utoljára felugorhatott a dobogó legfelső fokára (épp 2015. szeptember 20-án Szingapúrban), ráadásul a hétvégén újabb kínálkozó esélyről maradt le.
A német csak az utolsó rajtkockából vághatott neki a versenynek, miután a szombati időmérő edzésen eltört a hátsó felfüggesztése, s így nem tudott továbbjutni a Q1-ből sem. Fölzárkózása aztán annál jobban sikerült – még ha nem is mindig volt szerencséje. Előzetesen reménykedett a biztonsági autó érkezésében, ám az hiába jött már az első körben, akkor még inkább csak hátráltatta őt. Később pedig már nem tért vissza.
„Mire a versenyt újraindították, a mezőny már kettészakadt. Nem volt egyszerű előrébb jutnom” – mondta a futam első felének nehézségeiről. Arra utalt, hogy Felipe Nasr mögött 8, Sergio Pérez mögött 9 kört rostokolt, és 15 körnek kellett eltelnie, mire először pontszerző helyen állt – holott előzetesen abban bízott, mielőbb áthámozza magát a mezőny végén. Mire ez sikerült neki, addigra az élen haladó négyes már túl messze volt. Pedig Vettel titkon reménykedett abban, hogy lehet még esélye beleszólni Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen dobogóért vívott csatájába. „Ahhoz, hogy fölzárkózzak az élmezőnyre, kellett volna még egy biztonsági autó, de sajnos nem jött” – állapította meg.
Ennél is jobban bánhatja a szombati felfüggesztéshibát. Bár a lágy gumis első etapjával nem volt teljesen elégedett, az ultralágyon elmondása szerint szinte szárnyalt a Ferrarija. Ráadásul Kimi Räikkönen is képes volt tartani a lépést Lewis Hamiltonnal, ami arra utal, hogy a Scuderiának ennél sokkal több is lett volna a versenyében.A Mercedes stratégái szerint olyannyira, hogy ha az első sorok valamelyikébe kvalifikálja magát, Nico Rosberget is legyőzhette volna! „Vettel volt a verseny leggyorsabb embere. Ha onnan rajtolt volna, ahonnan általában szokott, ő nyert volna” – jelentette ki a címvédő csapat egyik szakembere az Auto Motor und Sportnak.
Állítását a két német versenyző közötti különbség alakulása támasztja alá. Nico Rosberg a 10. körben még 32,009 másodperccel vezetett az akkor még csak 13. Vettel előtt, öt körrel később megejtett első kerékcseréje után pedig 45,405 másodperccel. Ám a célban Vettel 27,694 másodpercre zárkózott fel rá, azaz majdnem 18 másodpercet hozott rajta. Úgy, hogy mindketten két kiállással teljesítették a távot.
Fontos persze kiemelni, hogy mindez csupán elmélet, hiszen ha Vettel nem a mezőny végéről rajtol, nem választhatta volna a teli tankkal ideálisnak mondható lágy gumikat az első etapra, hogy aztán kétszer az ultralágyon folytassa. Ez alapvetően más stratégiára kényszerítette volna őt.
Az mindenesetre jó hír a Ferrari számára, hogy Vettel autója a nagy tempója és a csaták ellenére is jól bánt a gumikkal, ráadásul neki – Rosberggel ellentétben – a fékekre sem kellett túlságosan ügyelnie.
Pontosabban: biztos, hogy jó hír? A Szingapúr-specialistának számító világbajnok versenye csak azt mutatja meg, hogy nagyon is beleszólhatott volna Rosberg és Ricciardo győzelemért vívott csatájába, ha nincs a szombati baki. Hogy több ultralágy abroncsot választottak, mint a Mercedes, működőképes stratégia lett volna. Csak most valami más hibádzott ennek bizonyításához. Már megint. Még mindig.
/m4sport/