A Ferrari egykori mérnöke, Luca Baldisseri lesújtó véleménnyel van volt csapatáról, aki elmondta, miért nem tud eredményeket elérni a Scuderia - csak volt kollégáit sajnálja.
Azt tartja a mondás, hogy az enni adó kézbe nem harapsz bele - nos, Luca Baldisseri 1989-tól 2016 januárjáig a Scuderia alkalmazásában állt, és komoly érdemei vannak a múlt évtizedben Michael Schumacher révén szerzett sikerekben. Most azonban az alsóbb kategóriákban szereplő Prema Powerteam fő tanácsadójaként tevékenykedik, és így, hogy már nem Maranellóban dolgozik, elmondhatja véleményét egykori munkaadójáról. Persze nyilatkozata csak a gárda legutóbbi időszakára vonatkozik: 2014 végén mindenki azt hitte, hogy új aranykor jön el a csapat teljes átszervezésével, Baldisseri viszont rámutat, hogy mekkora fejetlenség uralkodik valójában volt alakulatánál.
„Az az igazság, hogy sajnos sem Marchionnénak, sem pedig Arriavebenének nincs tapasztalata versenyzés terén” - utalt az olasz a Ferrari elnökére és csapatfőnökére a Corriere dello Sport hasábjain. Marchionne a közúti részlegről érkezett, Arrivabene pedig hosszú éveken keresztül dolgozott együtt a Scuderiával, mint a Philipp Morris marketingese. Baldisseri tovább folytatta, hozzátéve, milyen szörnyű hangulat uralkodik manapság Maranellóban.
„A Ferrari többé nem csapat, hanem megfélemlített emberek csoportja. A gárdán belül valódi terror-légkör uralkodik - a srácok nem újítanak, nem hoznak döntéseket, mert attól félnek, hogy kegyvesztettek lesznek. Sokkal alá-fölé rendeltebbnek kellene lennie a vezetésnek - akár a katonaságnál. A vezetők azért vannak, hogy mutassák az utat, hogy motiválják az embereket, hogy döntéseket hozzanak, és ha hibáznak, ne csomagoljanak egyből. Ez történt Allisonnal is, aki hatalmas veszteség a csapat számára.”
Amikor arról kérdezték az egykori mérnököt, hogy mi kellene ahhoz, hogy a Ferrari ismét nyerjen, így válaszolt: „Amikor a csapat hatékony szervezetként és stabilan fog működni, remek ötletekkel, a pilóták pedig nem fognak hibázni. A pénz megvan hozzá, de csak stabilitással lehet nyerni. A keményen dolgozókat nem kell siettetni. Megértem, hogy Marchionne azonnali győzelmeket akar, de a Forma-1 nem így működik, ezt nehéz három év alatt megoldani.”
Allison távozása után Mattia Binotto vette át a technikai részleg vezetését, akivel korábban már Baldisseri is dolgozott együtt. „Mattia tudja, hogyan kell motiválni az embereket, és nagy tapasztalata van, de nem technikai igazgatónak való. Ő is tudja, hogy nem tud megtervezni egy autót, nincs meg az ehhez szükséges tudása a karosszériáról, az aerodinamikáról, és a mechanikai dolgokról. De úgy látom, nagyszerűen dolgozna csapatvezetőként.”
A Ferrari világbajnok párossal rendelkezik Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen személyében, és úgy tűnik, mintha a finn pilóta idén egy hajszállal jobb lenne német társánál. „Raikkönen jobb, mint amilyen 2015-ben volt, Vettel viszont sokkal rosszabb. A Ferrari előrelépése szempontjából fontos, hogy a pilóták is oda tegyék magukat - de a fő probléma nem velük van” - tette hozzá az olasz szakember.
/formula/