Telefonon kért bocsánatot Sebastian Vettel Nico Robsergtől a Maláj Nagydíj elején történt ütközésükért. A németet nem minden szakértő látta hibásnak.
Sebastian Vettelnek a mostani már a negyedik rajtot követő balesete volt az idén. Érdekesség, hogy valamennyiben érintett volt a Red Bull második számú autója. Sanghajban és Szocsiban Danyiil Kvjattal való csatája idézte elő a bajt, Belgiumban és Malajziában pedig a Max Verstappennel vívott.
A négy eset között persze számos különbség, ugyanakkor több hasonlóság is van. Az Orosz Nagydíjon Kvjat egyszerűen belehajtott hátulról, Kínában pedig Vettel volt védekező szerepben. Ezúttal ő támadott, méghozzá igen agresszíven. Mélyet fékezve próbált Verstappen elé kerülni a belső íven, ám megcsúszott, és ez pont elég volt ahhoz, hogy telibe találja Nico Rosberget. A vétlen mercedeses hasonló helyzetben volt, mint Kínában Kimi Räikkönen és Belgiumban maga Vettel – a külső íven elöl haladva nem számíthatott arra, hogy valaki belülről érkezve nekicsúszik.
Vettel már a futam alatt aláhúzta, hogy Rosberg semmiről sem tehetett, később nyilatkozataiban és a csapat sajtóanyagában is bocsánatot kért honfitársától, amiért megforgatta, s ezzel majdnem tönkretette versenyét. A bajnoki éllovas a paddockban megejtett médiakörök során még azt mondta, személyesen nem kért tőle elnézést – később azonban mégis megcsörrent telefonja. „Sebastian felhívott vasárnap este és bocsánatot kért. Kedvesnek találtam a gesztusát. Nem hozza ugyan vissza az elveszített pontjaimat – mert meggyőződésem, hogy ezt a versenyt megnyerhettem volna –, de azért rendes volt tőle” – fogalmazott Rosberg.
„A rajtom jól sikerült, de nem tudtam megelőzni Lewist. Kívülre kerültem, aztán hirtelen egy erős ütést éreztem, és máris menetiránnyal szemben álltam. A hátsó gumikat kipörgettem, hogy visszafordítsam az autót és folytathassam a versenyt. A gumik számára nem volt ideális ez, de azért nagy hátrányt sem jelentett” – mondta az esetről.
Verstappen, Vettel: egyik kutya, másik (S)eb?
Vettelt az FIA bírái végül éppen arra hivatkozva büntették három rajthellyel és két büntetőponttal, hogy Rosberg sok pozíciót veszített hibája eredményeként. A Mercedes tanácsadója, Niki Lauda nem is kímélte a négyszeres bajnokot.
„Elég egyszerű a helyzet: Sebastian erőszakosan, verstappeni módon rámolta el az útból Nicót. Nem sikerülhetett, amivel próbálkozott. Teljes gőzzel Nico jobbhátsó kerekének ment. Olyan hiba volt ez, amit egy négyszeres bajnok nem engedhet meg magának. Értelmetlen volt a megmozdulása, mert nem tudott volna ütközés nélkül továbbmenni. Csodálkozom azon, hogy Sebastian ilyet csinált, ez nem méltó hozzá. A versenye elég jól alakulhatott volna. Még szerencse, hogy Nico folytatni tudta” – bírálta a németet. „Mindegy, hogy milyen balesetről van szó, hibás mindig van. Vettel okozta azt. Ez olyan, mint a közutakon: aki hátul van, az a hibás.”
Nem minden szakértő tartotta azonban ennyire súlyosnak Vettel hibáját. Martin Brundle szerint egyszerű versenybalesetről volt szó. „Számomra ez egy normál rajtbaleset. Vettel és Verstappen ütközés nélkül is be tudta volna venni a kanyart. Mindhárman uralták az autójukat. Az egyetlen dolog, amit fel lehet róni Sebnek, hogy ő kockáztatott a legtöbbet. Aki hátulról próbálkozik, annak számolnia kell azzal, hogy valami félresiklik.”
Ilyen tekintetben az eset leginkább a spáira hasonlított: akkor Verstappen vállalt hasonlóan nagy kockázatot a belső íven, s került aztán satuba a két ferraris mellett. E párhuzam mind az ő mostani, mind Vettel akkori bírálatát sajátos megvilágításba helyezi: az esetek után mindketten azzal érveltek a másikkal szemben, hogy a versenyt nem az első kanyarban kell megnyerni…
Johnny Herbert azonban még egy dologra felhívta a figyelmet: „Verstappen csalogatta be oda Vettelt, azzal, hogy balra húzódott. Onnan már nem tudta volna kivédekezni Vettel támadását.”
/m4sport/