Sebastian Vettel elhintette, a 2017-es gumik tesztelshez ksztett hibrid autk nem termelnek elg leszortert, vagyis elmaradnak attl a szinttl, amit a jvre rkez versenygpek kpviselnek majd, ez pedig megneheztheti a gyakorlsokat.
A Ferrari nmet piltja vitette elszr plyra a 2017-ben rkez szles gumiabroncsok prototpusait az augusztusban kezdd intenzv tesztsorozat els llomsn. Azta a Red Bull s a Mercedes is elkezdte a munkt, a kilomterek pedig folyamatosan gylnek, a Pirelli azonban nincs teljesen megelgedve a gyakorlsokkal, pontosabban az azokon hasznlt autkkal.
Br az istll igyekeztek a jv vben vrhat mrtkre nvelni az autk leszorterejt s ennek rdekben tbb mdostst is elvgeztek (pldul a 70-es vekbl ismert „szoknykat” helyeztek fel a padllemezek szlre, valamint nveltk a szrnyak mrett), csak 10%-kal nagyobb leszortert sikerlt elrnik a mostanihoz kpest. A 2017-es autk pedig a legszernyebb becslsek szerint is 20%-kal tbbet termelnek majd, de v vgn ez az rtk akr 40% is lehet majd.
gy pedig nagyon nehz pontosan szimullni az j autk leszorterejt, noha ez kiemelten fontos lenne a gumik tesztelse sorn. ppen ezrt a Pirelli mr a Nemzetkzi Automobil Szvetsggel is kapcsolatba lpett, a csapatok pedig mdostsokba kezdte. Arra, hogy a tesztautk nem a legtkletesebbek nemrg Vettel is utalt.
„Az j gumik tapads szempontjbl hasonltanak a mostaniakhoz, de a tesztautk hasznlata szerintem nem tl igazsgos. A tesztek vakon zajlanak, de az els rzseim alapjn azt kell mondjam, j irnyba tartanak, tovbbi informcikrt viszont a Pirellit kell felkeresni, hiszen neknk nem adnak tl sok informcit” – mondta a Malj Nagydj eltt.
„Velk kell beszlni, hiszen ezek a tesztek vakon mennek. Kaptunk nhny gumit, hogy teszteljk le ket, s kldjnk rluk visszajelzseket. Mg a korai szakaszban tartanak, s szerintem rengeteg vltozs vrhat mg. Nagyon vrom mr az utols tesztet, ott ugyanis minden valsznsg szerint kzelebb lesznk mr ahhoz, amit jvre vrhatunk a Pirellitl, viszont mg ezt kveten is lehetnek vltoztatsok” – magyarzta a ngyszeres vilgbajnok.
/motorsportal/