Vettel a kivetítőn nézte, ahogy majdnem kirepült a pályáról…
Bár Sebastian Vettel összességében elégedett volt Austinban megszerzett 4. helyével, csapatát ezúttal sem kerülték el a problémák. A verseny közepén a német majdnem „eldobta” Ferrariját…
Austinban Kimi Räikkönen egy elhibázott kerékcsere miatt volt kénytelen föladni a versenyt, Sebastian Vettel pedig a futam közepén rakoncátlankodó hátsó szárnya miatt lassult le kissé. Egyszer majdnem ki is repült a pályáról. Már csak ez hiányzott volna a vörösöknek.
Riccardo Adami versenymérnök a 37. körben szólt a rádión: „Némi hátsószárny-kihagyásod van.” Vettelnek nem jött be az eufemizmus. „Ha! Némi? Jó vicc!” – válaszolt ironikusan.
Mint kiderült, valójában egész futam alatt bizonytalanul működött a hátsó légterelője, ami időnként leszorítóerő-vesztéssel járt. Ennek volt köszönhető, hogy Vettel a gyors 5-ös balkanyarban egy pillanatra keresztbe állt 230-as tempónál. „Elég büszke voltam, hogy meg tudtam fogni ott az autót. Erőteljesen keresztbe állt, nagyon gyorsan kellett korrigálnom” – nyilatkozta a német.
Aztán elárulta: nem sokkal később a kivetítőn nézte végig meleg pillanatát. „De csak rövid ideig tudtam nézni. Már jött a következő kanyar…” – mondta.
A Ferrari magyarázata szerint egy gumidarabka okozta a hátsó szárny bizonytalanságát. „Egy gumidarab ragadt a hátsó szárnyra, ami zavart keltett a légáramlatokban. Amikor a végén kijött a boxba, megtisztítottuk a szárnyát, hogy tudjuk, biztosan ez volt a gond, és utána már minden tökéletesen működött” – nyilatkozta Maurizio Arrivabene, utalva az előzetesen be nem tervezett harmadik kerékcserére, mely után Vettel megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
Az Auto Motor und Sport ugyanakkor megjegyezte: Vettel autóján vasárnap másfajta hátsó szárny volt, mint Räikkönenén, és az újítás talán túlságosan érzékeny volt az austini szeles időre.
/motorsportal/