Sebastian Vettel nem tartja jogosnak a kritikkat, Flavio Briatore szerint viszont nem is meglep, hogy a Ferrari gyengbb a vrtnl. Biztos, hogy nem az elmarad eredmnyek dacra is helyesnek vlt irny a legfbb problma Maranellban…?
Egyre tvolabb kerl a Ferrari a konstruktri bajnoksg msodik helytl. Japnban megszerzett dobogjval a Red Bull 50 pontra elhzott a vrsktl, s j esly mutatkozik r, hogy Sebastian Vettelk idn nem elre, hanem inkbb htra araszolnak a vgelszmolsnl.
A ngyszeres vilgbajnok ennek ellenre igazsgtalannak tartja az ket r folyamatos kritikkat. „Ha megnzzk, a Mercedesszel szembeni htrnyunk elg stabil. Van, hogy kzelebb, mskor tvolabb vagyunk tlk. Az idmrkn elg nagy a klnbsg, a versenyeken ez kicsit cskken, de mg mindig megvan. v elejn mg egyrtelmen mi voltunk a msodik legjobb csapat, de mostansg a tempt tekintve htrbb cssztunk. Nagyon szoros a kzdelem. De nem fair azt mondani, hogy nagyon le vagyunk maradva, hiszen t tizedmsodperc nem olyan sok. Az persze igaz, hogy egy szinten vagyunk a Red Bull-lal, s a clunk a msodik helyezs” – nyilatkozta.
Vettel szerint a legfontosabb, hogy csapata a gyengbb htvgk s a rosszabb eredmnyek dacra is j ton halad. „Sok minden trtnt velnk, hvhatjuk ezt balszerencsnek vagy brminek, de mindvgig kitartottunk a vlasztott irny mellett, s ez volt a helyes dnts. Mg mindig j irnyba tartunk. Van, hogy az eredmnyek megerstik ezt, mskor nem, de a legfontosabb, hogy egyszer megerstsk. s n hiszem, hogy gy lesz.”
A brlkat ezzel azonban nemigen tudja meggyzni. A korbbi csapatfnk, Flavio Briatore pldul gy ltja, ppen a vlasztott irny a rossz, ezrt nem is meglep, hogy a Ferrari gyengbb a vrtnl. „Marchionne kemnyen dolgozik, de az F1 egy csnya bestia. Ha nem tudod, hogyan kell kivdeni a szrsait, felnyrsal. Hogy nem adna elg pnzt? Nem, mindenk megvan. Viszont hiba dolgoznak a Ferrarinl ugyanazok az emberek mr kt ve, amikor valakit elkldenek, nem ptoljk senkivel. Ennek a logikus kvetkezmnye, hogy nem jnnek az eredmnyek” – nyilatkozta TG Zero Radinak.
Briatore mr sokszor beszlt arrl, abban ltja a Scuderia legnagyobb gyengesgt, hogy kptelen megszerezni a legjobb aerodinamikai szakembereket, mivel tvol van a kzpontjuk az ilyen szempontbl a legnagyobb knlattal rendelkez brit „motorvlgytl”. „A Ferrari mindig nagyszer motorokat ptett, de szksgk lenne mr vgre egy angliai tervezirodra. Mi a Renault-nl akkor kezdtnk el nyerni, amikor tucatjval alkalmaztunk angliai mrnkket. n a helykben felptenk egy csinos kis irodt a Red Bull, a Mercedes s a Williams bzisnak kzelben. Egy gyzelemre eslyes Ferrari jt tenne a Forma–1-nek” – fogalmazott.
Sergio Marchionne, a Ferrari elnke James Allison tvozsa utn azonban ppen az ellenkez t mellett ktelezte el magt: feltett szndka, hogy olasz mrnkkkel, hzon bellrl tltse ki a hitusokat.
A csapatalapt Enzo Ferrari fia, Piero nemrg ugyancsak kizrta az angliai terjeszkeds lehetsgt. Szerinte ez a mdszer nem vletlenl vallott kudarcot mr a 90-es vek elejn-kzepn is. „A legnagyobb hibm John Barnard volt” – nyilatkozta, utalva a brit tervezre, aki 1996-ig Nagy-Britanniban rajzolta a Ferrarikat. „n voltam az, aki rbeszlte apmat 1986-ban arra, hogy szerzdtessk az angolt. Azt gondoltam, szksgnk van egy klfldi szuperagyra. De Barnard sosem illett bele ebbe a kultrba, ezrt nagy hiba volt az alkalmazsa, amit mai napig bnok” – nyilatkozta Leo Turrininek.
„n teht teljes mrtkben Marchionne mellett llok, amikor azt mondja, magunknak kell visszatrnnk a gyztesek tjra. Mgpedig olyasmik magunkra erltetse nlkl, amik idegenek a szmunkra.”
Azt mr csak mi tesszk hozz: Barnard elkldse utn valjban nem a Ferraritl idegen kultra tvozott Maranellbl, hanem egy olyan korszak vette kezdett, amelyben az olaszok csupn a klfldi „szuperagyak” ltal megalkotott gpezet fogaskerekei voltak…
/motorsportal/