Sebastian Vettel elhintette, a 2017-es gumik teszteléséhez készített hibrid autók nem termelnek elég leszorítóerőt, vagyis elmaradnak attól a szinttől, amit a jövőre érkező versenygépek képviselnek majd, ez pedig megnehezítheti a gyakorlásokat.
A Ferrari német pilótája vitette először pályára a 2017-ben érkező széles gumiabroncsok prototípusait az augusztusban kezdődő intenzív tesztsorozat első állomásán. Azóta a Red Bull és a Mercedes is elkezdte a munkát, a kilométerek pedig folyamatosan gyűlnek, a Pirelli azonban nincs teljesen megelégedve a gyakorlásokkal, pontosabban az azokon használt autókkal.
Bár az istálló igyekeztek a jövő évben várható mértékűre növelni az autók leszorítóerejét és ennek érdekében több módosítást is elvégeztek (például a 70-es évekből ismert „szoknyákat” helyeztek fel a padlólemezek szélére, valamint növelték a szárnyak méretét), csak 10%-kal nagyobb leszorítóerőt sikerült elérniük a mostanihoz képest. A 2017-es autók pedig a legszerényebb becslések szerint is 20%-kal többet termelnek majd, de év végén ez az érték akár 40% is lehet majd.
Így pedig nagyon nehéz pontosan szimulálni az új autók leszorítóerejét, noha ez kiemelten fontos lenne a gumik tesztelése során. Éppen ezért a Pirelli már a Nemzetközi Automobil Szövetséggel is kapcsolatba lépett, a csapatok pedig módosításokba kezdte. Arra, hogy a tesztautók nem a legtökéletesebbek nemrég Vettel is utalt.
„Az új gumik tapadás szempontjából hasonlítanak a mostaniakhoz, de a tesztautók használata szerintem nem túl igazságos. A tesztek vakon zajlanak, de az első érzéseim alapján azt kell mondjam, jó irányba tartanak, további információkért viszont a Pirellit kell felkeresni, hiszen nekünk nem adnak túl sok információt” – mondta a Maláj Nagydíj előtt.
„Velük kell beszélni, hiszen ezek a tesztek vakon mennek. Kaptunk néhány gumit, hogy teszteljük le őket, és küldjünk róluk visszajelzéseket. Még a korai szakaszban tartanak, és szerintem rengeteg változás várható még. Nagyon várom már az utolsó tesztet, ott ugyanis minden valószínűség szerint közelebb leszünk már ahhoz, amit jövőre várhatunk a Pirellitől, viszont még ezt követően is lehetnek változtatások” – magyarázta a négyszeres világbajnok.
/motorsportal/