Sorozatban harmadszor szenvedett vereséget Sebastian Vettel Kimi Räikkönentől az időmérő edzésen, a nagyobb problémát viszont a Ferrari Q3-as visszaesése jelentette. Mi történt a vörösökkel?
Erősnek tűnt a Ferrari, az eredményből mégsem ez jött le. Miközben Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is képes volt a lágy gumin továbbmenni a Q3-ba, és az első edzésrészben is mindketten legyőztek egy-egy Red Bullt, a fináléban látványosan visszaestek. A melegedő időjárás érezhetően hatással volt a köridőkre és a gumik teljesítményére, és úgy tűnik, e változás a Ferrarit érintette a legrosszabbul.
Sebastian Vettel arra hívta föl a figyelmet, hogy a Q2-ben valójában gyorsabbnak érezte autóját a lágy gumin, mint a végén a szuperlágyon. „Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Szenvedtünk a szuperlágyon. A lágyon minden nagyon jó volt, és gyorsabbak voltunk rajta, mint a szuperlágyon. És ez így nincs rendjén” – állapította meg a sárga gumikon 1:19,385, a piroson pedig 1:19,381 másodperces időt autózó német.
Csapattársa, 0,005 másodperccel futott gyorsabb kört nála a fináléban, de utolsó körében gondjai adódtak a motorral, így már nem sikerült javítania. „Nem tudom, még ki kell derítenünk, mi történt. Az utolsó edzésrész első körénél éreztem először, de még nem tudom. Rá kell jönnünk, mi történt” – mondta műszaki problémájáról a finn.
Räikkönen is úgy érezte, hogy az autójukban jóval több van, mint amit ki tudtak hozni belőle – és ez bizonyára a gumikra vezethető vissza. „Az első edzésrész jó volt, jobbnak éreztem az autót, mint bármikor előtte a hétvégén. A második edzésrészben már kicsit küszködtem, de az első köröm egész jó volt. Aztán sok helyen éreztem, hogy ennél jobb időre is képesek lehetnénk. Úgy éreztem, az autónk gyors, de nem sikerült igazán kihasználnunk ezt a végén.”
Paul di Resta, a Sky Sports szakértője is próbálta megfejteni, mi is okozott gondot a Ferrarinak és még sokaknak a délután folyamán. „Ha hideg az idő, arra panaszkodnak, hogy nehéz ’bekapcsolni’ a gumikat. Ha melegszik az idő, a tapadás lassabban jön, az autót nehezebb lesz vezetni. És ha a határon táncolnak a tapadással, át is eshetnek rajta” – utalt arra, hogy a pénteken kitapasztalt módszerek és beállítások a körülmények változásával már félrevihetik őket. Csak emlékeztetőül: a melegebb idő a magasabb hőmérsékleti tartományban működő lágy gumiknak kedvezett szombat délután, és rossz hatással volt a szuperlágyakra.
Akárhogy is, Vettel és Räikkönen ezúttal nemcsak a Mercedesektől és a Red Bulloktól, de még Nico Hülkenberg
/motorsportal/